Zaloguj się, aby obserwować  
wjanusz23

Co sądzicie o systemie JDLink

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wjanusz23    6

Jak uważacie czy JDLink ma rację bytu ,dając nowe możliwości zdalnej kontroli i diagnostyki ciągnika ,czy raczej jest to zbędne ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Jeżeli masz kilka-kilkanaście maszyn do upilnowania to taki system na pewno Ci ułatwi życie. To nie jest system dla osób które posiaają 1-2ciągniki JD, nie warto płacić wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    90

no nie zgodził bym się, - jeśli sam nie użytkujesz maszyny to jest bardzo dobre rozwiązanie - dlaczego - primo kontrolujesz pracownika - czas pracy (czas przerwy w ciągu dnia), miejsce pracy prędkość ciągnika. zużycie paliwa - chwilowe dzienne - (łatwo sprawdzić czy ciągnik tyle pali czy samochód pracownika) ,( czyli cała kwestia ekonomiki pracy) odrębną sprawą jest kwestia zdalnej diagnostyki - pokazuje błędy które wyświetlają się w kabinie i zapamiętuję - często o jedną wizytę serwisu mnie - bo się precyzyjniej da namierzyć awarie.- a największą zaletą która zwróci ci koszt abomanentu - to zapytaj ile tańsze będzie ubezpieczenie od kradzieży mając geofence - czyli pewien substytut low-jacka - z powiadomieniem przez komórkę, jeśli traktor zostanie uruchomiony poza godzinami pracy,czy jeśli znajdzie się poza wirtualnym ogrodzeniem. itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Ok, to chociaż niech ktoś poda ile kosztuje roczny abonament na JDlink, wtedy będę miał jakieś wyobrażenie opłacalności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Waszym zdaniem jaka kwota była by do zaakceptowania czy 1000zł rocznie to kwota do przyjęcia. 2000zł kwota do zastanowienia się a 3000 zł absolutnie nie do przyjęcia .

Zadaję to pytanie raczej z przekory ,ponieważ wiadomo każda kwota jaką byśmy nie wydali jest dodatkowym kosztem wpisanym w obsługę ciągnika .

Jednak korzyści jakie mogą z tego systemu wynikać moim zdaniem stwarzają nowe możliwości kontroli naszej maszyny ,nie tylko pod kontem wiedzy o pozycji i warunkach pracy ale przede wszystkim zdalną diagnostykę, co ułatwi zdalnie określić problem ,niejednokrotnie pozwoli uniknąć przyjazdu serwisu tylko po to aby odczytać i wykasować kody błędów, serwisant zdalnie będzie widział gdzie tkwi problem , a to pozwoli w dużym stopniu ustalić jakie części mogą być potrzebne do naprawy .Niejednokrotnie kończy się na tym że, wizyty są kilkukrotne, biorąc pod uwagę odległość od serwisu sam dojazd jest kosztowny i nieraz przewyższa koszty naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

W jakich maszynach można zastosować ten system?

No i dalej pytam o cenę abonamentu i koszt anteny starfire [bo chyba jest do tego potrzebna, nie? ] ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    90

pierwszy rok i tak za darmo potem 250 euro za select i 500 za ultimate - jak dla mnie świadomość operatora że masz możliwość sprawdzenia jak pracuje ( obroty obciązenie, spalanie ) to będzie się starał i na samym paliwie zaoszczędzicie więcej jak 2000 zł - co do zdalnej diagnostyki to jestem dość sceptyczny - bo jedno to jaki wyskakuje błąd - a drugie co go powoduje - aczkolwiek serwis może się przygotować, przy typowych problemach. Tak czy inaczej ja przedłużę jd linka na kombajnie bo sama zniżka w ubezpieczeniu jest większa jak koszt subskrypcji.

Co do anteny to właśnie na całe szczęście nie potrzeba - przynajmniej tak twierdzi serwis - jd link ma swoją antenę swój modem komórkowy i wszystko jest osobno schowane pod dachem - na dodatek jest gratis do większości nowego sprzętu.

Edytowano przez szarywilk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

No to całkiem rozsądne pieniądze :)

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Może i będę malkontentem ale (oczywiście rozumiem politykę firm i ich chęć do maksymalizacji zysków) czy faktycznie zmierzanie w kierunku "elektronizacji" wszystkiego co się da jest właściwą drogą ?Dla koncernów-z pewnością ,bo kosztem niewielkich nakładów osiągają znaczące przychody.Dla końcowych odbiorców-niekoniecznie bo to my użytkownicy koniec końców płacimy za te wszelkie udogodnienia.Często gęsto czytam o czymś że "wsłuchaliśmy się w głosy rolników i przy ich współudziale zaprojektowaliśmy etc"-jacy to rolnicy chcą maksymalnego skomplikowania swoich maszyn w stopniu uniemożliwiającym samodzielną naprawę ?

Czasami odnoszę wrażenie że firmy potrafiłyby wyprodukować maszynę technicznie doskonałą...tyle że nie opłacałoby im się to więc postanowiono doposażyć ją w elektronikę aby mieć pewność że od czasu do czasu coś tam dla serwisu skapnie :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Jaro w tym co piszesz jest jakiś sens , też uważam że, wszech obecność elektroniki jest zbyt nadużywana ,myślę że, raczej powinno być tego mniej lub na życzenie klienta .Jednak mamy 21 wiek i od tego nie uciekniemy ,można powiedzieć, żyjemy w erze elektroniki i czy się nam podoba czy nie dawne czasy typowo mechanicznych rozwiązań już nie wrócą .Młodzi szybciej akceptują wszelakie nowinki , starsi się tego obawiają raczej ich to przeraża jak słyszą słowa komputer ,elektronika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    90

jaro - niestety będąc brutalnym sprzęt idzię w automatyzacje żeby każdy mógł efektywnie pracować - ale wiąże się ztym że mało kto będzie mógł to naprawić. I tak do koszenia bizonem potrzeba było kombajnisty z dużym doświadczeniem i umiejętnościami. ale naprawiłeś młotkiem i spawarką. masz nowy kombajn - potrzebujesz dużo mniej wykwalifikowanego pracownika - bo kombajn sie sam ustawia i sam dobiera prędkość wysokość nad łanem i sam sie prowadzi w łanie . natomiast do naprawy potrzebujesz super wykwalifikowanego serwisanta. Kwestia czy sprzęt ma się łatwo naprawiać czy obsługiwać. NIe wiem czy lepiej płacić super kombajniście 50 zł za godzinę panowania nad bizonem i samemu naprawiać, czy 20 zl za godzinę zwykłemu operatorowi i wołać serwis na kilka godzin w roku. po 100 zł za godzinę . każdy sam musi podjąć decyzje - ale nie doszukiwałbym, się tu teorii spiskowych. Dla porównania - w samochodzie szybciej zahamujesz bez abs niż z nim ale musisz być super kierowcą - tyle że nikt nie chce auta bez abs - a przecież to więcej elektroniki podobnie z innymi systemami elektronicznymi. Po prostu coś za coś - łatwiejsze w obsłudze niestety cięższe w serwisowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Według mnie wręcz odwrotnie elektronika daje większe możliwości jeśli chodzi o diagnostykę ,fakt jest taki że ,coraz częściej mechanik musi stawać się w większym stopniu elektronikiem ,prędzej czy pużniej dojdzie do tego ,w serwisach pracuje wielu młodych ludzi, którzy muszą nabrać doświadczenia dla wszystkich jest to nowość, musi minąć trochę czasu aby opanować temat .

Ja osobiście jestem za i nie przeraża mnie ten fakt ,owszem mam kilka zastrzeżeń co do wykonania pewnych elementów ,takich jak wiąski przewodów, złącza, ogólnie ich zabezpieczenie przed uszkodzeniem i wpływem warunków zewnętrznych na pracę układu. Większość problemów wynika właśnie z tych powodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Panowie-nie jest tak że jestem jakimś antyfanem elektroniki i komputerów -sam mam w domu dwa laptopy ,tablet ,dwa smartfony z wifi,trzy routery nawet głupia drukarka ma wifi (i można na nią wysłać maila z obory :D ) a wszystko to spięte w sieć (włącznie z "N-ką")-a komputerami zaraziłem się pomagając w modernizacji sieci komputerowej w Deutsche Bank-a przy okazji jestem ten tzw."starszy".

Nie w tym rzecz-po pierwsze-stare przysłowie głosi że co za dużo to niezdrowo ,inne że jak coś może się zepsuć to na pewno sie zepsuje (oczywiście w najmniej spodziewanym momencie).

Po drugie-i to wydaje mi się ważniejsze-ciągły rozwój elektroniki doprowadzi w końcu do powstania autonomicznych maszyn rolnych-za jakiś czas oczywiście.Wcześniej zaś będą powstawać (znów pośrednio dzięki w/w rozwojowi) coraz większe gospodarstwa rolne-oczywiście drogą eliminowania tych mniejszych.Z początku być może zacznie się to podobać co poniektórym większym posiadaczom (zresztą ten trend widać i na forum)-do czasu gdy się okaże że i oni zaczynają być tymi mniejszymi... i do odstrzału :P .Końcowym etapem będzie powstanie jakichś molochów w których zostaniemy co najwyżej jakimiś tam pomagierami-oczywiście o le będziemy mieli tyle szczęścia :D .No ale tym scenariuszem niech przejmują się nasze dzieci-nieprawdaż ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Pacjent John Deere 66 20
      Bezpieczniki za siedzeniem
      Znikły mi plusy na radio radio nie działa który bezpiecznik jest od plusa radia.
      Czy ma ktoś schemat bezpieczników od 20 wersji będę wdzięczny
    • Przez Kasa997
      Witam mam taki problem wyskakuje mi błąd d1A co z tym zrobić??
    • Przez Jaca303
      Witam mam taki problem. John Deere 1850 na kolumnie kierowniczej ciśnienia oleju zrzuca simering ten  na górze kolumny na walku kierowniczym. Kolumna Nowa bo na starej był ten sam objawy. Co może być przyczyną?
    • Przez AdrianAndrzejewski
      Witam Panowie mam pewien problem z ogrzewaniem w John deere 7530 premium.Jelonek wyposazony jest w climatronic po przestawieniu na cieple powietrze np 26C ciagnik nie grzeje.Temperatura silnika nie przekracza 75c przejechalem traktorem 25 km i to byla max temperatura .Teraz Pytanko co moze byc winne Termostat ? .daje obrazek tylko na nim wylaczona jest dmuchawa ale po wlaczeniu i tak mimo 26.5 leci caly czas zimne powietrze:(.Jest to moj pierwszy pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc

    • Przez rbtm
      Witam! Muszę kupić 4 wtryski do 6100. Na allegro i w sklepach jest tego sporo. Pytanie czy warto pchać się w zamienniki czy lepiej oryginał? A jeśli zamiennik to jakiej firmy? Różnica w cenie ogromna. Druga sprawa to jak rozpoznać oryginał ? Wybite są jakieś znaczki, napisy, numery? Nie chcę się sugerować wyjętymi z ciągnika bo nie wiadomo czy już nie były wymieniane. 
      Pozdrawiam!

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj