Skocz do zawartości

Zdjęcie

Grzałka płynu w C-330


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share walkol

walkol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa, dobra muzyka,internet 24h

Napisany 11 listopad 2012 - 19:18

Grzałka płynu w C-330 Widziałem grzałki płynu chłodzącego do ciapka itp. montowane w wąż dolny prowadzący do chłodnicy, montuje się go przecinając wąż i na opaski wpiąć grzałkę - na zimę pomysł dobry ale czy zda egzamin? bo przecież tu chodzi o rozgrzanie bloku?być może że termostat nie puści ciepłej wody do bloku i nie wiem do jakiej temp. to podgrzewa
Ma ktoś coś takiego w 30-ce?
Zanim coś napiszesz przemyśl to kilka razy .....

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Grzałka płynu w C-330 Dzisiaj, 00:33
  •  

#2 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 11 listopad 2012 - 19:25

Grzałka płynu w C-330 Tak zdaje to egzamin całkiem nieźle.

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 listopad 2012 - 19:33

Grzałka płynu w C-330 Tak jak @leszekd też twierdzę że daję radę,termostat jest na samej górze na wyjściu pompy, a podgrzany płyn przechodzi przez pompę do bloku,na mrozie 15st grzejesz 30minut i jedziesz,lepiej go kręcić na ciepłym niż namarzniętym.

#4 Share walkol

walkol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa, dobra muzyka,internet 24h

Napisany 12 listopad 2012 - 18:41

Grzałka płynu w C-330 Jak może płyn przechodzić przez pompę jak obydwa węże są podłączone do termostatu???
Zanim coś napiszesz przemyśl to kilka razy .....

#5 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 12 listopad 2012 - 18:58

Grzałka płynu w C-330 termostat nie zamyka na szczelnie, ma otwór 3-4 mm średnicy
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#6 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 12 listopad 2012 - 20:32

Grzałka płynu w C-330 A guzik prawda co daje ten podgrzewacz w wąż chłodnicy. @Walkol dobrze kombinujesz. Temat zgłebiłem zeszłej zimy i taki podrzewacz nagrzewa tylko chłodnice :D . Po czym ta pieknie oddaje ciepło, blok jest zimny jak był. Ja zrobiłem to inaczej i dopiero działą to poprawnie. I przy - 30 pali jakby dopiero co ciapek skonczył orac ;), a problemem staje sie gesty olej w skrzyni i paliwo :D .
Dodany obrazek
Dodany obrazek

do tego jest tak zrobine ze mozna zdemontowac na lato B) .

#7 Share walkol

walkol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa, dobra muzyka,internet 24h

Napisany 12 listopad 2012 - 21:23

Grzałka płynu w C-330 Tak samo powiedział producent że ciepło pójdzie grawitacyjnie ale gdzie ? w chłodnice a do silnika nie puści ciepła termostat a ja mu mówię że co mi z ciepłej chłodnicy i lodowatego bloku i oleju w misce olejowej-szewek ma rację- to pic na wodę -chyba że wyjąć termostat ale to dla silnika nie jest za dobre
Zanim coś napiszesz przemyśl to kilka razy .....

#8 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2012 - 21:41

Grzałka płynu w C-330 Oczywiście, że grzałki na przewodzie od chłodnicy będą pięknie grzać chłodnice bo jak ma to ciepło cyrkulować przez blok jak na chłodnice łatwiej. nawet przez termostat.
Po jego wyjęciu tym bardziej ciepło będzie szło na chłodnicę.
Z powodu braku otworu montażowego w bloku trzeba kombinować coś w rodzaju bojlera z grzałką. Przy tym rozwiązaniu także są spore straty, ale na pewno lepsze rozwiązanie bo grzejemy blok.
Tak że wzorować się na zdjęciach powyżej. :rolleyes:

#9 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3462 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 12 listopad 2012 - 21:57

Grzałka płynu w C-330 Super pomysł -grzać płyn w chłodnicy która jest skonstruowana po to by wydajnie oddawać ciepło- czyli chłodzić płyn który się w niej znajduje.......... :lol: :D :P . Nobel za głupote

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#10 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 12 listopad 2012 - 22:06

Grzałka płynu w C-330 Nic nie trzeba modzić wstawia sie grzałkę w przewód i grzeje na pewno część tego ciepła trafia do bloku bo po 30 minutach silnik zapala łatwo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Grzałka płynu w C-330 Dzisiaj, 00:33
  •  

#11 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3462 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 12 listopad 2012 - 22:09

Grzałka płynu w C-330 To czemu nie zacząc grzać od podnośnika np??? Jak trzeba ogrzać silnik to grzejmy silnik .........

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#12 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 listopad 2012 - 22:42

Grzałka płynu w C-330 panowie,bez głupich docinek,jeżdzę na tej pier......lonej grzałce w 360 i grzeje chłodnicę i blok,jeśli dotknę się kolektora wodnego na głowicy to jest ciepły,jeśli ktoś nie wie czy to zdaje egzamin bo tego nie ma to niech się nie udziela do skur.....syna jasnego!

#13 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 12 listopad 2012 - 22:53

Grzałka płynu w C-330 Kolego nie spinaj sie tak ...
Przeczytaj temat postu, idz popatrzec na swoja 60-tkę a potem popatrz na 30-stkę.
To wogole nie ta bajka....
Możecie i grzac godzine, a jedynie co uzyskacie to brak farby na chłodnicy przy korku B) .

#14 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2012 - 23:00

Grzałka płynu w C-330 Ale po co ma grzać chłodnicę?
Żeby trwało dłużej i rachunki były większe?
Część ciepła dzięki termostatowi zostanie skierowane w blok ale tam nie będzie cyrkulacji wody. Natomiast cyrkulacja będzie przez chłodnice, a ona najcieplejsza.
Czas grzania się wydłuża a efektywność do zużytego prądu mała.
Co innego w c-360 można zrobić cyrkulacje miedzy kolektorem wodnym przy ostatniej głowicy a dolnym przewodem chłodnicy w tedy to ciepło po pierwsze grzeje nam tylko blok i krąży w nim ogrzewając całego. Oczywiście trzeba zastosować bojler jak kolega wyżej.

#15 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 12 listopad 2012 - 23:01

Grzałka płynu w C-330 Kolego no rozbawiłeś mnie tym podnośnikiem. Kiedyś zaczynali grzać wodę w parniku żeby zimą wywieźć tuczniki na spęd do GS-u . Więc pomysł z podnośnikiem jest może nie gorszy bo to jednak bliżej silnika.
30-tka dowozi codziennie pasze krowom. Przed wstawieniem grzałki aby rozpalić silnik trzeba było psiknąć. Teraz z grzałką jest bez problemu. Gdyby było inaczej bym nie pisał bzdur. A że grzeje chłodnicę niech grzeje, co mnie to obchodzi, aby zapalał.
Ten projekt powyżej na pewno dobry ale poco sobie aż tak życie komplikować . Może na 30-40 stopni mrozu to i dobre bo wtedy trudno zapałkę zapalić a co dopiero silnik.

#16 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 listopad 2012 - 23:18

Grzałka płynu w C-330

Kolego nie spinaj sie tak ...
Przeczytaj temat postu, idz popatrzec na swoja 60-tkę a potem popatrz na 30-stkę.
To wogole nie ta bajka....


Kolego nie spinam się ale mam wrażenie że negujecie te grzałki ogólnie ,nie chodzi mi o 360 czy 330,tylko ogółem,
a w 330 też daje różnicę jeśli grzałka pogrzeje a gdy pali się go bez grzania przecież.

#17 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3462 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 13 listopad 2012 - 20:07

Grzałka płynu w C-330 Chodzi jak kolega mtracz zauważył o efektywność , po co grzać płyn tam gdzie ona się szybko chłodzi i robić koszty????????????

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#18 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 13 listopad 2012 - 20:11

Grzałka płynu w C-330 Ale nitk tu nie neguje grzałki jaka by ona nie była. Kupna, samoróbka bez znaczenia. Wiadomo wszytkie polepszaja rozruch.
Dywagacja trwa tutaj bardziej nad jej motażem i na tym sie powinno skupić. Jak zrobić to z głową.
Myślisz ze chciało mi sie bez powodu dorabiac tyle węży i złączek. Choć podgrzewanie w 30-stce można pewnie zrobic jeszcze lepiej.
Sam jestem ciekaw innych rozwiazań i czekam moze ktos zaprezentuje.

Jak juz cos montować to konkretnie, a nie na odwal mam zamotowane może cos da. Ja mam przynajmniej taką logikę B) .

#19 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 13 listopad 2012 - 21:17

Grzałka płynu w C-330 Panowie ale wy kombinujeta , zdrowy silnik przelanie ciepłą woda dobre akumulatory i ciapek pali przy -20 na dotyk.
Szkoda waszych kombinacji.
Będzie zima to wam pokaże jak pali przy duzych mrozach na polu C-330.
Do -20 zagrzeje go swiecami 30 sekund 2-4 obroty wałem i ciapek gada.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Grzałka płynu w C-330 Dzisiaj, 00:33
  •  

#20 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2012 - 21:36

Grzałka płynu w C-330 Tu już nie chodzi o to czy zapali.
Ale żeby mu ułatwić oszczędzając przy tym akumulatory, rozrusznik i zmniejszając zużycie zimnego silnika.
Po takim rozgrzaniu silnika praktycznie zaraz można jechać i pracować
A kiedy rozgrzeje się silnik zmrożony, gdzie zimą oprócz jazdy nie ma dla niego obciążenia, które by to przyspieszyło.

Twoim sposobem może robić jesli ciągnik zapala się raz w miesiącu zimą, a nie co dziennie. Latać z wodą i przelewać. A tak zalany płynem i spokój.
Co zostanie z takiego silnika po zimie który palony codziennie na krótki czas, nie zagrzeje się i jest wiecznie niedogrzany. I dojdzie także do za kamienienia układu chłodzenia bo nie każdy pilnuje żeby używać tej samej wody, a dolewać trzeba bo zawsze przy spuszczaniu są straty.

Podobne tematy