szepi

Blokada mechanizmu różnicowego

Polecane posty

szepi    3

witam...

mam taki problem w TM140, a mianowicie:

 

przy automatycznej blokadzie mechanizmu różnicowego przy skręcie w prawo po przekroczeniu pewnego promienia skrętu mechanizm ładnie, łagodnie się rozłącza, a le przy skręceniu w lewo rozłącza PÓŻNIEJ, gwałtownie szarpiąc.....?!

 

 

czyżby to była wina sensora?

 

osobiście się na tym nie znam ale wydaje mi się że gdyby to sensor nawalił to wcale by mechanizm się nie załączał/załączał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    17

wszystko jest u Cieibe ok masz tylko źle skalibrowany przedni napęd oraz blokadę. Kalibracja zjmuje 1 minutę jutro Ci napiszę jak masz ją wykonać i będzie ok.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

AHa dięki byłbym wdzięczny.... :)

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    17

Więc tak.

Kalibracje modułu EMU - tak się on nazywa można zrobić na dwa sposoby robisz to na postoju lub w trakcie jazdy.

Ja robiłem dwoma sposobami i jednak w trakcie jazdy zawsze było lepiej.

Znajdź równy, prosty kawałek drogi, pola (100 metrów) zaznacz sobie początek i koniec następnie ustaw ciągnik na początku drogi uruchom silnik przytrzymaj na kilka sekund dwa dolne klawisze od załączania przedniego napędu i blokady (poniżej klawiszów z "AUTO" te którymi załączasz na sztywno napęd i blokadę) po 3-5 sekundach powinny zacząć pulsować obie diody pomarańczowe od przedniego napędu i blokady mostów.

 

W tym momencie moduł EMU jest gotowy do kalibracji włącz bieg do przodu (włącz bieg tak abyś normalnie bez dodawania gazu swobodnie mógł przejechać odmierzony odcinek 100 metrów) i przejdź w/w odcinek drogi.

Jak dojedziesz do końca odmierzonego odcinka zatrzymaj się nie gaś silnika następnie znów przytrzymaj dwa dolne klawisze od przedniego napędu i blokady mostów - wówczas pulsujące diody powinny się wyłączyć teraz możesz zgasić ciągnik.

Odczekaj pięć sekund i uruchom ponownie silnik i sprawdź działanie klawiszy auto czy przedni napęd wyłącza się przy około 19km/h następnie czy przedni napęd w trybie auto jak skręcisz kołami też się wyłącza tak samo dla lewej i prawej strony. I to samo sprawdź przy blokadzie mostów z tym ze jak masz włączony przedni napęd w trybie auto i następnie blokadę mostów w trybie auto to blokada mostów wyłączyć powinna się zawsze pierwsza a dopiero później wyłącza się napęd.

I tak blokada chyba powinna się wyłączyć przy około 15km/h i jak skręcisz kołami to też najpierw ona powinna się wyłączyć a dopiero później przedni napęd.

 

Co do działania blokady w trybie Auto to że zawsze poczujesz szarpnięcie jak się ona wyłączy przy skręcie kołami ale pamiętaj aby tej funkcji nie używać NIGDY a asfalcie, betonie bo koła mają dużą przyczepność i wówczas szarpie dużo mocniej.

Po drugie jak praktycznie nie używam blokady w trybie auto ponieważ wiele razy miałem taką sytuację na polu że ciągnik zaczął się kopać i zaczęło mnie ściągać w jedną stronę wówczas odruchowo kierowca kontruje kierownicą w drugą stronę aby utrzymać cały czas obrany kierunek jazdy i jak skręciłem za mocno tryb auto rozłączył blokadę a gdy już koła zaczęły się prostować znów załączył tylko ze ciągnik cały czas sie jeszcze kopał i doszło do mocnego szarpnięcia bo jedno koło prawie stało w miejscu a drugie się szybko obracało i przez to możesz zerwać blokadę mostu w trybie auto więc zawsze używaj blokady napędu na sztywno jak wiesz ze wjeżdżasz w miękki teren ale później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

dzięki - najbliższym czasie biorę się za kalibracje...

wielkie dzięki kolego... ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84
...później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Albo zaledwie dotknąć hamulca, żeby załapały krańcówki. Wtedy też blokada się wyłączy :)

Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U siebie w 165 mialem problem taki, ze nie wlaczal sie wgl na automacie, na sztywno pochodzil 2 tyg i nic. Serwis przyjechal 2min ogladania, rezultat ukrecony walek atakujacy. Akurat byla okazja zrobic wiekszy remont. Ciagnik ponad 9000mth i silnik nie tkniety dopiero przy tym przebiegu mial regulacje zaworow robiona, mini luz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

no to pogratulować tylko, że tyle MTG i dopiero remoncik :)

 

a jak tam TVt, ?

czekam na jakieś nowe foty byczka! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kalibracja potencjometru osi skrętu w T6 nie działa po przyciśnięciu przycisków od napędu i blokady, może na T6 jest inny patent?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemekk22
      Witam mam problem z TM165 mianowicie chodzi o to że po rozgrzaniu podczas zmiany kierunku jazdy zapala się i gaśnie kontrolka ciśnienia skrzyni ,szarpie przy zmianie na 13 bieg.  Również zapala się przy zmianach biegu, na zimnym wszystko dobrze nie szarpnie na 13 i nie zapala się kontrolka. Co to może być?.
    • Przez adam1968z
      Witam wszystkich, Mam pytanie czy w nch pompka zasilająca powinna pracować po przękręceniu kluczyka w stacyjce cały czas czy tylko dopompowywać ciśnienie i się wyłaczać. Proszę o podpowiedzi jeżeli ktoś coś wie.
    • Przez Ziomek111222
      Cześć !
      Chciałbym zapytać o wskazania temperatury w New Holland TM 120. W moim ciągniku wykres jest elektroniczny, a skala jest kreseczkach. Chciałbym zapytać jak to odczytać? 

    • Przez Marcin821010
      Witam, proszę o pomoc w moim TM zapalił się taki błąd  i nie wiem od czego jest, ciągnik jeździ normalnie nic się nie dzieje ale po odpaleniu za jakiś czas się zaświeca.

    • Przez Młody56
      Witam. Mam problem z moim ciagnikiem. Wyglada to tak, że po zakonczonej pracy został zgaszony(nic podczas pracy się nie działo) i gdy poszedłem 8 godzin pozniej go odpalić to nie mogę tego zrobić. Po przekreceniu kluczyka na zapłon kontrolki się zaświecają lecz gdy chce odpalić nawet rozrusznik nie przekręci (akumulator jest nowy) Objawy wyglądają tak jakby rewers był ustawiony na jazde w przód albo w tył ale rewers jest w pozycji neutralnej. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj