Skocz do zawartości

Zdjęcie

Blokada mechanizmu różnicowego


7 odpowiedzi na ten temat

#1 Share szepi

szepi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:fotografia

Napisany 10 listopad 2012 - 21:15

Blokada mechanizmu różnicowego witam...
mam taki problem w TM140, a mianowicie:

przy automatycznej blokadzie mechanizmu różnicowego przy skręcie w prawo po przekroczeniu pewnego promienia skrętu mechanizm ładnie, łagodnie się rozłącza, a le przy skręceniu w lewo rozłącza PÓŻNIEJ, gwałtownie szarpiąc.....?!


czyżby to była wina sensora?

osobiście się na tym nie znam ale wydaje mi się że gdyby to sensor nawalił to wcale by mechanizm się nie załączał/załączał.....

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Blokada mechanizmu różnicowego Dzisiaj, 05:24
  •  

#2 Share lukasko

lukasko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2012 - 02:27

Blokada mechanizmu różnicowego wszystko jest u Cieibe ok masz tylko źle skalibrowany przedni napęd oraz blokadę. Kalibracja zjmuje 1 minutę jutro Ci napiszę jak masz ją wykonać i będzie ok.

Edytowany przez razor275, 12 listopad 2012 - 18:22.
Cytowanie poprzedniego posta


#3 Share szepi

szepi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:fotografia

Napisany 12 listopad 2012 - 18:21

Blokada mechanizmu różnicowego AHa dięki byłbym wdzięczny.... :)

Edytowany przez razor275, 12 listopad 2012 - 18:22.
Cytowanie poprzedniego posta


#4 Share lukasko

lukasko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2012 - 07:46

Blokada mechanizmu różnicowego Więc tak.
Kalibracje modułu EMU - tak się on nazywa można zrobić na dwa sposoby robisz to na postoju lub w trakcie jazdy.
Ja robiłem dwoma sposobami i jednak w trakcie jazdy zawsze było lepiej.
Znajdź równy, prosty kawałek drogi, pola (100 metrów) zaznacz sobie początek i koniec następnie ustaw ciągnik na początku drogi uruchom silnik przytrzymaj na kilka sekund dwa dolne klawisze od załączania przedniego napędu i blokady (poniżej klawiszów z "AUTO" te którymi załączasz na sztywno napęd i blokadę) po 3-5 sekundach powinny zacząć pulsować obie diody pomarańczowe od przedniego napędu i blokady mostów.

W tym momencie moduł EMU jest gotowy do kalibracji włącz bieg do przodu (włącz bieg tak abyś normalnie bez dodawania gazu swobodnie mógł przejechać odmierzony odcinek 100 metrów) i przejdź w/w odcinek drogi.
Jak dojedziesz do końca odmierzonego odcinka zatrzymaj się nie gaś silnika następnie znów przytrzymaj dwa dolne klawisze od przedniego napędu i blokady mostów - wówczas pulsujące diody powinny się wyłączyć teraz możesz zgasić ciągnik.
Odczekaj pięć sekund i uruchom ponownie silnik i sprawdź działanie klawiszy auto czy przedni napęd wyłącza się przy około 19km/h następnie czy przedni napęd w trybie auto jak skręcisz kołami też się wyłącza tak samo dla lewej i prawej strony. I to samo sprawdź przy blokadzie mostów z tym ze jak masz włączony przedni napęd w trybie auto i następnie blokadę mostów w trybie auto to blokada mostów wyłączyć powinna się zawsze pierwsza a dopiero później wyłącza się napęd.
I tak blokada chyba powinna się wyłączyć przy około 15km/h i jak skręcisz kołami to też najpierw ona powinna się wyłączyć a dopiero później przedni napęd.

Co do działania blokady w trybie Auto to że zawsze poczujesz szarpnięcie jak się ona wyłączy przy skręcie kołami ale pamiętaj aby tej funkcji nie używać NIGDY a asfalcie, betonie bo koła mają dużą przyczepność i wówczas szarpie dużo mocniej.
Po drugie jak praktycznie nie używam blokady w trybie auto ponieważ wiele razy miałem taką sytuację na polu że ciągnik zaczął się kopać i zaczęło mnie ściągać w jedną stronę wówczas odruchowo kierowca kontruje kierownicą w drugą stronę aby utrzymać cały czas obrany kierunek jazdy i jak skręciłem za mocno tryb auto rozłączył blokadę a gdy już koła zaczęły się prostować znów załączył tylko ze ciągnik cały czas sie jeszcze kopał i doszło do mocnego szarpnięcia bo jedno koło prawie stało w miejscu a drugie się szybko obracało i przez to możesz zerwać blokadę mostu w trybie auto więc zawsze używaj blokady napędu na sztywno jak wiesz ze wjeżdżasz w miękki teren ale później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Blokada mechanizmu różnicowego Dzisiaj, 05:24
  •  

#5 Share szepi

szepi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:fotografia

Napisany 14 listopad 2012 - 19:00

Blokada mechanizmu różnicowego dzięki - najbliższym czasie biorę się za kalibracje...
wielkie dzięki kolego... ;) :)

#6 Share maks

maks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Napisany 22 listopad 2012 - 21:19

Blokada mechanizmu różnicowego

...później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Albo zaledwie dotknąć hamulca, żeby załapały krańcówki. Wtedy też blokada się wyłączy :)
Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

#7 Share no1NEWHOLLANDno1

no1NEWHOLLANDno1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 02 grudzień 2012 - 23:26

Blokada mechanizmu różnicowego U siebie w 165 mialem problem taki, ze nie wlaczal sie wgl na automacie, na sztywno pochodzil 2 tyg i nic. Serwis przyjechal 2min ogladania, rezultat ukrecony walek atakujacy. Akurat byla okazja zrobic wiekszy remont. Ciagnik ponad 9000mth i silnik nie tkniety dopiero przy tym przebiegu mial regulacje zaworow robiona, mini luz :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Blokada mechanizmu różnicowego Dzisiaj, 05:24
  •  

#8 Share szepi

szepi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:fotografia

Napisany 09 grudzień 2012 - 10:17

Blokada mechanizmu różnicowego no to pogratulować tylko, że tyle MTG i dopiero remoncik :)

a jak tam TVt, ?
czekam na jakieś nowe foty byczka! :D

Podobne tematy