bartek1168

Nie działający tylni napęd zetor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bartek1168    0

Witam!

Podczas ostatniej pracy zetorem 7341 (to samo co 7340) włączyłem bieg (tj. 3)chciałem ruszyć ale chodził tylko przedni napęd! Tylne koła nawet nie ruszyły. Dodam jeszcze, że podczas tego ruszania jakby coś psztykło w skrzyni . Czy wiecie co mogło się stać(zepsuć,urwać)? Mieliście do czynienia z takim przypadkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

nie wiem jak tam to jest ale może wodzik przeskoczył i na niezależne przeskoczyło albo no albo nie wiem tylko jak w c360 + napęd przełączy się na nie zależne to kręci się tylko przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Objaw jakby coś uległo uszkodzeniu na odcinku mechanizm różnicowy - zwolnica. Spróbuj włączyć blokadę tylnego mostu, jeśli zadziała, ruszy tył to zostaje kwestia lokalizacji strony uszkodzenia.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Może ukręcona półoś. Więc mechanizm różnicowy daje napęd na tę ukręconą.

Tak jak wyżej rada wcisnąć blokadę mechanizmu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65

pewnie coś z mechanizmem różnicowym (tryb atakujący itp.) nie słychać żadnych zgżytów z tylnym moście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1168    0

Kombinowałem już z blokadą i biegami polowymi,szosowymi ale to nic niestety nie daje :( . Aha jak się właczy wyższy bieg to słychac jak chodzi skrzynia i delikatne jakby zgrzyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Test blokady już dużo powiedział, tak czy tak musisz go rozbierać.

Możesz Jeszce podnieść tył ciągnika żeby oba kola wisiały i kręcić jednym, powinno obracać się drugie w drugą stronę.

Włącz bieg i nasłuchuj bo przy zgaszonym silniku więcej usłyszysz. Tylko w tedy jedno koło zablokuj.

Pewnie wałek ataku nie napędza. Ukręcony albo odkręcony, nie wiem jaki on dokładnie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1168    0

Dzisiaj Podniosłem zetora i kręcąc kołami zauważyłem , że :

-Gdy włączyłem blokadę oba koła kreciły się na raz ( W przód i tył) .

-Bez blokady na luzie ( biegu jałowym ) koła można było sobie kręcić jak się chce(tj. w lewo i w prawo odzielnie) .

-Po włączeniu biegu działo się to samo co na biegu jałowym .

-Pewnego razu właczyłem trójkę i zakręciłem kołem prawym do przodu a koło lewe kreciło się do tyłu(tak jak mówił mtracz). Zaznaczam że ta zależność zdażyła mi się tylko jeden jedyny raz, normalnie koła kręca się jak się chce. Wszystko to działo się gdy kręciłęm kołami ręcznie , bo kiedy na zapalonym włączę bieg to koła lekko się obracaja (jakby napędzał je olej w skrzyni, można je ręką zatrzymac ) .

Czy po tym opisie możecie powiedziec coś więcej, co mogło się stać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bardzo możliwe że urwało prawą półośkę między blokadą a koszem dyferencjału. Zetor ma półośki kiepskie. Skręcają się jak baranie jajo jak dostaje w tyłek ciągnik na terenowych szczególnie. Na tym bym się skupił.

Pamiętaj że jeśli skręciło półoś prawą to będzie problem ze zdjęciem zwolnicy. Trzeba śrubami rwać aż wyrwie pokrywkę.

Wrzuć bieg i sprawdzaj. bez blokady jedno w prawo drugie w lewo i odwrotnie. Na blokadzie i biegu żadne nie ma prawa się obrócić.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Z opisu w poście 8 wynika że tylny most jest ok. Prawdopodobnie uszkodzone jest sprzęgło (tuleja) kłowe na walku ataku między skrzynią a tylnym mostem, służy do rozpoławiania w tym miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielz    0

ja sądzę że są możliwe takie awarie

ścieło nity na kole tależowym

rozerwało tryb atakujący

ukręcił się wałek ataku

zdjęcie podnośnika wszystko wyjaśni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

u mnie wujek miał tak samo.... okazało sie ze scieło nity... objawy były identyczne jak w twoim przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie co się stanie gdy w skrzyni biegów i tylnym moście w zetorze 7211 będzie za dużo oleju do zetora wchodzi 32l co sie stanie jak bedzie 40 l ?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam ,mam wyciek w tym miejscu co wytarte jest i ta dziura  w proximie 85 dziwne ze tam nie powinno byc wycieku gdyz nie ma oleju ,olej jest w bloku lub zwolnicy na dolei czy tam jest jakasc uszczelka czy wszystko skladane jest na silikonie ,czy da sie zsciagnac zwolnice tylko w tym miejscu gdzie jest ten wyciek tam jest bodajze 6 czy 8 srub takich grubszych i wytrzyscic i dac mase uszczelniajaca i skrecic od nowa zeby nie rozbierac calosci az do bloku czy zwolnice sciaga sie tak samo jak w ursusie c 360 trzeba cos podwiazywac zeby nie spadlo przy wyjmowaniu zwolnicy czy moge tylko te sruby odkrecic i zdjac czy musze cala z pochwa wyjmowac mial ktos taki przypadek prosze o pomoc to jest strona prawa gdzie sa biegi 
    • Przez Bartmk
      Witam wszystkich, panowie mam problem z wyciekiem przy zwolnicy prawej w moim zetorku, kwestia tego że nie wiem do końca gdzie jest przyczyna.Zrobilem kilka zdjęć aby pokazać skąd leci  zaznaczę że spore ciśnienie było w zwolnicy lewej po odkreceniu korka wlewowego,ale tam nie ma problemu z jakimkolwiek wyciekiem..., w prawej ciśnienia żadnego nie było.Kiedys z okolicznym mechanikiem wymieniłem tylko uszczelniacze i łożysko koła,ale myślę że nie ma to związku z obecnym wyciekiem. Proszę o jakąś radę z góry dziękuję. 


    • Przez mieciu110
      Witam,
      Postanowiłem założyć do swojego 7211 nowe oponki radialne 30" bo stare 28 kwalifikowały się do wymiany, zakupiłem felgi przez internet, niestety przyszły takie jak na zdjęciu poniżej. Jest jakaś szansa że opona bezdętkowa będzie trzymać powietrze na tych wżerach?  macie jakieś sposoby jak to wyrównać i uszczelnić czy lepiej od razu zamówić dętki ? Wstępnie oczyściłem to szczotką na szlifierkę, po uderzeniu młotkiem łuski rdzy dalej odpadają. 


    • Przez mati555
      Witam mam Zetora 7711 i mam opony 16,9r34 i czy na tą samą felgę da się  założyć opony 16,9r30?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj