Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor Rozrząd


69 odpowiedzi na ten temat

#21 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 10 listopad 2012 - 18:30

Zetor Rozrząd Zasmuciło mnie to że mi powiedział o tym że mam ciśnienie w miare dobre ale nadmienił że na każdym cylindrze jest takie same ciśnienie. :) Za pewne gruba uszczelka pogorszyła ciśnienie zobaczymy jakie będzie teraz gdzy jest cięka uszczelka niby taka pierdoła...
Nie wiem czy robił próbę olejową.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Rozrząd Dzisiaj, 15:19
  •  

#22 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 12 listopad 2012 - 10:32

Zetor Rozrząd Cienkie uszczelki założone. Ciśnienie na każdym tłoku 30atmosfer dobre ??.
Nadal ten sam problem na zimnym bardzo ciężko pali nie chodzi na 3 cylindrze dopiero jak się rozgrzeje zaczyna pracować równo. Nie do końca wypala się ropa na trzecim cylindrze :( :(. Pompa była robiona ale oddajemy ją do poprawki coś musieli spieprzyć. Ma ktoś może jeszcze inny pomysł ??.

Edytowany przez TomaszNowak, 12 listopad 2012 - 10:33.


#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 listopad 2012 - 10:42

Zetor Rozrząd Pompę możesz sprawdzić, ale za dewkę ropy odpowiadają wtryski, pompa musi przebić ciśnienie na wtryskach i jest ustawiona na większe niż wtryski,
ta wtrysk podaje ile ma być i resztę puszcza przelewem do baku, jeśli mówisz że jest zbyt dużo paliwa i nie daję sobie rady by spalić to sprawdz końcówki wtryskiwaczy raczej tam jest błąd niż na pompie.

#24 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 12 listopad 2012 - 12:35

Zetor Rozrząd Chłopaki na warsztacie mówią że pompa zobaczymy wieczorem jak odbiorę ją. Co do wtrysków sprawdzane 2 krotnie pięknie pylą.

#25 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 listopad 2012 - 13:22

Zetor Rozrząd Aj kolego @esgreg za dawkę paliwa odpowiada pompa :D !!! a raczej wysokość ustawienia tłoczka sekcji w pompie, jak jest niżej ustawiony to w sekcji jest więcej paliwa, jak wyżej się go wyciągnie to logicznie mniej paliwa wypełnia pustą sekcję, ustawia się to popychaczem regulowanym pomiędzy krzywką wałka a tłoczkiem sekcji. Ciśnienie jakie wytwarza sekcja tak czy owak otworzy wtryskiwacz, jak wtryskiwacz jest ustawiony za wysoko to otworzy go milisekundy później, i silnik nierówno pracuje, jak wtryskiwacz ustawiony za nisko to otwiera go 2-3razy tzw. powtrysk bardzo szkodliwy dla silnika.

Nie zaglądałem tu wcześniej, ale tę pompę można było sprawdzić w minutę osiem, przy rozruchu jak chodził nierówno po kolei było popuszczać przewody od pompy do wtryskiwaczy, jeżeli badana sekcja i wtryskiwacz jest dobra to silnik jeszcze gorzej pracuje, a po dokręceniu przewodu lepiej, aż trafi się na ten felerny, wtedy w domowych warunkach wyjąć ten wtryskiwacz i jakiś dobry sąsiedni dokręcić do przewodu i odpalić aby pyliło w powietrze, jak nie pyli zamienić z sąsiednim i już wiadomo czy sekcja czy wtryskiwacz.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#26 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 listopad 2012 - 13:31

Zetor Rozrząd

, jak jest niżej ustawiony to w sekcji jest więcej paliwa, jak wyżej się go wyciągnie to logicznie mniej paliwa wypełnia pustą sekcję

Coś mi się wydaję, że się pomyliłeś co nieco.
Wyciągając lub opuszczając tłoczek sekcji zmieniasz tylko początek tłoczenia sekcji a dawkę zmienia się obracając tłoczek, który ma skośne nacięcie regulujące ilość podawanej dawki w fazie końcowej tłoczenia

Edytowany przez KRISTOFORn, 12 listopad 2012 - 13:36.


#27 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 listopad 2012 - 13:36

Zetor Rozrząd I wtrysk nie podaje ile ma być a reszt ę do baku. Przelew na wtryskiwaczy to powrót paliwa jakie przecieka koło iglicy wtryskiwacza.
Możesz zamienić wtryskiwacze cylindrami. Jak przeniesie się ten objaw razem z wtryskiem to masz winowajce. Jak nie to pompa.
Możesz też na silniku sprawdzić jak jest paliwo rozpylane jak kolega wyżej napisał. Zakładam że nie wiesz jak to ma wyglądać więc wykręć też dobry dla porównania. Przykręć na samych przewodach koło pompy, dawka na max i heja.
Nawiasem mówiąc w pompie nie reguluje się ciśnienia. Wytworzy i takie które zniszczy sekcje. Nie ma ograniczenia.
KPK Kumurun Team

#28 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 12 listopad 2012 - 17:52

Zetor Rozrząd Reasumując wasze wypowiedzi wina leży po stronie pompy.

#29 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 listopad 2012 - 17:53

Zetor Rozrząd

Coś mi się wydaję, że się pomyliłeś co nieco.
Wyciągając lub opuszczając tłoczek sekcji zmieniasz tylko początek tłoczenia sekcji a dawkę zmienia się obracając tłoczek, który ma skośne nacięcie regulujące ilość podawanej dawki w fazie końcowej tłoczenia



Ja napisałem jak reguluje się dawkę na stole, a ty napisałeś jak reguluje dawkę listwa skręcająca połączona z pedałem podczas pracy.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#30 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 listopad 2012 - 08:54

Zetor Rozrząd Myślałem, że się pomyliłeś, ale okazuje się, że nawet nie zdajesz sobie sprawy co piszesz.
Na stole reguluje się najpierw skok wstępny tłoczka czyli taki w którym sekcja jeszcze nie podaje paliwa.
Śruba regulacyjna pod sekcją jak na złość nawet nazywa się śrubą regulacyjną kąta wtrysku sekcji i za jej pomocą zmieniasz indywidualnie kąty dla każdej sekcji.
Do regulacji równomierności dawek przez poszczególne sekcje służy wieniec zębaty.Przesunięcie tulejki regulacyjnej względem wieńca zębatego powoduje zmianę wydatku paliwa poprzez tę sekcję.
Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Rozrząd Dzisiaj, 15:19
  •  

#31 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 13 listopad 2012 - 11:32

Zetor Rozrząd Więc tak. Pompa wróciła od mechanika razem z wtryskami wszystko działa jak w zegarku (mechanik powiedział że działa idealnie) Wszystko zostało założone i nadal jest taki sam problem jak był Już nie mamy siły... ani pomysłu co jest nie tak :(. Macie inne pomysły koledzy ?? (zostało nam jeszcze rozjechanie go i dostanie się do rozrządu) Może ktoś pomoże...

#32 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 listopad 2012 - 11:38

Zetor Rozrząd No to w zasadzie nie zostaje Ci nic innego jak dostać się do tego rozrządu, sprawdzić cechy na kołach zębatych i koniecznie sprawdź stan klina na wałku.
Sprawdź też wałek i klin napędzający całą pompę wtryskową.

Edytowany przez KRISTOFORn, 13 listopad 2012 - 11:41.


#33 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 13 listopad 2012 - 12:07

Zetor Rozrząd Zobaczymy co z tego wyjdzie dziękuję Ci bardzo za podpowiedź.

#34 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 listopad 2012 - 12:21

Zetor Rozrząd @kristoforn; taaak przecież od zawsze jestem piekarzem skąd mogłem wiedzieć :D a tak na poważnie nie róbcie ze mnie idioty!
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#35 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 listopad 2012 - 17:36

Zetor Rozrząd bobytempelton
Jakie ciasto lubisz piec najbardziej ^^ ? Tak poważniej , czy po rozwierceniu bloku s4001 lub z4001 pod tuleje 102mm od zetora wystarczy dawki z oryginalnej pompy wtryskowej? Robiłeś kiedy taką modyfikację?

Edytowany przez zorzyk2, 13 listopad 2012 - 17:37.


#36 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 listopad 2012 - 19:11

Zetor Rozrząd Robilśmy to z 5-6lat temu, i jeszcze kilka modyfikacji, po zmianie tulei większej mocy wcale nie było czuć, jedynie nie kopcił i był żwawszy bo miał więcej powietrza, po zmianie sekcji na te od ostrówka moc wzrosła, ale nie oszałamiająco i znów zaczął kopcić jak 60tka.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#37 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 listopad 2012 - 20:01

Zetor Rozrząd Gdyby zastosować, dopasować głowice o większych zaworach(też od zetora), to powinno poprawić efektywność spalania? Czy wałki rozrządu są identyczne, ewentualnie dałoby się podmienić?

Edytowany przez zorzyk2, 13 listopad 2012 - 20:02.


#38 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 listopad 2012 - 20:14

Zetor Rozrząd Tak głowice pasują i są lepsze, krzywki wałka są wyższe, na zetorowskich częściach chodzi dużo lepiej, ale znów sprzęgło nie wytrzymuje... to głupiego robota, lepiej od razu wstawić silnik zetora 72xx lub 4perkinsa, a najlepiej kupić inny traktor.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#39 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 listopad 2012 - 21:04

Zetor Rozrząd Jest taka 40 do zagospodarowania i myślałem nad jej "tuningiem". Docelowo służyłby przy transporcie zboża w czasie żniw, ewentualnie siew, a cała modernizacja bardziej dla satysfakcji. Kwestia rozważenia kosztów i ich relacji do uzyskanych efektów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Rozrząd Dzisiaj, 15:19
  •  

#40 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 13 listopad 2012 - 23:14

Zetor Rozrząd a nie lepiej zamiast kombinować i ingerować w silnik po prostu podkręcić mu max obroty tak do 2800-3000 /min? zwiększysz Vmax, a jak przeciągniesz na biegach przy rozpędzaniu to tak jakbyś miał nieco zwiększony moment przy normalnych obrotach.
Efekt bez żadnych nakładów,a chyba o to chodzi w starym rzęchu.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Podobne tematy