Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor Rozrząd


69 odpowiedzi na ten temat

#1 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 08 listopad 2012 - 08:18

Zetor Rozrząd Nie znalazłem odpowiedniego tematu który by mnie interesował więc go założyłem...
Mam problem pewni mechanicy robili mi remont zetora 6011 całego rozebrali i składali od nowa została zrobiona skrzynia podnośnik sprzęgło silnik itd. Myślałem że teraz będę miał "nowy ciągnik" jednak nic mylnego po prostu mnie oszukali i wszystko do czego sie dotknęli po prostu spieprzyli ale nie będę się nad tym rozpisywał. Teraz wszystko zostało zrobione tak jak byc powinno... Jednak mam jeden problem bardzo ciężko pali gdy silnik jest zimny, ale jak jest letni czy gorący to pali na dotyk. Z obecnym mechanikiem zastanawiamy się jaka jest przyczyna tej dolegliwości jedyna rzeczą do której my się jeszcze w nim nie dotykaliśmy jest rozrząd mechanik twierdzi że może to być wina złego ustawienia rozrządu moze ktoś coś podpowie czy nasze myślenie nie jest błędne oraz jakie mogą być skutki w eksploatacji jeśli faktycznie jest źle ustawiony rozrząd. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Rozrząd Dzisiaj, 17:30
  •  

#2 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2012 - 11:23

Zetor Rozrząd Może być rozrząd. Może źle złożony albo nowe koła źle nacechowane mają znaki.
Mówisz, że wszystko już sprawdzone, to znaczy początek kąta wtrysku sprawdzony da się ustawić?
Zmierzyłeś ciśnienie sprężania w cylindrach.

#3 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 08 listopad 2012 - 11:55

Zetor Rozrząd Pompa zrobiona kąty wtrysków ustawione chodzi pięknie ale tak jak pisałem na zimnym bardzo ciężko chodzi i jak by na wszystkich cylindrach nie chodził ale jak się rozgrzeje to wszystko działa pięknie. Ciśnienie jeszcze na cylindrach nie było sprawdzane ale zrobimy to. Jeszcze jak byś powiedział jaki wpływ ma złe ustawienie rozrządu na silnik czy coś się może zepsuć skoro na rozgrzanym pracuje pięknie. Dziwimy się tylko dla czego problemy są na zimnym.

#4 Share PK007

PK007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pilica

Napisany 08 listopad 2012 - 12:14

Zetor Rozrząd Chyba ameryki nie odkryje jak powiem, że każdy diesel pali ciężej jak jest zimny a na ciepłym bez problemu dlatego jak coś w nim do końca nie gra to ten mankament tego typu silnika stał się jeszcze bardzie widoczny.

#5 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2012 - 12:50

Zetor Rozrząd Jeśli silnik działa dość dobrze to nawet jeśli rozrząd minimalnie źle złożony to bardzo nic się nie stanie. Będzie spadek mocy, wzrost spalania paliwa i przy dłuższej takiej eksploatacji mogą lekko podpalać się gniazda zaworowe. Co innego jesli by rozrząd był tak źle złożony że tłoki miały by kontakt z zaworami ale w tedy silnik pracuje tak nierówno i dziwnie że to pewne że coś nie tak jesli w ogóle zapali. A ty piszesz, że ciepły pracuje dobrze więc można przyjąć że rozrząd dobry.
A jak zapalał zimny przed remontem, lub długo wcześniej jak był w lepszej kondycji?
Ja bym obstawiał słaba kompresję spowodowana popękanymi pierścionkami, nieszczelnymi zaworami w głowicy, zbyt gruba uszczelka pod głowicą albo jeszcze coś inne spaprane przy remoncie. A tak w ogóle to jesteś pewien, że masz tam nowe części włożone?
Zimny będzie miał problem z zapłonem z powodu braku kompresji, ale po rozgrzaniu komory spalania i pojawieniu się oleju na pierścionkach poprawi mu się znacznie.
Pomiar ciśnienia sprężania to podstawa zanim coś rozbierzesz.

A jak dymi przy zapalaniu zimnego?

#6 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7616 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 listopad 2012 - 16:06

Zetor Rozrząd Ogólnie one ciężko palą w zimie. Sprawdź czy się nie zapowietrza. Powód kiepskiego palenia może być prostszy niż myślisz. Przepompuj go pompą zanim zaczniesz kręcić i daj znać czy było powietrze i czy lepiej zapalił.
KPK Kumurun Team

#7 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 listopad 2012 - 16:36

Zetor Rozrząd tak jak powiedział @seweryn20 pompuj go,jak długo stoi cofnie się paliwo i pompa musi to nadrobić dlatego długo kręcisz,a jak ciepły to poprostu nie zdąrzy uciec.

#8 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 08 listopad 2012 - 17:37

Zetor Rozrząd Ja bardziej obstawiał bym pompę wtryskową. To że była robiona to nic. Zawsze mogli źle wyregulować. Zwłaszcza że źle chodzi tylko na zimnym. Do rozrządu to wątpię bo musieli by przestawić o zemba. A wtedy ciągnik nie ma szans zapalić, a nawet jak przestawione na wałku rozrządu to silnikiem nie obróci.
Chyba że koła zmieniałeś.
Jak rozrząd będzie źle ustawiony to będzie szczelał w tłumik, lub tłumik będzie wypalał.

#9 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 08 listopad 2012 - 20:23

Zetor Rozrząd Jutro wam powiem co i jak. Dziękuję bardzo za podpowiedzi zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam jeszcze pytanie z innej beczki czy do zetora 6011 da rade założyć turbinę co było by do tego potrzebne oraz co ona może dać ??. Pozdrawiam

#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2012 - 20:44

Zetor Rozrząd Oczywiście, że można. W Polsce wszystko jest możliwe. :D
Co doda? Na pewno kosztów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Rozrząd Dzisiaj, 17:30
  •  

#11 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 08 listopad 2012 - 20:59

Zetor Rozrząd

Pompa zrobiona kąty wtrysków ustawione


Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś @mtracza, bo chodzi o ustawienie kąta początku wtrysku pierwszego cylindra i należy to sprawdzać (ustawić) zawsze po demontażu pompy wtryskowej.

#12 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 08 listopad 2012 - 21:15

Zetor Rozrząd Tak Dobrze go zrozumiałem. A co oprócz kosztów da turbina ??

#13 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2012 - 21:34

Zetor Rozrząd a naciskasz taki przycisk przy sprężarce przy odpalaniu na zimnym?

#14 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 08 listopad 2012 - 21:53

Zetor Rozrząd Dziś ktoś mi napisał o tym przycisku na gg jutro to właśnie sprawdzę :)

#15 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2012 - 23:03

Zetor Rozrząd Kolego to ty masz ten ciągnik od niedawna?
Myślałem że wiesz o "smoczku" na pompie. :P

Bez zmiany na wtryski i pompę do turbo niewiele się zyska, nie będzie to aż tak zauważalne, co najwyżej zmiana charakterystyki pracy silnika z pewnością na plus.
Pytanie jak chcesz je założyć. To znaczy samo turbo i tylko przeróbki związane z montażem(wydech i dolot).
Czy już konkretnie więc jak pisałem wtryski, pompa, grubsza uszczelkę pod głowicę, korbowody itd. To koszty spore, ale i zauważalny efekt.

Poczytaj sobie w temacie C-360 turbo.

#16 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 09 listopad 2012 - 07:08

Zetor Rozrząd Od niedawna mam ten ciągnik i nie wiedziałem o smoczku :(. Zobaczymy czy to jest wina tego. Teraz na pewno nie kupił bym zetora bez przedniego ale nie miałem styczności wcześniej z rolnictwem i kupiłem coś lepszego od c360 całkowicie nie przemyślany zakup. Co do turbo jeszcze nad tym myślę bo lubię takie przeróbki a wiem że to jest realne do zrobienia.


Jak na razie nie wiadomo co jest nie tak. Żadnego "smoczka" nie mam bo to występuje tylko w zetorach starego typu a ja już mam nowszego to wiem na ten moment.

Edytowany przez TomaszNowak, 09 listopad 2012 - 11:15.


#17 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 09 listopad 2012 - 22:16

Zetor Rozrząd Jak na razie nie wiadomo co jest z Odpalaniem. Zdjęliśmy głowice prawdo podobnie jest to wina zbyt grubej uszczelki pod głowicą. Mam założoną grubą uszczelkę a powinienem założyć 1,2. (chyba dobrą jej grubość podałem) Jeśli nie będzie to wina tego to chyba zabierzemy się za rozrząd no ale nie widać śladu na tłokach czyli zawory nie pukają ciężki temat.

#18 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2012 - 22:26

Zetor Rozrząd Gdyby pukały to by w ogóle nie chodził, a tobie po rozgrzaniu działa dość dobrze.
Grubość uszczelki bardzo ważna.
A ciśnienie sprężania sprawdzone?
A przy rozrządzie kola były zmieniane na nowe?

#19 Share TomaszNowak

TomaszNowak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Łodzkie Miejsctowość Redzeń Nowy / Koluszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo / Modernizacja Maszyn / Remonty Maszyn (odnowa)

Napisany 10 listopad 2012 - 08:35

Zetor Rozrząd Koła ani wałek nic nie było zmieniane. Co do ciśnienia jak mierzył mechanik to powiedział że jest w miarę dobre nie dopytałem jakie szczerze mówiąc dziś pójdzie uszczelka cienka i zobaczymy co będzie dalej się działo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Rozrząd Dzisiaj, 17:30
  •  

#20 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2012 - 17:47

Zetor Rozrząd Skoro nic przy rozrządzie nie było zmieniane i przy ciepłym pracuje właściwie to rozrząd na pewno dobry.
Po remoncie mieć w miarę dobre ciśnienie to traszkę szkoda, powinno być idealne lub bardzo dobre. Może gruba uszczelka je troszkę pogorszyła.
Szkoda że nie wiesz jakie, czy nas wszystkich takie samo?
Przy pomiarze ciśnienia robił próbę olejową?

Podobne tematy