rogerr33

Samochód ciężarowy w rolnictwie

Polecane posty

rogerr33    0

Witam

Czy orientuje się jakie koszty wiążą się z utrzymaniem wiadomo ubezpieczenie czy dla potrzeb gospodarstwa jakieś opłaty drogowę jak ktoś już przerabiał ten temat to proszę o pomoc.

Z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

Nie ma znaczenia czy dla potrzeb gospodarstwa czy dla firm.

Zależy jaki samochód ale ubezpieczenie gdzieś 2000-3000 zł, podatek od środków transportu coś około 2500 zł, viaTOLL zalezy ile jeździsz ale parę stów rocznie też wyniesie, no i reszta normalnych kosztów eksploatacyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiekp55    4

zależy kolego o jakiej ciężarówce myślisz, jeżeli masz kupować jakiegoś stara to może lepiej pomyśleć o dostawczaku z ładownością do 3,5 tony. mniejsze opłaty.. bez drogowego i przede wszystkim kierowca nie musi mieć kat.c. ;)


ZETOR TEAM Sprzedam kombajn Bizon Z050/56 więcej na priv lub na mail krzysztof.puk@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

dokładnie, często są o DMC 3490kg i śmiga się na kat B.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    165

viatoll nie koniecznie, drogowe obowiązkowe i oc do tego przeglad i co dwa lata legalizacja tachografu. mnie opłaty za ciężarówke kosztują co roku ok 2000 pln


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

Dlaczego nie koniecznie??

System viaTOLL jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po 1 jaki samochód tzn jakie dmc

w niektórych gminach auta o dmc miejszym niz 12ton zwolnione sa z podatku do gminy wszystko zalezy od tego jak duzo radnych ma na własnosc mniejsze samochdy ciezarowe hehe

 

oc za solówkę typu star 742 dmc do 12t wacha sie w granicach 700-900zł oczywiscie przy pełnych zniżkach

 

tacho 200netto co 2 lata przeglad 160zł

 

viatol paskudna sprawa kolejny podatek drogowy chyba pamietacie ze placimy go tez w cenie ON, jesli nie przejezdzasz przez bramki po prostu nie płacisz a na szybie lepiej zeby był przyklejony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Zależy do czego ta ciężarówka, co będzie nią wożone. Nie wszystko da się przewieść dostawczakiem nawet na bliźniaku ze sfałszowanym dmc do 3,5 t na papierze. Swoją droga pewnie przyjdzie czas że ITD się za to wexmie. Ale narazie jest mało wag. Znajomy ma zwirownie i uciekł z ciężarówek prawie wszystkich. Została 1 czy 2. Dwa zestawy to ciągniki z dużymi przyczepami skorupowymi na tandemie. Wychodzi poprostu taniej. Zwłaszcza gdy nie trzeba wozić daleko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rogerr33    0

Właśnie nie wiem na co sie zdecydować bo samochód potrzebny mi jest do słomy więc myśle że solówka tak DMC do 12t wystarczy ale może lepiej ciągnik i do tego naczepa tylko jak to bedzie z utrzymaniem bo oc to napewno dziś będe rozmawiał z ubezpieczycielem to się dowiem co i jak ale jak to z tą gminą wygląda ten viatol też i napewno jest jakaś rożnica miedzy firmą a osobą prywatną(rolikiem) wiem że było głośno że mają być rolnicy zwolnieni ale nie wiem jak to wyszło bo wtedy mnie to mało interesowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

tachograf, viatoll, podatek od środków transportu, kwalifikacje kierowcy itd, jeśli auto nie będzie jeździło non stop to lepiej zastąpić je szybkim ciągnikiem rolniczym począwszy od ursusa na szybkiej skrzyni na JCB kończąc, nawet przy słomie załadunek jest bardzo czasochłonny, więc nieco mniejsza prędkość nie jest aż tak bardzo odczuwalna i jeszcze ciągnik może mieć ładowacz czołowy, dzięki czemu sam się załaduje i rozładuje (zestaw obsłuży jedna osoba) i zamiast solówki masz dopuszczalną długość 22m, czyli słomy do oporu (znajomy jeździ JCB z dwiema przyczepami po 7m po podłodze, pszenicy wchodzi na nie 39t), tylko przy górzystym terenie ciągnik samochodowi niestety nie dorówna, ale nadrobi to poza drogą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy1925    1

w gminie z opłat zwolniona jest tylko przyczepa lub naczepa a samochód podlega opłacie jak koledzy wyżej pisali jest to około 2-2,5 tyś rocznie potrzebujesz jeszcze certufikatu na wykonywanie transportu drogowego rzeczy natomiast jeżeli tylko na wlasne potrzeby to jesteś zwolniony z licencji ale potrzebujesz zezwolenie wia toll są to opłaty drogowe a ile będą wynosić to zależy ile będziesz jeździł i jakimi drogami. przy poruszaniu sie takim samochodem musisz uważać na inspekcje transportu drogowego i bez załatwienia wszystkich formalności, albo prubie jazdy na dzika bez jakiegos papierka to odradzam bo kary sa naprawde wysokie, więc jak masz tej słomy tylko w sezonie i niewielkie ilości i małe odleglości to lepiej kupić większą przyczepe do bel i ciągnikiem latać lub nająć kogoś do zwózki takim samochodem takie jest moje zdanie bo koszta utrzymania takiego samochodu na miesiąc pracy są naprawde duże, a i jeszcze zapomiałem po pewnym czasie dostaniesz jeszcze z ochrony środowiska papiery w sprawie rozliczenia paliwa tu opłata zależy od normy euro jaką spełnia samochód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem na co sie zdecydować bo samochód potrzebny mi jest do słomy więc myśle że solówka tak DMC do 12t wystarczy ale może lepiej ciągnik i do tego naczepa tylko jak to bedzie z utrzymaniem bo oc to napewno dziś będe rozmawiał z ubezpieczycielem to się dowiem co i jak ale jak to z tą gminą wygląda ten viatol też i napewno jest jakaś rożnica miedzy firmą a osobą prywatną(rolikiem) wiem że było głośno że mają być rolnicy zwolnieni ale nie wiem jak to wyszło bo wtedy mnie to mało interesowało.

 

 

jako osoba z branży podpowiem ci ze w pzu najtaniej zrobisz ciagnik siodłowy podstawa na dzien dzisiejszy to 8500zł od tej sumy dopiero odejmowane sa znizki za bezszkodowość

 

naczepa to pikuś ok 80 zł przy pełnych znizkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    165

Dlaczego nie koniecznie??

System viaTOLL jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

 

A gdzie to jest napisane że jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdu? Bo jakoś nigdzie się nie dopatrzyłem to raz a dwa to główny inspektorat transportu drogowego w warszawie twierdzi tak samo jak ja...


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

jest obowiązkowy na trasach, gdzie naliczana jest opłata, być może był to skrót myślowy

 

jeszcze zapomiałem po pewnym czasie dostaniesz jeszcze z ochrony środowiska papiery w sprawie rozliczenia paliwa tu opłata zależy od normy euro jaką spełnia samochód.

 

rozliczenia paliwa? co masz na myśli? natomiast odnośnie do podatku od środków transportu to niestety przyczepy (poza rolniczymi) również są nim obciążone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy1925    1

paliwo rozlicz tam jakis instytut z ochrony środowiska wypełnia sie papierki i tam wnosi sie opłate ale to już zalezy od normy emisji spalin samochodu oraz jego rocznego przebiegu oni samo znajduja właśicicieli samochodów nie trzeba sie nigdzie zgłaszać, jeżeli chodzi o podatek od środków transportu to jeżeli przyczepa czy to rolnicza czy samochodowa czy naczepa samochodowa jeżeli jest zarejstrowana na gospodarstwo rolne jest zwolniona z opłat w rozumieniu przepisów służy ona do transportu płodów rolnych a co nią wozisz nikogo to nie obchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie z przebiegu, a ton zużytego paliwa i przeliczenia ich na emisję zanieczyszczeń w zależności od normy Euro. Deklaracje wypełnia się co pól roku i wysyła do Starostwa Powiatowego oraz do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Do pewnej wartości emisji nie płacimy wcale, deklaracja owszem - wysyłamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kiedyś TARPANA zaprojektowali i wyprodukowali na potrzeby rolnictwa :D ,do 3,5 t bez zbędnych opłat,sam koszt eksploatacji :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7441    0

Dziwne rzeczy tu opowiadacie wpisz sobie w google samochód ciężarowy na potrzeby własne tam będziesz miał czarno na białym. Np. tak jak jest u nas samochód nie ma tacho bo nie ma takiej potrzeby wystarczy prowadzić dziennik druga rzecz ubezpieczenie stara 200 około 600 zł kolejna sprawa zaświadczenie z gminy o płaceniu podatku rolnego i jazda w promieniu 100km od gminy proste każdy ci to powie co się zna i ma normalną gminne a wiatol potrzebny jest tylko tam gdzie występują bramki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

zwolnienie z używania tachografu owszem (ale wyłącznie przy działalności rolniczej do 100km, nie daj Boże cytrusy na pace) ale już samo jego posiadanie może być wymagane, największą niedogodnością w przypadku ciężarówki są kwalifikacje kierowcy, wszystko inne można tanio załatwić, ostatnio znajomy kupił ciągnik siodłowy man z 2000 roku z 700tys przebiegu za 27tys. zł, więc 420KM w ciężarówce jest znacznie tańsze niż w ciągniku rolniczym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik    35

miałem podobny problem,kupiłem volvo fl7 do siana i nikt nie był pewien jakie dokumenty i opłaty są potrzebne.najlepiej się zapytać w ITD ale sami funkcjorariusze podczas kontroli mogą nie wiedzieć .podobno przepisy tak często sie zmieniają.wtedy jest ryzyko że wcisną nam ciemnotę a my podpiszemy mandat.teraz wozimy opłaty KRUS , UG-podatek i viatol chociaż nie jeżdzimy płatnymi drogami.autko 210km 97r.dmc 19ton . podatek transportowy 1200 zł.OC1200 zł/rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Kwalifikacje to tylko do licencji jeśli chodzi o certyfikat kompetencji zawodowych. Mamy 3 auta na potrzeby własne w firmie i trzeba iść tylko do starostwa o wypis że używane na potrzeby własne. Kierowcy mają badania psychotesty i normalne, i kurs na przewóz rzeczy ale podejrzewam że rolnik tego nie musi mieć. Ale musicie wozić tylko swoje produkty albo rzeczy potrzebne wam do działalności. Niema co gdybać tylko iść się zapytać do odpowiednich ludzi i tyle. Bo ile ludzi to tyle opini i wersji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

rolnik nic więcej nie potrzebuje niż przedsiębiorca wykorzystujący ciężarówkę na potrzeby własne, ale obecnie sam kurs na przewóz rzeczy to koszt niewiele niższy niż zakup używanej ciężarówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

odnośnie tacho:

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia ( Dz. U. z dnia 26 lutego 2003r.), istnieje kilka przypadków, kiedy powinniśmy posiadać w swoim aucie tachograf, który podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów uprawniony diagnosta zobowiązany jest nam sprawdzić.

Dział III "Warunki techniczne pojazdu samochodowego i przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami" w rozdziale 6, tego rozporządzenia, mamy wymienione"Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100km/h"

tzw. Autobusy na "setkę".

 

Art. 23 ust. 4 Autobus powinien być wyposażony w:

1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h.

 

W kolejnym rozdziale 13, sformułowane są "Warunki dodatkowe dla pojazdu przeznaczonego do nauki jazdy i egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania"

 

Art. 43 ust. 1 Pojazd silnikowy przeznaczony do nauki jazdy i egzaminowania, z zastrzeżeniem ust. 2, powinien być wyposażony w:

1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy; przepis stosuje się do pojazdów wymienionych w ust. 4 pkt 5-8 i 11.

ust. 4 Pojazd przeznaczony do nauki jazdy w zakresie danej kategorii prawa jazdy powinien odpowiadać następującym warunkom:

5) samochód ciężarowy w zakresie kategorii C…

6) samochód ciężarowy w zakresie kategorii C1…

7) autobus w zakresie kategorii D…

8)autobus w zakresie kategorii D1…;

11) ciągnik siodłowy z naczepą w zakresie kategorii C+E.

 

Obowiązek posiadania Tchografu, wynika również z Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym.

W rozdziale I "Zasady i zakres" mamy artykuł 3 ust.1, który mówi:

 

1. Urządzenie rejestrujące jest instalowane i użytkowane w tych pojazdach zarejestrowanych w Państwie Członkowskim, które są wykorzystywane do przewozu drogowego osób lub rzeczy, z wyłączeniem pojazdów, o których mowa w art. 3 rozporządzenia (WE) nr 561/2006…

 

A o to treść ww. art. 3 rozporządzenia (WE) nr 561/2006.:

 

Art. 3 Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:

 

a) pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa nie przekracza50 km;

B) pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nie przekraczającej 40 km/h;

 

c) pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;

 

d) pojazdami używanymi w razie wypadków lub do prowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niezarobkowym przewozie pomocy humanitarnej;

 

e) pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;

 

f) pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy;

 

g) pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celów rozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi, które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu;

 

h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;

 

i) pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niezarobkowych przewozów osób lub rzeczy.

 

Czytając dalej art. 3 ust. 1 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 3821/85 dowiadujemy się że:

Pojazdy o których mowa w art. 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006, oraz pojazdy, które wyłączono z zakresu stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3820/85, ale które nie są już wyłączone z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006, musza spełniać ten wymóg do dnia 31 grudnia 2007r.

 

Ww. rozporządzenie dopuszcza wyjątki od jego stosowania, o których decydują same państwa członkowskie. I tak dalej w art. 3 mamy ust. 2 i 3 :

 

2. Państwa Członkowskie mogą wyłączyć pojazdy wymienione w art. 13 ust. 1 i 3 rozporządzenia (EW) nr 561/2006 z zakresu stosowania niniejszego rozporządzenia.

3. Państwa Członkowskie, za zgodą Komisji, mogą wyłączyć z zakresu stosowania niniejszego rozporządzenia pojazdy używane do przewozów, o których mowa w art.14 rozporządzenia (WE) nr561/2006.

 

Treść art.13 i 14 rozporządzenia (WE) nr561/2006:

 

Art.13

1. O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art.1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 5-9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do następujących przewozów wykonywanych:

 

a) pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych;

 

B) pojazdami używanymi lub wynajmowanymi bez kierowcy przez przedsiębiorstwa rolnicze, ogrodnicze, leśne, gospodarstwa rolne lub rybackie do przewozu rzeczy w ramach własnej działalności gospodarczej w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa;

 

c) ciągnikami rolniczymi i leśnymi używanymi w działalności rolniczej lub leśnej, w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa, które jest właścicielem lub użytkownikiem takiego pojazdu;

 

d) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, używanymi:

- przez operatorów świadczących usługi powszechne określone w art. 2 ust. 13 dyrektywy 97/67/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 1997 r. w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług (1) do dostarczania przesyłek w ramach usług powszechnych, lub

- do przewozu materiałów, sprzętu lub urządzeń do użytku kierowcy w trakcie pracy. Pojazdy takie są używane wyłącznie w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa oraz pod warunkiem że prowadzenie takich pojazdów nie stanowi głównego zajęcia kierowcy;

 

e) pojazdami poruszającymi się wyłącznie po wyspach o powierzchni nieprzekraczającej 2 300 km2 w strefach, które nie są połączone z resztą terytorium kraju mostem, brodem, lub tunelem przeznaczonym dla pojazdów silnikowych;

 

f) pojazdami używanymi do przewozu rzeczy w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa, z napędem na gaz ziemny lub ciekły lub z napędem elektrycznym, o dopuszczalnej masie całkowitej, wraz przyczepami lub naczepami, nieprzekraczającej 7,5 tony;

 

g) pojazdami używanymi do nauki jazdy i egzaminów w celu uzyskania prawa jazdy lub świadectwa kwalifikacji zawodowych, pod warunkiem że nie używa się ich do zarobkowego przewozu rzeczy lub osób;

 

h) pojazdami używanymi w związku z odprowadzaniem ścieków, ochroną przeciwpowodziową, konserwacją urządzeń zaopatrujących w wodę, gaz i elektryczność, utrzymaniem i kontrolą dróg, zbieraniem odpadów z gospodarstw domowych i ich wywozem, usługami telegraficznymi i telefonicznymi, nadawaniem programów radiowych i telewizyjnych oraz wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych;

 

i) pojazdami wyposażonymi w 10 do 17 miejsc siedzących, używanymi wyłącznie do niezarobkowego przewozu osób;

 

j) specjalistycznymi pojazdami do przewozu wyposażenia cyrków i wesołych miasteczek;

 

k) specjalnie wyposażonymi pojazdami szczególnego zastosowania, które w podstawowym zakresie służą celom edukacyjnym w czasie postoju;

 

l) pojazdami używanymi do odbioru mleka z gospodarstw rolnych oraz odwożenia do nich pojemników na mleko lub produktów mlecznych przeznaczonych na pasze zwierzęce;

 

m) specjalistycznymi pojazdami do przewozu pieniędzy oraz/lub przedmiotów wartościowych;

 

n) pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;

 

o) pojazdami używanymi wyłącznie na drogach wewnątrz obiektów, takich jak porty, obszary międzyportowe oraz terminale kolejowe;

 

p) pojazdami wykorzystywanymi do przewozu żywych zwierząt z gospodarstw na miejscowe targowiska i z powrotem lub z targowisk do miejscowych rzeźni w promieniu do 50 km.

 

3. O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1 oraz przy zapewnieniu odpowiedniej ochrony kierowców, Państwo Członkowskie może, po zatwierdzeniu przez Komisję, wprowadzić na swoim własnym terytorium mniej znaczące wyjątki od przepisów niniejszego rozporządzenia dla pojazdów używanych na wyznaczonych obszarach o gęstości zaludnienia poniżej 5 osób/km2, w następujących przypadkach:

 

- regularnych krajowych przewozów osób, których rozkłady zostały zatwierdzone przez władze (w tym przypadku możliwe jest dopuszczenie wyjątków odnoszących się do przerw), oraz

- krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne lub o charakterze zarobkowym, które nie mają wpływu na jednolity rynek oraz są potrzebne do utrzymania pewnych sektorów gospodarki na danym terytorium oraz gdy wyjątki od przepisów niniejszego rozporządzenia ograniczają promień działania do 100 km.

 

Przewóz drogowy, którego dotyczy taki wyjątek może obejmować trasę do obszarów o gęstości zaludnienia 5 osób/km2 lub wyższej, wyłącznie w celu zakończenia lub rozpoczęcia podróży. Wszelkie takie środki powinny być proporcjonalne w swym charakterze i zakresie.

 

Art.14

1. O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, Państwa Członkowskie mogą, za zgodą Komisji, wprowadzić wyjątki od stosowania przepisów art. 6-9 w stosunku do działalności transportowej wykonywanej w wyjątkowych okolicznościach.

2. W przypadkach nagłych Państwa Członkowskie mogą zezwalać na tymczasowe odstępstwa na okres nieprzekraczający 30 dni, o czym niezwłocznie powiadamiają Komisję.

3. Komisja informuje pozostałe Państwa Członkowskie o wszystkich odstępstwach, na które zezwolono zgodnie z niniejszym artykułem.

 

Pozostaje pytanie czy w Polsce pojazdy wymienione w tych art. są wyłączone z obowiązku stosowania urządzeń rejestrujących, odpowiedz na to pytanie znajdziemy w Ustawie z dnia 16 Kwietnia 2007 roku "o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 99 Poz. 66)

Art. 1 ust. 14 tej ustawy mówi nam o zmianie w ustawie o czasie pracy kierowcy z dnia

16 kwietnia 2004r (Dz. U. Nr 92 Poz. 879 oraz z 2005r. Nr 180, Poz. 1497) mianowicie:

 

14) art. 29 i 30 otrzymuje brzmienie:

"Art. 29.1. na terytorium rzeczpospolitej Polskiej kategorie pojazdów , o których mowa w

art. 13 ust.1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006, wyłącza się stosowanie art. 5 - 9 tego rozporządzenia.

2. Kategorie pojazdów, o których mowa w ust. 1, wyłączone są z zakresu stosowania rozporządzenia (EWG) nr 3821/85.

Art. 30.1.W warunkach i na zasadach, o których mowa w art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) nr 561/2006, minister Właściwy do spraw transportu może wprowadzić wyjątki lub zezwalać na tymczasowe odstępstwa od stosowania przepisów art. 6 - 9 tego rozporządzenia.

2.Minister właściwy do spraw transportu informuje o wprowadzeniu wyjątków lub udzielenia tymczasowych odstępstw, o których mowa w ust. 1, w drodze obwieszczenia, ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej "Monitor Polski''

 

kwalifikacje i licencje musi mieć tylko kierowca zawodowy wiec jeśli jesteś rolnikiem to swoim w celach nie handlowych możesz jeździć. (słomę z pola możesz przywieźć, zboże od kombajnu też, nawóz ze składu też, nie możesz teoretycznie wozić zboża do klienta, [ale tego praktycznie nie maja jak ci udowodnić]). Badania i psychotesty obowiązkowe zawsze. Podatek od ciężarówki zależy od gminy, w niektórych jest rolnik zwolniony (nie firma) w innych nie. Nie chciałem wklejać znowu konkretnych ustaw bo dużo miejsca zajmują. Wszystkie te zapisy znajdują się w odpowiednich ustawach i są dostępne w necie. Przepisy jasno to określają.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez suffeks
      wymienili słup i takie coś zostało na polu, należy się odszkodowanie chyba? 

    • Przez jopi1991
      Przyszedłem dziś się poradzić.mam taki problem ze 1/3 gospodarki ma brat....1/3 mam ja i 1/3 jescxe ojciec  brat oświadczył że on robić nie ma czasu...za dużo oboowazkow  i praca z której na nieporównywalnie więcej.proponuje mi pracę na jego części jako pracownik (wynagrodzenie płatne od godzin) mówił że wtedy odpada koszty napraw paliwa nawozów itd ogólnie tylko mam wykonać pracę jak zwykły pracownik zatrudniony w firmie ale na KRUS.  W zimę mogę iść do pracy do niego na czarno ( posiada firmę w innej branży)Czy zgodzić się na to czy może jakieś lepsze pomysły? Dzierżawa na mnie za jakąś niewygórowaną kwotę? (wtedy jego maszyn nie tykam)Czy może wynagrodzenie procentowe od zysku? Jeżeli tak to jaki procent  zawolac?Oczywiście wszytko będzie spisane notarialnie obojetnie jak miałaby wyglądać nasza współpraca. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, aktualnie zaczynam prawo jazdy kategorii B, mam zamiar do żniw dorobić jeszcze B+E, ale nie wiem czy to sie uda, wiec stad te pytanie, czy po kategorii B mogę prowadzić kombajn zbożowy? I jak to wygląda w sytuacji gdy trzeba ciągnąć wózek za kombajnem? Jednak jest na kołach, więc nie wiem jak to się odnosi do przepisów, z góry dziękuje za odpowiedź
    • Przez karol
      Zapraszam do wypowiadania się na temat prowadzenia rozrachunków z tytułu VAT w gospodarstwach rolnych. Jakie są Wasze doświadczenia?
    • Przez sumek666
      Jak kształtują się ceny nieruchomości i działek rolnych w Waszych okolicach? Może planujecie zakup gruntów w tym roku? A może udało Wam się sprzedać jakieś grunty?
      Zapraszam do dyskusji o cenach i możliwości zakupu ziemi w Polsce i za granicą.
      Kontynuacja tematu:
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj