Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wysoka temp. płynu chłodzącego


7 odpowiedzi na ten temat

#1 Share dexter00

dexter00

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zamość

Napisany 05 listopad 2012 - 20:06

Wysoka temp. płynu chłodzącego Witam. Mam taki problem w moim MF 3080, mianowicie zegar temp. płynu podczas orki wchodzi mi na czerwone a nawet do konca potrafi dojsc. wymieniłem czujnik ponoewaz temp. wydawala mi sie nie taka wysoka ale dalej nic. odkrecalem korek podczas pracy i wydajemi sie ze fakt jest gorący plyn ale nie wrze. no i z tej rurki od chlodnicy u gury czasami kapnie pare kropel ale nie duzo. próbowalem tez na "gąraco" zdusic porzewody z plynem no i są miękie czyli cisnienia nie ma duzego. proszę o jakies rady

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wysoka temp. płynu chłodzącego Dzisiaj, 22:55
  •  

#2 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 listopad 2012 - 20:16

Wysoka temp. płynu chłodzącego witam,
kolego przytrzymaj go na obrotach by wskazuwka doszła na czerwone zgaś go i słuchaj odgłosów szarpania lub bulkotania w bloku,jeśli coś słychać to termostat masz zacięty i nie puszcza całkowicie dużego obiegu i dlatego woda w chłodnicy nie jest bardzo gorąca a na silniku jest.
nie ugotuj silnika.

Edytowany przez esgreg, 05 listopad 2012 - 20:41.


#3 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2012 - 17:15

Wysoka temp. płynu chłodzącego dam ci pare rad

przedmuchiwales chlodnice?
przedmuchaj filtr powietrza bo moze zawalony i silnik jest slaby bez sily to bedzie sie grzal
jak nie pomoże wymien termostat (lub sprawdz go tak jak kolega pisal) albo go wyjac i zobacz czy przestanie sie grzac (ale nie radze bo nie wiem czy nie bedzie tak jak w bizonie, w bizonie jak nie ma termostatu wtedy sie grzeje silnik :D)
w ostatecznosci moze byc cos z pompa :/

Edytowany przez kravter, 06 listopad 2012 - 17:18.


#4 Share Michalc355

Michalc355

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 listopad 2012 - 19:45

Wysoka temp. płynu chłodzącego Mówisz że nie ma ciśnienia czasami usterka jest banalna wiem z dośw. Spróbuj zmienić korek od chłodnicy czasami przez niego ucieka ciśnienie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wysoka temp. płynu chłodzącego Dzisiaj, 22:55
  •  

#5 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 12 listopad 2012 - 06:06

Wysoka temp. płynu chłodzącego A żeberka w chłodnicy nie są zalepione śmieciem i nie ma przepływu wiatru?

#6 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2012 - 07:34

Wysoka temp. płynu chłodzącego A naciąg paska klinowego? Nie ślizga się on na kole pompy.
Na zgaszonym silniku złap za wentylator pompy i spróbuj nim zakręcić.
Grzeje się cały czas czy tylko pod obciążeniem.
Przydało by się zmierzyć temperaturę zewnętrznym termometrem.

#7 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2012 - 15:54

Wysoka temp. płynu chłodzącego yy jak go zgasi wtedy nie da sie pokrecic pompa bo ten wiatrak zalancza sie jakos odsrodkowe (na obrotach)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wysoka temp. płynu chłodzącego Dzisiaj, 22:55
  •  

#8 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2012 - 17:12

Wysoka temp. płynu chłodzącego Aha nie wiedziałem jak w nim jest.
Wynika że masz wiskozę. Trzeba sprawdzić czy działa prawidłowo, bo to że się kręci nie oznacza że jest napędzana i ma max obrotów.
Na postoju przy zimnym silniku powinna dać się kręcić. Po zapaleniu może się lekko kręcić spowodowane oporem na łożyskach(powinna dać się zatrzymać ręką ale z tym ostrożnie). A po osiągnięciu temperatury powinna kręcić się tak szybko jak wałek pompy. Nie powinna dać się zatrzymać
Więc po nagrzaniu silnika gasimy go i kręcimy wiskozą, a w tedy nie powinna dać się przekręcić albo z dużym oporem. Znaczy że jest dobra.
Naciąg paska sprawdza się naciskając na niego w połowie miedzy kolami i patrzy się-mierzy ugięcie.
Ja najczęściej podchodzę do alternatora i kręcę za jego wentylatorek (wiadomo z wyczuciem), jesli nie da się przekręcić to naciąg wystarczający.

Podobne tematy