Zaloguj się, aby obserwować  
dexter00

Wysoka temp. płynu chłodzącego

Polecane posty

dexter00    30

Witam. Mam taki problem w moim MF 3080, mianowicie zegar temp. płynu podczas orki wchodzi mi na czerwone a nawet do konca potrafi dojsc. wymieniłem czujnik ponoewaz temp. wydawala mi sie nie taka wysoka ale dalej nic. odkrecalem korek podczas pracy i wydajemi sie ze fakt jest gorący plyn ale nie wrze. no i z tej rurki od chlodnicy u gury czasami kapnie pare kropel ale nie duzo. próbowalem tez na "gąraco" zdusic porzewody z plynem no i są miękie czyli cisnienia nie ma duzego. proszę o jakies rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam,

kolego przytrzymaj go na obrotach by wskazuwka doszła na czerwone zgaś go i słuchaj odgłosów szarpania lub bulkotania w bloku,jeśli coś słychać to termostat masz zacięty i nie puszcza całkowicie dużego obiegu i dlatego woda w chłodnicy nie jest bardzo gorąca a na silniku jest.

nie ugotuj silnika.

Edytowano przez esgreg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

dam ci pare rad

 

przedmuchiwales chlodnice?

przedmuchaj filtr powietrza bo moze zawalony i silnik jest slaby bez sily to bedzie sie grzal

jak nie pomoże wymien termostat (lub sprawdz go tak jak kolega pisal) albo go wyjac i zobacz czy przestanie sie grzac (ale nie radze bo nie wiem czy nie bedzie tak jak w bizonie, w bizonie jak nie ma termostatu wtedy sie grzeje silnik :D)

w ostatecznosci moze byc cos z pompa :/

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalc355    104

Mówisz że nie ma ciśnienia czasami usterka jest banalna wiem z dośw. Spróbuj zmienić korek od chłodnicy czasami przez niego ucieka ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A naciąg paska klinowego? Nie ślizga się on na kole pompy.

Na zgaszonym silniku złap za wentylator pompy i spróbuj nim zakręcić.

Grzeje się cały czas czy tylko pod obciążeniem.

Przydało by się zmierzyć temperaturę zewnętrznym termometrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

yy jak go zgasi wtedy nie da sie pokrecic pompa bo ten wiatrak zalancza sie jakos odsrodkowe (na obrotach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Aha nie wiedziałem jak w nim jest.

Wynika że masz wiskozę. Trzeba sprawdzić czy działa prawidłowo, bo to że się kręci nie oznacza że jest napędzana i ma max obrotów.

Na postoju przy zimnym silniku powinna dać się kręcić. Po zapaleniu może się lekko kręcić spowodowane oporem na łożyskach(powinna dać się zatrzymać ręką ale z tym ostrożnie). A po osiągnięciu temperatury powinna kręcić się tak szybko jak wałek pompy. Nie powinna dać się zatrzymać

Więc po nagrzaniu silnika gasimy go i kręcimy wiskozą, a w tedy nie powinna dać się przekręcić albo z dużym oporem. Znaczy że jest dobra.

Naciąg paska sprawdza się naciskając na niego w połowie miedzy kolami i patrzy się-mierzy ugięcie.

Ja najczęściej podchodzę do alternatora i kręcę za jego wentylatorek (wiadomo z wyczuciem), jesli nie da się przekręcić to naciąg wystarczający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj