Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share przemo0284

przemo0284

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 02 listopad 2012 - 19:42

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Witam.zastanwiam sie nad zmiana rewersu mechanicznego na hydrauliczny(z użyciem sprzegła tzw.power shuttle).w mf 5445 ze wzgledu na to iz jest on po prostu nieporęczny.Ciekawi mnie co trzeba zmienić i czy wogóle jest taka możliwość.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Dzisiaj, 23:09
  •  

#2 Share Hubert8245

Hubert8245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2012 - 20:25

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Możliwość pewnie by była, ale koszt i pracohłonność były by zbyt duże. Do wymiany było by całe sprzęgło (suche cierne, na wielotarczowe mokre). Dołożenia wymagała by cewka sterująca całym aparatem, czyli ingerencja w instalacje. Samu raczej pewnie byś tego nie zrobił, także serwisanci zgarnęli by grubą kasę za taki biznes. Dwoma słowami: szkoda zachodu ;-)

Edytowany przez Hubert8245, 02 listopad 2012 - 20:26.


#3 Share MrValterka

MrValterka

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hetmanów
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 02 listopad 2012 - 21:43

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Totalnie się z przedmówcą nie zgadzam! Mój znajomy w Ursusie 1214 zrobił rewers taki sam jak w valtrze! i wyniosło go nie całe 3 tysiące. A ze był zawsze dobry z informy wykorzystał to i udało mu się stworzyć coś niesamowitego jak dla mnie :) Przerobił sprzęgło na siłownik elektryczny potem zamontował siłownik elektryczny z ograniczoną mocą do przełączania R - II niestety, I załączyć nie można :( Potem stworzył komputer żeby wszystko ładnie po kolei się zgrywało no i na końcu koło kierownicy zamontował włącznik migaczy od malucha jako sterownik przód tył :P Spytam się go czy podjął by prace przy takim Fergusonie :)
KPK Kumurun Team

#4 Share Hubert8245

Hubert8245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2012 - 00:01

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny W tym przypadku zmienił tylko system sterowania zakresami, sprzęgło pozostało takie samo w gruncie rzeczy :-) Tutaj poruszony jest temat zmiany rewersu mechanicznego na hydrauliczny. Ja rozumiem przez to wymianę sprzęgła ze suchego na mokre, czyli wymianę jednego z podstawowych podzespołów. To do taniochy nie należy :-)

#5 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 03 listopad 2012 - 20:12

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Nie wiem czy całej skrzyni nie trzeba było by zmieniać. Co innego przeróbka sterowania a co innego całego rewersu. W domowych warunkach to nie realne i nie opłacalne.

#6 Share Hubert8245

Hubert8245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2012 - 20:25

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Podejrzewam że nie było by konieczności wymiany całej przekładni. Jedynie wałek sprzęgłowy wystarczyło by zmienić :-)

#7 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 03 listopad 2012 - 21:14

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Możesz sobie podejżewać co chcesz. Ale to nie rower, że jakiś trybik zmienisz. Prawdopodobnie inne jest koło zamachowe. Jest tam też amortyzator drgań skrętnych. Pozatym tam gdzie normalnie jest sprzęgło cierne, przy sprzęgle mokrym jest dodatkowa obudowa pod którą jest kosz sprzęgłowy zanurzony w oleju. To tak bardzo pobieżnie.

#8 Share przemo0284

przemo0284

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 03 listopad 2012 - 22:50

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny koledzy ale ja nie pytam tutaj o elektrochydrauliczny przy ktorym zmiana kier.moze nastapic bez sprzegla,tylko o ten przelacznik przy kierownicy tj.hydrauliczny zmieniany przy uzyciu sprzegla,tak wiec wydaje mi sie ze wystarczylby jakis silownik, ten przelacznik zamiast dzwigni recznej i ewentualnie jakis sterownik

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Dzisiaj, 23:09
  •  

#9 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2012 - 11:44

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny A co zapobiegnie zmianie przy zbyt dużej prędkości jazdy? Obietnica operatora - będę uważał?

#10 Share renault

renault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2012 - 12:05

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny zgadzam się z mirro jak przełączasz ręcznie i za szybko, usłyszysz zgrzyt i cofasz rękę a tu jak naciśniesz za wcześnie guzik i siłownik przełączy bieg do końca i może się okazać że nie ruszy po takim czymś, wytnie tryby i koniec. 1000 razy będzie dobrze a jednego będziesz się śpieszył lub ktoś inny siądzie i po zabiegu.

#11 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 listopad 2012 - 19:41

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Może operator będzie uważał. Ale co się stanie gdy jakaś zwara w systemie nastąpi i samo zechce się przełączyć. W 42xx z mechanicznym rewersem jest blokada w postaci specjalnego mechanizmu zapadki. Nie wciśniesz sprzęgła nie przełaczysz rewersu. Musiało by to działać w ten sposób, że najpierw siłownik sprzęgła po wciśnięciu go włącza kolejny obwód z siłownikiem, który zmienia rewers. Do tego musiało by to być podpięte pod licznik, który w przypadku przemieszczania się pojazdu nie pozwoli zadziałać siłownikowi włączającemu sprzęgło a co za tym jdzie następnemu włączającemu rewers. Podsumowując potrzebne były by 2 elektrozawory jakieś czujniki, dwa siłowniki, i dobry szpec. Niestety podejżewam, że taki system działał będzie dość wolno. Mozna by zastosowac wariant uproszczony, Sprzęgło wciskasz nogą. Wciśnięte sprzęgło uruchamia włącznik, który pozwala zadziałaś elektronicznemu zaworowi sterującemu siłownikiem odpowiedzialnym za rewers. Aby rewers nie działał przy każdej zmianie biegu tj wciśnięciu sprżegła. Należało by go włączać oddzielnym przyciskiem.

Edytowany przez hubertuss, 04 listopad 2012 - 19:46.


#12 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 04 listopad 2012 - 22:34

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Czyli coś na wzór rewersu z Fendta 300/500 ;)

#13 Share przemo0284

przemo0284

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 06 listopad 2012 - 18:28

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny w sumie to wystarczyłoby chyba zabezpieczenie na sprzegle...typu:jesli nie wcisniesz pedału sprzegla rewers nie działa.Nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja rewersy hydrauliczne,co tam sie znajduje zamiast linki czy dzwigni przy rew.mech.nie wydaje mi sie zeby musiała byc wymieniona cala przekładnia nawrotna,jak to jest w przypadku przerobki rew.mech na elektrohydrauliczny bez sprzegla(w tym wypadku koszt przerobki wyniósłby ok30tys zl :D -pytałem u Korbankow

#14 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 06 listopad 2012 - 23:12

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Rewers hydrauliczny działa na tej samej zasadzie co elektrohydrauliczny tylko że rozdzielacz sterujący przekładnią nawrotną jest sterowany mechanicznie [poprzez linki] a w przypadku elektrohydraulicznego rozdzielacz jest sterowany poprzez cewki [elektrycznie/elektronicznie]

#15 Share przemo0284

przemo0284

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 07 listopad 2012 - 19:24

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny kolego,ale czy w hydraulicznym masz sprzegło wielotarczowe tak jak to jest w elektrohydraulicznym??bo jesli tak to chyba nie potrzebne by było sprzegło do zmiany kierunku jazdy,a rewers o ktory pytam(power shutle) jest uzywany wraz ze sprzegłem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny Dzisiaj, 23:09
  •  

#16 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 07 listopad 2012 - 19:44

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny W rewersie hydraulicznym są sprzęgła wielotarczowe mokre, zmiana kierunku następuje bez sprzęgła [np Kubota M40/M60, John Deere 5020 w niektórych wersjach, w serii 6000 też jest hydrauliczny z tego co wiem, ale nie zawsze ;) ]
Ja zawsze myślałem że power shuttle jest używany bez sprzęgła... dopiero synchro shuttle jest to w pełni mechaniczny ze sprzęgłem


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy