zorro1971

Zetor 10540 brak półbiegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zorro1971    2

witam wszystkich użytkowników forum zetora i proszę o poradę a mianowicie kilka dni temu orając na 1-dynce szosowej najwolniejszej tzn na drugim półbiegu ciągnik sam zmienił bieg na jedynkę najszybszą i jak wynika z relacji ze znajomym mechanikiem zniknęło ciśnienie w układzie hydraulicznym mikropompki

Skrzynia jest 3 biegowa z dwoma półbiegami na każdym biegu

Pomierzyliśmy ciśnienie w układzie i okazało się że mikropompka jest ok daje ok 11-12 Atm.i poza rozdzielaczem na skrzyni biegów pod podłogą również jest takie samo ciśnienie jak się załancza półbiegi ale na załączonych półbiegach to nawet jak ciągnik stoi na luzie tzn na biegu jałowym i powoli puszcza sprzęgło to zaczyna spadać z obrotów aż wkońcu zgaśnie jak puszczę sprzęgło tak jakby coś go blokowało

Pomóżcie jeżeli ktoś miał taki przypadek bo nie wiem co mogło się stać czy siadło coś w skrzyni? czy może coś w skrzyni pośredniej z półbiegami jest nie tak? czy może sam mechanizm zmieniający półbiegi-kosz z tarczą czy to może coś innego

Dodam jeszcze że że biegi są załanczane mechanicznie wajchą przy kierownicy a sterowane ciśnieniem hydraulicznym,może coś jest rozsypane w półbiegach

Proszę odpiszcie bo nie mam pojęcia co z tym robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Lepiej sie nie udzielać jak ktoś nie ma pojęcia na dany temat :)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter161    3

A co było przyczyną? Ja mam podobnie w moim 10540 jak jest zimny to nie zmieniają się półbiegi ale jak się trochę rozgrzeje to jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro1971    2

na 100% nie jestem pewien ale prześwietliłem już ten ciągnik i wydaje mi się że przyczyną jest zawór ciśnienia ten przy filtrach a mianowicie sprężyna mięknie i spada albo nie umie utrzymać ciśnienia w układzie hydraulicznym i to jest przyczyna a następnym razem spróbuj go zapalić i poczekać 30 sekund i jeżeli ci załączy ten półbieg który masz w danym momencie załączony to znaczy że to na pewno była ta przyczyna o której ci pisałem a sam zawór możesz wyregulować tylko potem musisz sprawdzić ciśnienie na krućcu od kipra

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Edytowano przez zorro1971

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro1971    2

gdyby nikt się nie chciał udzielać a wszyscy byli takimi super fachowcami jak kamil1998 to po co by był ten portal i dla kogo jak myślisz no chyba że nie myślisz bo na to wygląda ha ha

Edytowano przez zorro1971

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Witam. Mam 10540 ze wzmacniaczem 3-2-1 i ni z tego ni z owego po przełączeniu wzmacniacza na 3 (max w górę ) pojawiają się na 2-szosowej, przy pewnej prędkości (nie zawsze ) jakby zgrzyty , rzęzienie . Czy jest tam możliwość regulacji tej taśmy bez rozpoławiania ciągnika , czy to ona może być przyczyną tego co opisałem.?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ak856    0

Mój też czasem sam zmienia ale na ciepłym, co było zepsute?

 

U mnie jak sam przerzucał pólbiegi na wyższe na ciepłym oleju przy małych obrotach to zużyła się mikropompka od półbiegów. Założyłem mikropomkę z TUCHOLI (połowę tańsza od orginału) i jak na razie rok czasu chodzi bez zarzutów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro1971    2

witam wszystkich po długiej nieobecności jeśli możecie pomóżcie bo mam problem z silnikiem 500 Mtg zrobione od remontu kapitalnego tj.tukeje tłoki pierścienie panewki a on dalej pije olej jak głupi,już wymieniłem pierścienie na tłoku spreżarki i gumki na prowadnicach zaworów i dalej żre olej nawet 1 litr za dzień roboty.

Napiszcie co może być z nim jeszcze nie tak albo może ktoś miał taki przypadek 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jakiej firmy założyłeś komplety naprawcze , bo jest w tym wybór nie mały ?

Może też brać olej przez turbinę ,ale w takiej ilości jak Piszesz  to powinien wyrzucać kominem


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro1971    2

części kupiłem w czechach oryginalne komplety naprawcze a turbina jest sucha z obu stron 

w końcu nie wiem czego się złapać czy rozbierać go jeszcze raz czy czekać do 1000 Mtg bo ponoć nowe proximy niektóre też złepią olej do tysiąca a

potem przestają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jak nie wywala na zewnątrz ,a powinien przy takim ubytku , to pewnie spala . 

Może pierścień  na tłoku pękł  albo odwrotnie założyłeś  ten środkowy ?

Jak odpalasz zimny  po dłuższym postoju  np. po nocy to przez pewien czas nie dymi  na niebiesko ?

 

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro1971    2

nie wywala oleju wydechem ale komin jest okopcony mocno sadzą od wewnątrz.

Jak odpalam zimny silnik po nocnym postoju to przez pewien czas zanim się lekko zagrzeje dość trochę dymi na niebiesko ale potem przestaje i jak dodam mocno gazu to zadymi na czarno i przestaje ale jest jeszcze jeden problem jak oram,uprawiam czy talerzuję i jest mocno rozgrzany to co jakiś czas rzuci czarnym dymem z komina ale zdarza się to co kilka chwil a potem znów nic się nie dzieje i nie kopci.

Co może być przyczyną czyżby mechanik któfy składał silnik pomylił się z założeniem pierścieni i założył je odwrotnie?

Piszcie jak macie jakieś pomysły

Dzięki i pozdrawiam wszystkich użytkowników ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

odkręć kolektor wydechowy od głowicy i sprawdź czy wszystkie  dziury jednakowo zakopcone


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj