Skocz do zawartości

Zdjęcie

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik


68 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 22:56

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik no tak kiedyś rozebraliśmy 380-tke(raczej z nudów) i tłoki z tulejami były w nie złym stanie,ale widziała jedynie walec bo jeżdziła na jakimś boisku,a kiedyś w transporcie,miała grubo ponad 20 lat przecież.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 05:27
  •  

#42 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 02 listopad 2012 - 09:32

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Witam
Zetor 7211 przebieg 6 tyś motogodzin cały czas 1 właściciel główny traktor do dzisiaj w gospodarstwie, trzeba było zdjąć jedna głowicę – wyrdzewiał korek. Ku zaskoczeniu na tulejach ani śladu żadnych progów. Na pewno ten ursus nie był naprawiany.

Na export robiło się konkretnie a na kraj różnie to bywało. Pewien znajomy człowiek był szlifierzem walów korbowych do c360. Opowiadał jak to było jak był uczniem w ursusie co widział, co trzymali w pomieszczeniach gzie nie było można wchodzić . Wracają do wałów mówił że wiele tych przez niego szlifowanych miało braki materiałowe po prostu bo zdjęciu z maszyny było widać gdzie nóż tokarki wogóle nie Bral bo było za mało za cienko. Sposób był 1 tam gdzie brak to zabielić papierem ściernym i następny bo inaczej była kara ze uczeń źle zrobił. Potem jak wrócił na gospodarstwo i kupował takiego ursusa to bal się ty jeździć że się to urwie rozpadnie.

Edytowany przez leszekd, 02 listopad 2012 - 09:40.


#43 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 02 listopad 2012 - 11:33

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Ciągnik jest z 85r, u mnie od 2006 i 365dni w roku nie ma odpoczynku... teraz jak tydzień czasu bez niej robie, to juz mnie szlak trafia, normalnie bez tura jak bez ręki... podejrzewam , że silikon na uszczelce był dla tego, że może dostawali się do zaworu na pompie olejowej, bo ciągnik ma 5.5atm, spada do 4,5 w prasie na przepracowanym oleju w temp otoczenia 30 st. C... a na zimnym i świeżym oleju ma ok 6 atm... może panewki były tylko wymieniane... bo panewki zostają stare... ponieważ nie widać na nich dużego stopnia zużycia... szczerze... to ja już głupi jestem co to za ciągnik... wszystko wskazywało że to zwykły silnik bez doładowania , tylko z dołożoną turbiną... a tu takie zaskoczenia... aż ciekawe co jest w nim jeszcze schowane.... ;) wiecie,niby ursus, ale wszystko na obudowach "Zetor" więc co w nim siedzi od początku to wiadomo... tylko w Zetorze wiedzą... Ja wiem jedno, jeśli używany ursus, to tylko z exportu... mam zwykłą 1224 z pgr, to już mam jej dosyć... co pół roku cos trzeba robić... a pracuje o połowę mniej niz Finnka...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#44 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 02 listopad 2012 - 11:42

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik styjek ma U 902, na sliniku wszystkie oznaczenia ZETOR. Pompa paliwowa taka jak miałem w Z10145, korbowody takie jak w turbo bo robili silnik po 13 tys motogodzin.

Edytowany przez Nikita_Bennet, 02 listopad 2012 - 11:43.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#45 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2012 - 13:01

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

wiecie,niby ursus, ale wszystko na obudowach "Zetor" więc co w nim siedzi od początku to wiadomo... tylko w Zetorze wiedzą...

A te co są w Polsce, to myślisz, że co mają, tak samo wszystko Zetor, tylko plecak podnośnika i kabina - Made in Poland, reszta Zetor.

#46 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 listopad 2012 - 13:51

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik W Polsce nigdy te sil. nie były produkowane tylko przychodziły kompletne podzespoły (silnik, skrzynia, most,przedni napęd DANA). Sil. oryginalnie były made in SLOVAKIA i na pewno nie były fabrycznie montowane niemieckie tłoki.

#47 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 02 listopad 2012 - 14:22

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik MAt, wiem ,że w Polsce, są też na Zetorze, ja mam 1224 i skrzynia i silnik Zetora, Ale... @ptaszyna silniki były kiedyś 2 rodzaje... Zetora( czeskie) i ZTS ( Słowackie) wójek ma w 912 silnik ZTS i w 1224 też... więc wygląda na to, że ursus to składak... ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#48 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2012 - 14:30

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Rozpad na Czechy i Słowację był dopiero w 1993 roku i starsze były made in CZECHOSLOVAKIA
FINN w takim razie sam się zastanawiam nad przypadkiem gdzie na tabliczce widnieje ZTS ZETOR ?

#49 Share tedizetor56

tedizetor56

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 509 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow piotrkow tryb.
  • Zainteresowania:rolnictwo,myslistwo,pilka nozna Wdizew Lódz.

Napisany 02 listopad 2012 - 14:47

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik moj kumpel ma u 1014 z 1994 r i silnik jest produkcji cos tam martin slovakia.
Zetor Team.

#50 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2012 - 14:48

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

wójek ma w 912 silnik ZTS i w 1224 też...

Na tabliczce jest ZTS made in Czechoslovakia, na pewno do 1993r. a typ silnika to - ZETOR Z 8401,1 Ursus 1012 - Zetor Z 8002,1
a fabryka Zetora mieści się w dzisiejszej Słowacji.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 05:27
  •  

#51 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 02 listopad 2012 - 18:46

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Te ciągniki to są w 100% Polskie a nie Czeskie.To był Polski projekt a powstał w Czechach.A to każdy mysli że my frajerzy i braliśmy od nich projekty i wszystko.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#52 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 02 listopad 2012 - 22:04

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Finn ja co prawda mam 904, więc starsza konstrukcja. Tłoki miałem 3 pierścieniowe, korbowody są zwykłe, pompa wtryskowa także a końcówki rozpylaczy 4 otworowe więc tylko tłoki przystosowane pod turbo a cała reszta jak z normalnego silnika. Wiem, tylko, że ktoś grzebał w silniku wcześniej i raczej nie chcę znać jego historii napraw. Co do tego, że na tulejach są ślady jak to nazwałeś frezowania to niemożliwe aby po ponad 20 latach pracy były widoczne. Gładź cylindra po takim czasie i 4 pierścieniach powinna być raczej lustrzana. Co do doboru uszczelki to są dwie grubości chyba 0,8 i 1,2 dobierane zależnie od tego jak bardzo tuleje wystają ponad blok.

#53 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2012 - 22:07

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Grubości uszczelek to 1,2 i 1,5.

#54 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 02 listopad 2012 - 22:48

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik a więc tak, wujka 912 chyba z 89, a 1224 (eksport Niemcy) 87, i na obu jest na misce olejowej ZTS , natomiast w mojej 914 (eksport Finlandia ) 85 , oraz 1224 , silnik nowy wstawiany w pgr w 87 na obu ZETOR na misce i obudowie skrzyń...

@thomas, też mnie to zdziwiło.. ale tak było i jest... nie widać tak bardzo wyraźnych śladów, ale w dolnej części tulei , tam gdzie jeszcze pracują pierścienie na 3 doskonale widać... rozpylacze zwykłe nie od turbo, bo wymieniałem teraz...

@mat, z tego co mi wiadomo to Fabryka Zetora jest w Brnie, w Czechach... a ZTS Martina w Słowacji... i zauważ że po rozpadzie Czechosłowacji zaprzestano produkcji ciężkich Zetorów, a kontynuowano tylko pod marką ZTS...podajże do 2000-któregoś...

@kristoforn, jak tylko będe miał możliwość to zrobię fotke tabliczek wujka ciągników... bo w swojej 1224 mam tylko samą blaszkę z wybitymi nr... a w Finnce , nie ma nic tylko w miejscu tabliczki wybity nr "001845" nawet nr ramy jest inny chyba 00126...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#55 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2012 - 23:12

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

@mat, z tego co mi wiadomo to Fabryka Zetora jest w Brnie, w Czechach... a ZTS Martina w Słowacji..

No fakt, moja pomyłka, tylko zauważ, że w ZTS Martin produkowano silniki.

#56 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2012 - 23:28

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

Te ciągniki to są w 100% Polskie a nie Czeskie.To był Polski projekt a powstał w Czechach.A to każdy mysli że my frajerzy i braliśmy od nich projekty i wszystko.


Nie w 100%
konstrukcja tych ciągników to współpraca polsko - czechosłowacka w jakimś ośrodku w brnie tam gdzie zaczęli czaskać zetora a w warszawie ursusa na tych samych patentach (wymyślili to razem,wspólny projekt a nie myśmy wymyślili ani nie oni), pierwszy takzwany ciężki ciągnik zrobili w 69-tym albo 70-tym w warszawie 380-tke,4011 zaczęli w 65, ja mam jednego takiego dziadzia z 67-ego,
i dlatego tak jest z tymi częściami pochrzanione,a kiedy się zakończyło nie wiem,pewnie po rozpadzie czechów bo ostatnia 360 zjechała w 92-gim,
pewnie jedni drugim podsyłali podzespoły by wykonać plan by w parti bili brawo.

#57 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 02 listopad 2012 - 23:30

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik no tak, tutaj można polemizować, a i tak może być, że nikt z nas i tak nie będzie miał racji... ;) wtedy Ursus, Zetor, ZTS, to przecież był wielki gar bigosu.... ;) przecież U-1634 to odpowiednik ZTS 16245.. ;) tego co , gdzie z kim i w jaki sposób to nie sposób ogarnąć...

EDIT:

@esgreg, zgadzam się z Tobą w 100% ;) pamiętam jak kiedyś w 1224 robiliśmy skrzynię... żadna część z katalogu nie pasowała... :D trzeba było w karton zapakować i karton walnąć o ladę i niech szukają... wtedy pasowały części... ;)

Edytowany przez FINN, 02 listopad 2012 - 23:34.

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#58 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2012 - 23:52

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Na jednym wypadzie po części byłem świadkiem jak facet się burzył że części nie pasują do jego U 385 :huh: ,a oni mu udowodnili że to zetor 8011. :lol:

#59 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 listopad 2012 - 00:00

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik To nie to, do np. 912 wał koła występuje w 4 wersjach, przy wymianie, bez starego nie ma po co jechać do sklepu, z innymi częściami jest podobnie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 05:27
  •  

#60 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 listopad 2012 - 00:17

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Z lat 80-tych ciężkie ursusy - nie wie się na czym się jezdzi :D ,co w środku - dopóki nie trzeba wyciądnąć bebechów,potem zdziwko łapie :o - ale przecież mam ursusa a nie zetora :(
tak niektórzy się wypierają ciągników od czechów że by ich nie chcieli bo ursus lepszy a tak naprawdę to są wszystkie z jednego wora. B)

Podobne tematy