Skocz do zawartości

Zdjęcie

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik


68 odpowiedzi na ten temat

#21 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 31 październik 2012 - 21:50

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik wiem ,że to głupie pytanie... ale po czym poznać czy korbowód jest od turbo lub nie?? bo te co mam to nie mają tych blaszek do zabezpieczania jak się dokręci...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 21:56
  •  

#22 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 31 październik 2012 - 21:53

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

kolektor wydechowy i ssący normalny, , filtr powietrza mniejszy, no i ta turbina, nawet gabarytowo jest mniejsza od tej oryginalnej...

To mnie zaciekawiłeś jak masz zrobiony napęd turbiny i doprowadzenie powietrza do sil. :o

Pytanie nie jest głupie, a korbowód turbo ma charakterystyczne pogrubienie (wzmocnienie) w kształcie prostokąta na główce korbowodu z boku i na stopie od dołu.http://sklep-rolnicz...o,3,30900,27070

Edytowany przez ptaszyna, 31 październik 2012 - 22:08.


#23 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 31 październik 2012 - 22:06

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik http://www.agrofoto....914-dl-turbo/��

tutaj masz tą turbinę

aha, to jutro się im jeszcze raz przyjrzę...

Edytowany przez FINN, 31 październik 2012 - 22:12.

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#24 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 październik 2012 - 23:56

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

a nie zaszkodzi jak się da 4... ;)


Fabrycznie silnik z turbo ma po 3, twój miał 4, bo turbo dołożyli do wolnossącego, oczywiście możesz dać cztery. Wszyscy producenci idą na skróty i po kosztach jedni więcej drudzy mniej - jakość uszczelniaczy, stali, ogółem wszystkich materiałów, ile wytrzyma maszyna produkowana teraz, a ile wytrzymują starsze dziadki przecież - nie patrząc pod kątem komfortu pracy oczywiście.

Edytowany przez Marcin91, 01 listopad 2012 - 19:48.
ortografia


#25 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 01 listopad 2012 - 11:07

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik no jeśli mówimy o wersjach eksportowych Ursusów, to wytrzymałość jest lepsza od nie jednego nowego ciągnika... a komfort pracy też dobry :)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#26 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 01 listopad 2012 - 11:25

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Panowie pozwole nie zgodzić się z wami. Kiedyś remont kapitalny po 2-3tyś. mth to była norma (330, 360, itp). Ursusy serii ciężkiej U (Zetor) kapitalny remont po 6-8tyś mth. Obecnie nowe ciągniki typu Fendt, JD, DF, MF, itp remont po ok.15-20tyś mth.

Co do tłoków trzy pierścieniowych to na pewno nie dlatego że jest taniej, tłoki te mają wtopione stalowe wzmocnienie pierwszego pierścienia (podnosi koszt tłoka) , pierścień trapezowy też jest droższy, w sumie wychodzi drożej. Mamy za to mniejsze opory tarcia wew. silnika, wolniejsze zużycie tulei (szczególnie do tłoków 5-cio pierścieniowych kiedyś powszechnie stosowanych).

#27 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 01 listopad 2012 - 12:04

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik a jaka kiedyś była dostępność do części/płynów eksploatacyjnych.... poza tym porównujesz ciągniki różnej generacji... zrób remont Fendtowi na podróbach "o podobno jakości oryginału" to i jego przeklniesz

#28 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 13:49

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik do tłoka dają 3 pirrscienie jak pisałem "wcześniej" bo tyle wystarcza,zgadza się że mniej pierścieni - mniejsze zużycie tulei,
FINN może zastosowac 4 na tłok jak miął wcześniej oczywiście,gorsze materiały miałem na myśli ogólnie pchanie badziewia np. plastiku,zdarzyło mi sie w "nie swojej renówce"ze uderzyłem kluczem i pękł,żaden klej degonie chciał złapać,skończyło się na tym że odebrał gość ciągnik z tym pęknięciem i uje...ny klejem.

#29 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 14:56

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

fabrycznie silnik z turbo ma po 3,twój miał 4 bo turbo dołożyli do wolnossącego,oczywiście możesz dać cztery.
wszyscy producenci idą na skruty i po kosztach jedni więcej drudzy mniej - jakość uszczelniaczy,stali,ogółem wszystkich materiałów,
ile wytrzyma maszyna produkowana teraz a ile wytrzymują starsze dziadki przecież - nie patrząc pod kątem komfortu pracy oczywiście.

Silniki wolnossące, też mają fabrycznie 3 pierścienie, 912 i 914 mówię o silnikach nowszego typu, w katalogu tych ciągników nie ma 4-ro pierścieniowych, a starszy typ z chłodzeniem oleju w misce, to nie wiem , pewnie 4 pierścienie miał.

#30 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 01 listopad 2012 - 19:00

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik korbowody okazały się od turbo takie jak ten http://truck.shop.pl...sus-c-385-turbo

za każdym razem ten ciągnik mnie zaskakuje... ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 21:56
  •  

#31 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 19:35

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Nie mówione też, że jeżeli dołożyli turbinę, to nie miał także tam zmienionych tłoków i tulei, zwłaszcza, że jak twierdzisz są w nie nagannym stanie, po iluś tam tyś. przepracowanych Mtg, trochę dziwne i do tego niemieckie.

#32 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 01 listopad 2012 - 20:30

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik zawsze byłem przekonany , że ten silnik jest normalny, nie przystosowany do turbo... a tu takie zaskoczenie... ;) korbowody od turbo, niemieckie tłoki, panewki "Milbo", Duńska turbina, szkoda, że nie ma tabliczki znamionowej... bo nawet nie wiem jaki to typ silnika... ciekawe co jeszcze mnie w nim zaskoczy... kiedyś jak robiłem przednie zwolnice to łożyska były węgierskie...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#33 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 20:36

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Najprawdopodobniej normalny, tylko jakaś "złota rączka" pewnie jeszcze z Polski, zrobiła mu tam naprawę. :P a Ty myślisz, że on jeszcze "cnotliwy". :P

#34 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 01 listopad 2012 - 20:51

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik wiesz, takie "zmiany" w Finnkach nie były robione w 1,2-10ciągnikach ale we wszystkich do 89r które miały dostawiane turbiny... tutaj masz przykład, że to nie jest jakaś tam "partyzantka w stodole" : http://www.nettikone...4-turbo/1114900
to jest taka sama jak moja Finnka i zasada doładowywania silnika opiera się na tej samej turbinie

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#35 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 20:55

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Ja nie twierdzę, że źle zrobiony, czy coś takiego, tylko podejrzewam, że mógł mieć już robiony remont.

#36 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 01 listopad 2012 - 21:05

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik remontu raczej nie miał, bo szpilki na głowicy nie ruszane były... jedynie co to miska była zdejmowana , bo było widać silikon na uszczelce, ale raczej w fabryce nie używają czerwonego sylikonu... ;) dodam , że silnik Zetora jest... ja podejrzewam , że tam w Finlandii te ursusy były poddawane takim przeróbkom, jak kiedyś u nas niebieskie Pronary, tylko , że z o wiele lepszym skutkiem ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#37 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 22:05

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

Nie mówione też, że jeżeli dołożyli turbinę, to nie miał także tam zmienionych tłoków i tulei, zwłaszcza, że jak twierdzisz są w nie nagannym stanie, po iluś tam tyś. przepracowanych Mtg, trochę dziwne i do tego niemieckie.


tak czytam sobie co piszecie i ciekawi mnie odnośnie tych tłoków z 4 pierścieniami,zostawili je a korbowody od turbo - silikon na uszczelce bo musieli się dostać do dołu silnika,czyli co ? był robiony dół i wymienili korbowody bo bali się zostawić starych z myślą że wrzucą tą turbinę? myślę że wybijali tuleje i zmienili tłoki na te z 4 pierścieniami skoro są w niezłym stanie.
po co mu zmienili same korbowody?

#38 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 22:18

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Ja myślę, że korbowody były nie zmieniane, bo mógł mieć tak jak pisałem wyżej fabryczne i tłoki na 3 pierścienie, tylko były zjechane i założyli na 4.

#39 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 22:36

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik ja właśnie zaczynam tak samo kminić dół silnika czyli te korb. były a wrzucili te tłoki,na pierwszy rzut może się wydawać na odwrót z tego co pisał FINN,nie wydaje mi się żeby ktokolwiek zmieniał korb. z powodu turbo.
do całości wyglądu brakuje tych tłoków na 3 pierścienie,szczególnie że te są w niezłym stanie raczej nam to potwierdza.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 21:56
  •  

#40 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2012 - 22:43

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik No ciągnik 20-to letni, bo chyba młodszy nie jest, o ile nie starszy, no może być bez remontu, ale nie z gładzią cylindrów bez większych śladów zużycia, nawet z niemieckimi częściami.

Podobne tematy