Skocz do zawartości

Zdjęcie

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik


68 odpowiedzi na ten temat

#1 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 29 październik 2012 - 10:30

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Witam.
A wiec od początku, po zrobieniu przeglądów silników w 1224 i 7211, przyszedł czas na moja Finnke, bo już od dawna jej sie to tez należało zajrzeć do środka. I co się okazało:
- pozapadane gniazda zaworów, prawie wszystkie
- spuchnięte 2 tłoki( pierwszy od kabiny i 3) na których pisze Made in Germany
- tuleje w idealnym stanie na 3 widać jeszcze ślady frezowania
- wał nominał i panewki w idealnym stanie
- turbina bez luzów i nie bierze oleju

I tu pojawia sie moje pytanie, a za razem problem, bo: nie chcę wymieniać całych kompletów naprawczych, jak mam oryginalne Niemieckie tuleje, a wsadzić jakiś badziew do ciągnika, który pracuje cały rok to mi sie nie uśmiecha i nie kalkuluje. A pomyślałem ,że zadzwonię do tego całego Rol-maru, co tak prężnie reklamuje sie na AF, ale szybko mnie zmyli, bo powiedzieli, ze oni tylko dla firm sprzedają a indywidualni nie maja co tam szukać tylko hurtowe zamówienia, bo nie chciałem wsadzać byle jakich tłoków skoro tam maja oryginały Ursusa, ale dali mi telefon do Farm Experta, który to expert, mi zbytnio nie pomógł... gdzie bym nie zadzwonił to wszędzie maja całe komplety naprawcze, ale ja nie mam potrzeby, nie chcę kupować byle czego, skoro wiem ze te tuleje pochodzą mi dłużej niż nowe, a tłoków samych brak...
1 Może ktoś z Was zna firmę/ sklep gdzie dostane same tłoki??
2 Czy ktoś zna/ lub stosował technikę dopasowywania tłoków ( chodzi mi o do toczenie tłoka na nominalna średnice, lub w jakis inny sposób dopasowania, aby łatwo można było go zamontować z pierścieniami w tuleji)?? Bo zaznaczę że takiej techniki wymagają tylko 2 tłoki. Na tłoku mam tylko podane: 109,86 i Sp 0,14, Made in Germany 507 113 ( gdzie 507 znajduje się nad czymś w stylu M, a 113 pod) Tłoki są 4 pierścieniowe.

Mam nadzieję ,że w miarę jasno przedstawiłem swój problem/pytanie. Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Pozdrawiam FINN

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 03:50
  •  

#2 Share Laszek

Laszek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2012 - 10:57

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik http://www.autoszlif...ia.pl/home.html
zobacz tam, w 355 z pgr miałem rozwiercone tuleje i tłoki były wstawione większe a ostatnio jak chciałem wymienić pierścienie to nie było żadnego problemu żeby mieli większy rozmiar na stanie. a jeśli chodzi o usługi na warsztacie to robią naprawdę uczciwie

#3 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 29 październik 2012 - 22:11

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik wszystko fajnie, ale trochę daleko, przeszło 300 km... ;) w jedna stronę...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#4 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 29 październik 2012 - 23:02

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Jeżeli masz sil. turbo to powinny być tloki trzy pierścieniowe coś jak tu; http://www.farmexper...ontent=6136#ncl
Firma MAHLE jest bardzo dobrą marką (nie żaden badziew) przy tej cenie myślę że nie warto robić kombinacji z dorabianiem tłoków.Tłoki powinno wymieniać się w komplecie lub pojedyńczo o tej samej masie, chodzi o wyważenie układu korbowo-tłokowego a dorabianie ,przetaczanie itp. może się skończyć źle.Z tymi tłokami to coś musiało być kombinowane bo turbo ma być trzy pierścieniowe a chodzi o pierwszy pierścień chromowany który jest trapezowy.

#5 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 29 październik 2012 - 23:31

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik silnik jest oryginalnie bez turbo, a w Finlandii było dostawiane turbo, a silnik został bez przeróbki, a jeśli nawet chodziło by o ewentualna wymianę zestawów, to na pewno było by to 4 pierścieniowe... jakoś nie przekonuje mnie mniejsza ilość pierścieni w układzie w którym się doładowuje większą ilością powietrza... do tej pory na 4 pierścieniach nie brał mi oleju od wymiany do wymiany... a zdarzało się że chodził więcej jak 200mtg...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#6 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 29 październik 2012 - 23:52

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

#7 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 październik 2012 - 06:44

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Toczenie tłoków, które juz z jakiegos powodu popuchły to średni pomysł. To juz nie bedzie to.4 pierścienie to relikt przeszłości. Dzisiaj większość producentów silników do ciągników stosuje przeważnie 3. Jak jest dobre pasowanie spokojnie dają uszczelnienie, pozatym jest mniejsze tarcie. Lepiej zmienić cały komplet czyli 6 sztuk niz jakieś patenty robić.

#8 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 30 październik 2012 - 10:02

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik wstaw 3 pierścieniowe mahle o tym samym numerze na pudełku. Ew. poszukaj czeskich ale nie zetoroskich.

Zabawa w rozwiercanie itp to średni pomysł bo jak potem ustalić czy mają taką samą masę? W czasach PRLu tłoki miały swoje grupy wagowe i wymiarowe - obecnie tego nie ma.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#9 Share Laszek

Laszek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2012 - 18:22

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik u mnie jak wcześniej pisałem w 355 jeszcze za czasów pgr tuleje były rozwiercone na większy wymiar i tłoki były odpowiednio większe wstawione, w katalogu części nawet chyba są podane 2 wymiary po szlifie, ja osobiście nie robił bym tego tylko wymienił cały komplet tłok tuleja ale widać za pgr jak mieli sprzęt do szlifowania tulei to szlifowali je i wstawiali tylko nowe tłoki. zawiązując do sklepu którego wstawiłem link to nie było tam problemu aby tam mieli pierścienie na większe tłoki. ogólnie gościu tam jest dobrze obcykany i umie dobrze doradzić

#10 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 30 październik 2012 - 21:25

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik koledzy... co jak co okazało się, że to nie tłoki popuchły.... ;) po głębszych oględzinach okazało się że to była wina nagaru na tłokach i tulejach,.... to tłoki i tuleje zostają zakładam tylko pierścienie z MAHALE, i tyle , głowica po regeneracji może będzie jutro więc podejrzewam, że do końca tygodnia Finnka będzie już w pełni sił , bo te chabety się połapie , co po uciekały przez lata i z powrotem zaprzęgnie w chomonto :D

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 03:50
  •  

#11 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 30 październik 2012 - 21:57

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Kolego tylko kup uszczelkę do turbo(ma więcej otworów),pierścieni poszukaj PRIMA z łodzi http://www2.fpt-prim...z/opis/o nas/29
Firma MAHLE z Krotoszyna produkuje komplety naprawcze ale pierścienie bierze PRIMA tłoki z Gorzycka tuleje robi sama i wtedy komplet jest "pierwsza klasa"

#12 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 30 październik 2012 - 22:23

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik to są z kompletu MAHLE... ;) nie było oddzielnych kompletów na sklepie, to sprzedawca " pożyczył" z kompletu... ;) uszczelka jest kupiona razem z całym zestawem uszczelek do 914 i ma więcej otworów niż oryginalna

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#13 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 październik 2012 - 04:06

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.


to nic dziwnego, w tym przypadku silnik wolnossący sam spręrza poprzez pierscienie na tłokach dlatego jest wyposarzony w cztery,a z turbo ma trzy bo dostaje doładowany,
stosowanie tłoków z większą ilością pierścieni nie zmienia charakterystyki pracy silnika,dają trzy bo tyle wystarcza.

#14 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 31 październik 2012 - 20:04

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik a nie zaszkodzi jak się da 4... ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#15 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 31 październik 2012 - 20:37

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Weź mi @finn przyślij te zdjęcia popuchniętych czy tam coś tam od nagaru tłoków ,kilka fotek z każdej strony , bo przeczytałem cały temat i nie wiem o co ci chodzi, jeżeli nagar był między tłokiem a tuleją to znak że tłok i tuleja to jajo, ale przypuszczam że o to ci chodzi, chyba że nagar gdzieś indziej...
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#16 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 październik 2012 - 20:50

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

Racja, jeżeli było turbo dołożone, i 4 pierścienie, to nie wiadomo, czy silniki w ciągnikach na eksport były dostosowane do turbo. Nasze 912 i 914 są dostosowane i już mają "flaki" turbo i 3 pierścienie.

#17 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 31 październik 2012 - 21:04

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik raczej wątpie w to, bo głowica była normalna, pompa, wtryski też, a turbo nie jest oryginalne ... bynajmniej jest tak w moim 914... dziś odebrałem głowice, ale powiedziałem aby zrobili mi ją już pod turbo...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#18 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 październik 2012 - 21:07

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik

bynajmniej jest tak w moim 914..

To znaczy jak? nie dostosowany?

#19 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 31 październik 2012 - 21:17

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik tak, bo wszyto na to wskazuje... tłoki, 4 pierścieniowe, pompa paliwowa i wtryski do zwykłego silnika, kolektor wydechowy i ssący normalny, głowica była pod zwykły nie doładowany silnik, filtr powietrza mniejszy, no i ta turbina, nawet gabarytowo jest mniejsza od tej oryginalnej...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Dzisiaj, 03:50
  •  

#20 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 październik 2012 - 21:25

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik Właśnie, to sprawdź tylko dobrze jakie są korbowody.

Podobne tematy