Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem.


25 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Radek97

Radek97

    Nowicjusz

  • V.I.P.
  • rank
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 październik 2012 - 20:07

Problem. Ostatnio podczas orki słyszałem bardzo wyraźne odgłosy tak jakby ze zwolnicy prawej. Dźwięk przypominał jakby "pierścień obracał sie na sworzniu" dźwięk był słyszalni szczególnie gdy ruszałem do przodu i pod dużym oporem pługa. Nawet dwa razy cos strzeliło ale po kilku godzinach juz niebyło tak słychac tego dzwieku. Co może być przyczyna?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem. Dzisiaj, 19:31
  •  

#2 Share Mentos223

Mentos223

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Równe (Podkarpacie)
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motocross,motoryzacja :)

Napisany 26 październik 2012 - 15:03

Problem. Możliwe że łożysko pada weź odkręć ten dekielek na 4 śrubach i ewentualnie dokręć tą nakrętkę od piasty koła jak by miała luzy
Polska moc :)

#3 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 26 październik 2012 - 19:58

Problem. Zobacz kolego olej. Pewnie jest za mało albo nie ma wcale. Łożyska będą do wymiany bez gadania. To trzeba zrobić koniecznie, bo sąsiadowi zablokowało, ukręcił się wałek i koło spadło.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#4 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2012 - 22:01

Problem. Witam -może frez się poobcinał na półosi, ja miałem też podobny przypadek, stukanie ,pukanie potem szarpanie w trakcie jazdy, okazało się że frez obcięty :) Pozdrawiam

#5 Share Radek97

Radek97

    Nowicjusz

  • V.I.P.
  • rank
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2012 - 16:09

Problem. Dzięki za podpowiedzi ;) Zobacze co sie tam dzieje gdy rozkręce :)

#6 Share Domino788

Domino788

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2012 - 21:13

Problem. Witam, moj problem polega na tym iz gdy wlacze wiece zarowe to ta kontrolka slabo mi sie swieci czy to normalne ?

#7 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2012 - 21:20

Problem. Witam. Tak to normalne.

#8 Share Domino788

Domino788

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2012 - 20:04

Problem. Witam, gdy oralem pole to po jakims czasie zegar pokazal mi temperature 120 czy to mozliwe czy czujnik do wymiany?

#9 Share romek6340

romek6340

    Zetor Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ryki- Lubelskie
  • Zainteresowania:Lotnictwo, motoryzacja, sport
    a rolnictwo jako hobby ;)

Napisany 13 listopad 2012 - 20:31

Problem. A temperatura narastała Ci na zegarze normalnie i spadła jak zmniejszyłeś obciążenie?

Sprzedam Kombajn Bizon Z056, 1989 r. Szczegóły PW

Zapraszam na stronę:

https://www.facebook...razospbrzeziny/


#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2012 - 22:07

Problem. Przy tej temperaturze gdyby była rzeczywista czuł byś zapach spalonego oleju, a silnik zapewne by ci zgasł.
Najprawdopodobniej uszkodzony układ pomiarowy.
Żeby Władek złapał taka temperaturę musiał by nie wiem jak być zdezelowany, albo katowany niemiłosiernie przez pół dnia. I to jeszcze przy tych temperaturach obecnie nie możliwe jesli wentylator się kręcił i nie masz włożonej dławicy za wentylatorem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem. Dzisiaj, 19:31
  •  

#11 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 13 listopad 2012 - 22:18

Problem.

Witam, gdy oralem pole to po jakims czasie zegar pokazal mi temperature 120 czy to mozliwe czy czujnik do wymiany?


Jak Ci rośnie temperatura uderz go ręką kilka razy i zobacz jak się zachowuje wskazówka jak się będzie cofać to pewnie zegar miesza.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#12 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2012 - 22:52

Problem. Witam sprawdż naciąg paska wentylatora może ślizga, i poziom oleju, bo przy tej temperaturze z zewnątrz, to jest nie możliwe ,może wskażnik ma złe wskazania tak jak koledzy piszą wyżej :rolleyes: Pozdrawiam

#13 Share Domino788

Domino788

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2012 - 19:47

Problem. BO gdy poszedlem po picie do domu i na 5 min zgasilem ciagnik to tempetatura odrazu spadla na ponizej 80

#14 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2012 - 09:12

Problem. A jak zachowuje się wskazówka na wyłączonej masie? A jak na włączonej masie, ale przy zimnym silniku?

#15 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2012 - 21:43

Problem. Witam-powiem Ci mtracz, że jest nieprawdą iż silnik gdy osiągnie temp. ok.120 st.to zgaśnie, te silniki są przystosowane że sporadycznie może osiągnąć taką temperaturę, jeżeli ktoś czytał lekturę na temat tych oto silników oraz ciągników, to wie że były wysyłane nawet do krajów tropikalnych, dlatego zastosowano w nich chłodzenie silnika powietrzne, sam osobiście w kosiarce rotacyjnej w upały latem, gdzie temp.powietrza otoczenia dochodziła do + 40 st.C. zdarzyło mi się że silnik osiągnął ponad 110 st. i nic złego się nie stało, i silnik do tej pory chodzi bez zarzutów, myślę że gdyby na takiej temperaturze pochodził dość długo to być może silnik by się w jakimś stopniu się rozszczelnił, mam ten traktor lat 20, od nowości jestem jego pierwszym właścicielem , przebieg ok.8tyś wał jeszcze nie ruszany, a i ciśnienie też w miarę dobre jeżeli ktoś posiada książki od tego ciągnika to zachęcam do ich poczytania a bardzo dużo wiedzy posiądzie na temat tych traktorów :rolleyes: Pozdrawiam

#16 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2012 - 22:30

Problem. Napisałem zapewne, a nie na pewno. A pisałem z tego względu, że takie zdarzenia miały miejsce, nawet opisane na tym forum.
Osobiście nigdy nie miałem takiej sytuacji bo moje Władki co by mini nie robić więcej jak 90 nie osiągają.
To że tobie się to nie zdążyło też do końca nie dowodzi że nie może. W końcu napisałeś że osiagnął ponad 110, a nie 120.
Dochodzi tu także błąd pomiaru temperatury oczywiście w obie strony
Było kilka instrukcji. W jednej pisało, że zakres temperatury pracy 40-120, a w innej że normalna temperatura pracy 50(lub 55)-100, max 115. Przy 110 gasić silnik i sprawdzić co jest nie tak.
Nie wiadomo jak długo u kolegi mogła się taka temperatura utrzymywać i to sporadyczne osiągniecie mogło trwać i co z tym zrobił. Bo to mogło zadecydować o skutkach.
Co może wytrzymać silnik zależne jest od stosowanego oleju i przypadki z zatrzymaniem silników mogły o tym świadczyć.
A instrukcje do Władków prawdopodobnie przez błędy lub niewiedze tłumaczy są obarczone kilkoma błędami, na które trzeba zwrócić uwagę. Ale na pewno jeszcze wrócę do jej przestudiowania, może wnukom poczytam na dobranoc ;)
Pozdrawiam.

#17 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 16 listopad 2012 - 22:58

Problem. Co do temperatury, to te zegary lubią przekłamywać. U mnie teraz wysiadł i zawsze jest do końca mimo zimnego silnika.

Kiedyś jak działał wskaźnik (2010r), to przy podorywce na 2 skiby temp. rosła, rosła i osiągnęła 115, w tym momencie ciśnienie smarowania pokazywało max 1atm. na obrotach (stary olej Turdus ok. 500 motogodzin na nim). Ale ja orałem do końca zegara, po. tym zrobiłem przerwę, bo bałem się że mi się olej na cylindrach zapali, tak się kopciło, :lol:
Ale potem jak odpalilem, to tak zarzęziło w silniku. Ciekawe, co to mogło być?

Jakoś nic mu się nie stało i chodzi do dzisiaj :D

Ogólnie, to dostałem ten ciągnik mocno zaniedbany, trochę się katowało, wygłupiało, a teraz człowiek zmądrzał...

Kiedyś wziąłem się za czyszczenie filtra oleju, bo nie chciał się kręcić bo... dysze były zawalone grubymi szarymi opiłkami. Ciekawe skąd one się wzięły?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#18 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 16 listopad 2012 - 23:34

Problem.

Witam-powiem Ci mtracz, że jest nieprawdą iż silnik gdy osiągnie temp. ok.120 st.to zgaśnie, te silniki są przystosowane że sporadycznie może osiągnąć taką temperaturę, jeżeli ktoś czytał lekturę na temat tych oto silników oraz ciągników, to wie że były wysyłane nawet do krajów tropikalnych, dlatego zastosowano w nich chłodzenie silnika powietrzne, sam osobiście w kosiarce rotacyjnej w upały latem, gdzie temp.powietrza otoczenia dochodziła do + 40 st.C. zdarzyło mi się że silnik osiągnął ponad 110 st. i nic złego się nie stało, i silnik do tej pory chodzi bez zarzutów, myślę że gdyby na takiej temperaturze pochodził dość długo to być może silnik by się w jakimś stopniu się rozszczelnił, mam ten traktor lat 20, od nowości jestem jego pierwszym właścicielem , przebieg ok.8tyś wał jeszcze nie ruszany, a i ciśnienie też w miarę dobre jeżeli ktoś posiada książki od tego ciągnika to zachęcam do ich poczytania a bardzo dużo wiedzy posiądzie na temat tych traktorów :rolleyes: Pozdrawiam


Ta książka naprawdę jest mądra praktycznie wszystko w niej opisane jak naprawiać nawet ustawienie pompy wtryskowej :) żeby teraz takie też dawali do nowych ciągników , maszyn, samochodów można by się było wiele dowiedzieć i mniej pieniędzy tracić ale o to w tym chodzi :)
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#19 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2012 - 00:10

Problem. Marzenia ściętej głowy :P .
Kiedyś do wszystkich maszyn była taka instrukcja: snopowiązałka, ciągniki T-25, C-330, C-360 i można z nich dużo się nauczyć.
Maszyny były prostsze a operatorem był kierowca-mechanik.
Istniały POM-y ale podstawowe regulacje i diagnozy miał robić operator.Narzędzia do naprawy proste.
A dziś liczy się kasa na serwisie wiec wszystko jest tajne. Maszyn których większość z nas nie ma nawet możliwości zdiagnozowania z braku sprzętu, a co dopiero naprawiać.
No chyba że dzięki forum. :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem. Dzisiaj, 19:31
  •  

#20 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2012 - 01:17

Problem. Witam - bez obrazy mtracz , ja tu nie krytykuję, ani też nie cytuję Twoich wypowiedzi za bardzo to do siebie wziełeś, pomimo że w pierwszej części swojej wypowiedzi kierowałem ją do Ciebie, jest to wymiana wiedzy i doświadczeń z własnej praktyki, natomiast nie musimy się do końca zgadzać, każdy ma własną praktykę i przebyte doświadczenie,jednak każdy z nas stara się w drodze wymiany doświadczeń oraz posiadanej wiedzy,pomóc i zmierzamy w jednym kierunku-( pomóc drugiemu), każdy z nas ma różne, podobne, a nawet identyczne przypadki związane z awariami ciągników- to przyczyny i skutki mogą być różne,tak że nie dopatruj się żadnej złośliwości czy krytyki z mojej strony ,nie zmierzam do tego aby kogokolwiek tu krytykować czy urazić.Należy negować czy krytykować kogoś za nieświadome działania prowadzące w złym kierunku ,ale powiem że czasem nieświadoma nutka krytyki, może nam pomóc, nie zaszkodzić, co za tym idzie, zwiększa mobilizację do działania i udowodnienia właściwych racji.Zgadzam się z Tobą co do interpretacji tłumaczenia tych książek, oraz to że mogły być wydawane różne wersje ich ,albowiem te traktory były również produkowane póżniej i na Ukrainie, i właśnie stąd mogą wynikać te różnice, u mnie sąsiedzi mają kilka egzemplarzy traktorów wyprodukowanych właśnie też na Ukrainie, tak że i książki wydane ,a póżniej tłumaczone z tamtąd, mogą zawierać podobną, jednakże różniącą się zawartość treści, ja mam książki z roku 82, gdzie są zawarte instrukcje, obsługi i użytkowania także w krajach tropikalnych,a co do przyczyny takiej temperatury u kolegi powyżej,to też na razie nic nie wiemy.Jednakże myślę że taka wymiana doświadczeń,wiedzy i poglądów jest bardzo wskazana, potrzebna i korzystna :rolleyes: Pozdrawiam

Podobne tematy