BAD80

MTZ-82 - nie podnosi dźwignią obok siedzenia

Polecane posty

BAD80    2

Witam, no i kolejny problem z MTZ-em 82 z 1996r. - nagle przestał podnosić wajchą tą obok siedzenia, jak tylko go kupiłem to żeby podnieśc to trzeba było dynamicznie przesunąć ją do tyłu, aż stuknęło bo inaczej nie podnosił. Teraz całkowicie przestał, żeby podnieść to trzeba jednocześnie trzymać tą wajchę obok siedzenia i pociągnać pierwszą z prawej tu przy kierownicy. Rozkręciłem obudowę dźwigni tych przy siedzeniu ( przy okazji zobaczyłem, że poprzedni właściciel pogłębił ten rowek w którym się porusza ta dźwignia, tak, by bardziej szła do tyłu), bo ponoć znajduje się tam regulacja, no i owszem znajduje się, ale już do końca skręcona, że już nie da rady podkręcić. Odkręciłem siedzenie i ta klapę w podłodze, no i krzyżak wałka wygląda w porządku. Próbowałem śrubokrętem przekręcić ten krzyżak bardziej, ale tez nie podnosi. Znajomy stwierdził, że to już ten nowszy typ regulatora bodajże R-80. Co może go boleć? przerabiał ktoś już ten temat? Zaczyna mnie wkur..zać ten ciągnik delikatnie bo stale jakoś coś wyskakuje, dopiero jedno się zrobi to już coś innego:/ z góry dziękuję za odpowiedzi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Przerabiałem ten temat. Miałem identyczne objawy i u mnie wystarczyło wymienić uchwyt z taką plastikową tylejką. Podtrzymuje on dźwignie która idzie do krzyżaka i jest przykręcona na trzy śruby. Na pewno pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

i ten plastik byłby odpowiedzialny za to? myślałem że już mnie nic nie zdziwi w tych ruskich produkcjach:) ten cały uchwyt jakoś tak dziwnie chodzi bo widze do cienkiej blachy jest przykręcony:) ten cały regulator tez jakoś lekko się rusza:) zrobiłem fotki bo może ja czegoś nie zauważam, a co może być oczywistym defektem:) a czy można jakoś zrobić tak by z powrotem była regulacja tutaj przy tej dźwigni na tym drucie? Zasyfione to trochę, ale tyle co odkręciłem ta klapę i taki to widok się ukazał mi:)post-37116-0-77691200-1351009252_thumb.jpgpost-37116-0-84236100-1351009277_thumb.jpgpost-37116-0-71659400-1351009295_thumb.jpgpost-37116-0-89513300-1351009318_thumb.jpgpost-37116-0-63786300-1351009352_thumb.jpgpost-37116-0-30169700-1351009381_thumb.jpg

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Tak, i wszelkie luzy prowadzące od dźwigni w kabinie do rozdzielacza. Niby śmieszne ale prawdziwe, to samo przerabiałem w swoim. Belarus na szczęście jeszcze nie miał tego ale jestem przygotowany na podobne defekty jak w mtz;]


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

teraz sam już nie wiem czy coś nie pogorszyłem bo pokręciłem tym kółeczkiem na tym regulatorze raz w jedną trochę, raz w drugą ale mi to nic nie dało tez... A jak można odzyskac regulację na drucie tym od dżwigni?

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Nigdzie nie cieknie rozdzielacz? Poziom oleju ma w normie? Pierwsza sekcja hydrauliki w jakiś sposób wspomaga podnośnik co przyśpiesza owe podnoszenie. zdejmij dźwigienkę od podnośnika i postaraj się zobaczyć jak zachowuje się regulator, czy nigdzie sie nie przycina, u nas wszystko zaczeło działać jak trzeba po uszczelnieniu układu i rozruszaniu dźwigni od posnośnika


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

rozdzielacz nie cieknie, a oleje też pouzupełniałem nawet ponad stany, bo niedawno go rozpoławiałem z powodu ubywania oleju w skrzyni biegów:) a jest jeszcze jakas inna opcja bo z tego co dzisiaj widziałem to niby nie ma za bardzo luzów na tym plastiku ani krzyżaku, a to cięgiełko to może o dwa obroty jeszcze mi się udało podciągnąc i dalej już brak gwintu :) jak już pisałem poprzedni własciciel się jeszcze poratował tym, że wyciął większa dziurę , tak by dźwignia bardziej do tyłu szła:) a ja tak stukałem energicznie przez 1,5 roku ta dźwignią by podnosić, aż teraz w końcu przestało w ogóle działac nagle:( a może ten regulator poszedł się pie...walić? czy raczej nie? opuszcza normalnie ta dźwignią obok siedzenia, ale podnosić to trzeba obydwoma

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

a ciekawe jakiego regulatora dotyczą te rysunki r-50 czy r-80? czym one się włąsciwie różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Odnośnie tego plastiku z uchwytem- miałem tą samą sytuacje jak pisałem wcześniej luzów też nie było na nim, jak mi mechanik powiedział żebym to wymienił to sie zaśmiałem co taka pierdoła ma za znaczenie skoro luzów brak.Ale dla świętego spokoju wymieniłem(pare groszy) i byłem mile zaskoczony.(podczas uderzania dźwignią do tyłu ośka która jest w plastiku nie przekręga się do końca tylko delikatnie odciąga uchwyt do tyłu przez co odkształca się ta tulejka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Regulator R-50 zamiast pokrętła ma przełącznik. Widać go zdaje się na pierwszej fotografii.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

no zobaczymy, można spróbowac z tym plastikiem, tylko kurcze dostęp tam jest "wyborny";) mam nadzieję, że będą mieli w sklepie bo zwykle musze zamawiać netem bo akurat to co mi padnie to nigdy nie mają, fatum jakieś czy co;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Warto i czekać miesiąc na te plastiki, uwierz;]


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

Panowie, a więc tak, pojechałem dzisiaj do sklepu i o dziwo mieli taki uchwyt z tym plastikiem do tego wałka rozdzielacza, kupiłem, dałem całe 50 zł (zdziercy;) ) wykręciłem to stare, no trochę było porozwalane, zakręciłem nowy, posprawdzałem jeszcze krzyżak i luzów nie ma. Pełen optymizmu odpaliłem ciągnik, pociągnałem za wajchę iii...nic, nic nie pomogło, dalej nie działa, nadal trzeba by podnieść pociągnąć dwie wajchy - tą przy siedzeniu i sprawdziłem obojętnie która przy kierownicy:( Co może być nie tak? jak biorę do końca ta wajchę od siedzenia to ten uchwyt z plastikiem aż się ciągnie z blachą do której jest przykręcony, a ten że tak nazwę "korbowodzik" wałka regulatora, do którego jest przyczepione cięgiełko od wajchy - jest w pionie prawie, tak, że żadna regulacja po prostu już by nic nie dała:( Kolega obstawia, że może jakaś kulka się zawiesiła, że może opiłek jakiś gdzieś podlazł...ech mam nadzieję, że nie trzeba będzie nowego regulatora kupować:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zobacz jeszcze czy nie poluzowało mocowanie krzyżaka przy regulatorze. Jest tam nakrętka. albo nawet odkręć i zasteruj za sama ośkę regulatora. Jeśli nie będzie zmiany to znaczy że mechanizm od tej strony jest ok. przyjrzyj się wtedy cięgnom od strony ramion podnośnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

dokręcałem ta nakrętkę już wczoraj, ale była dobrze zakręcona, a tymi cięgłami też się bawiliśmy no i nic:( dzisiaj też jak zmieniałem ten uchwyt to założyłem śrubokręt za krzyżak próbując przekręcić ten wałek i też nie podnosił. Tak samo jak dać dźwignię max do przodu to powinna się pompa odezwać bo niby dociążanie powinno być, a tu też nic się nie działo. Tak sobie teraz przypominam, że ze 3 razy jak jeszcze orałem w polu i unosiłem pług to dźwignia mi nie wróciła do położenia neutralnego, musiałem ręką ją cofnąć, bo pompa jęczała. Może faktycznie coś w regulatorze się przycięło?

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możliwe. tam na zasilaniu nie ma filtra tylko na przelewie. Prawdopodobieństwo duże.

 

http://www.agrofoto.pl/multimedia/galeria/11757,538.html

 

Klikaj na fotki. Są opisane.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

jak go zacznę rozbierać to duże prawdopodobieństwo że już całkiem na śmietnik się nada i trzeba będzie nowy;) ech widzę wymienię pół ciągnika zanim zacznie jakos w miarę bezawaryjnie funkcjonować, o ile zacznie:)

 

fajne te fotki, szkoda, że tylko 9 i dalej nie pokazane co i jak, ale fajne są:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No gdzieś były fajne kolorowe przekroje regulatora ale znaleść nie mogę.

 

To jest w którejś z gazetek. ładne mają lekturki.

 

http://www.pronar.pl...k_pronar__.html

 

Znalazłem. Strona 29

 

http://www.pronar.pl/pdf/kwartalnikPRONAR.pdf

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kartofelz    3

Tą dzwignię od "siedzenia" zlikwiduj, i podczep siłownik pod rozdzielacz. "Ta dźwignia od siedzenia" - to niezłe halo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

A próbowałeś zmieniać ustawienia dźwignią wyboru trybu pracy tą z białą końcówka. Jak ponaciągały się cięgna które do niej dochodzą to czasem też nie podnosi, ustaw ją na środku.

 

A próbowałeś zmieniać ustawienia dźwignią wyboru trybu pracy tą z białą końcówka. Jak ponaciągały się cięgna które do niej dochodzą to czasem też nie podnosi, ustaw ją na środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie ile wchodzi oleju hydraulicznego do hydrauliki i do serwomechanizmu w mtz82????
    • Przez piotrkovsky
      Witam
      poszukuję schematu ukladu eletrycznego przekaźników do modelu 275v . Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Marko07092010
      Witam. Mam problem z moim JD 7820 2004 r skrzynia PQ. Mianowicie podczaj nie dawnej jazdy wyskoczyl bład o tytule wysoka temperatura oleju hydralicznego. w nie dawnym czasie byl wymieniony orbitrol. jak wyszledlem z traktora to bylo czuc takim przegrzanym olejejm. traktor pochodzil chwile na wolnych obrotach i jakos docjechalem na domu. co moze byc przyczyna  takiego pledu??? ktorys z zaworowo mogl sie zaciac??? druga sprawa to ze podczas jazdy do prozud lub do tylu wyskakuja biegi... na zimym oleju jest okaje ale po 30 minutach jazdy sam wyskauje i rewres do tlu lub do porzud i w kierunku wymaganym jazdy i jedzie dalej ale ten blad  sie nasiala coraz czesciej.... pprosze o szybka pomoc....
    • Przez gatrem
      Witam.
      Mam problem w MF 6160 ponieważ świeci się czujnik niskiego ciśnienia hydraulicznego. 
      Filtry od hydrauliki zostały założone nowe, cała hydraulika działa poprawnie tylko przez ten czujnik zostały wyłączone półbiegi, cały czas świeci się D. 
      Wszystkie wtyczki zostały oczyszczone. Wczoraj wieczorem odpaliłem ciągnik to kontrolka zgasła i było wszystko dobrze, po nocy znowu ten sam cyrk:(

      Czujnik jest taki jak na zdjęciu (chyba że się mylę). Czy do niego ma dochodzić + czy - ? Bo do tej wsuwki dochodzą dwa kable i są ze sobą połączone.  Można go jakoś obejść/zmostkować aby sprawdzić czy wina leży w czujniku czy gdzieś indziej w elektryce? 
      Skoro wszystko inne związane z hydrauliką działa to chyba nie wina pompy? 

    • Przez Nowyagri
      Panowie, otóż chciałbym się zapytać jak korzystać prawidłowo ze skrzyni w Fendtcie Favoricie 515c.
      Otóż ostatnio pierwszy raz gruberowałem tym ciągnikiem, i przełączyłem na biegi polowe. Ale okazały się strasznie wolne (4 bieg, 2 półbieg) i było zdecydowanie za wolno (ok 5km/h). 
      Czy skrzynia działa coś nie tak , że te biegi są wręcz pełzające?
      Można korzystać z biegów szosowych w gruberze/agregatowaniu/orce? Czy w biegach szosowych można korzystać np 3 bieg i 4 półbieg?
      Czego nie robić w tej skrzyni by jej nie zepsuć?
      Mam instrukcję do niego, w języku polskim, ale tam widnieje zapis , żeby z biegów polowych korzystać podczas długotrwałej pracy pod obciązeniem np. orka. Ale nawet w pługu chodzi się szybciej niz 5km/h. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj