PaWeL1995

Zbieżność przednich kół

Polecane posty

PaWeL1995    1

Jak mogę ustawić zbieżność w 30-tce jeżeli przednie koła 'ścinają' bieżnik od środka i wyglądają tak jak miałyby się rozjechać na boki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mietek75    0

Trzeba skrócić długość drążków kierowniczych tak żeby odległość między obręczami z przodu na wysokości półosi była mniejsza o 2-3 mm niż z tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie masz instrukcji do c330 tam jest wyraźnie napisane. No ale tak musisz zmierzyć odległości w połowie wysokości koła, od przodu i od tyłu. Różnica powinna wynosić nie więcej niż 10mm. Może nie za jasno powiedziałem ale inaczej nie potrafię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

 

Tak pisze w instrukcji:

-sprawdz luz koła kierownicy na jego obwodzie przy unieruchomionych ramionach mechanizmu kierowniczego.

-ustawić ciągnik na równym podłożu

-unieść przód ciągnika do góry, aby koła nie dotykały ziemi

-ustawić koła w położeniu jak do jazdy na wprost

-z przodu ciągnika na wewnetrznej stronie obreczy obu kół na płaskiej powierzchni naznaczyc punkty pomieru.które powinny znajdować sie na wysokosci osi kół.

-poluzować przeciwnakrętki drążków kierowniczych.

-na wysokościach środka należy z przodu i z tyłu po obróceniu kół o pół obrotu (180o) zmierzyć przyrządem odległość między punktami zaznaczonymi na obręczach, które powinny być jednakowe; jeżeli są różne należy wykonać regulację drążkami kierowniczymi.

-uzyskany wymiar długości przyrządu zmniejszyć o 2mm i włożyć przyrząd między obręcze w oznaczonych punktach na wysokości środków kół z przodu; pokręcając drążkami kierowniczymi (skręcając je) należy lekko zacisnąć przyrząd pomiarowy włożony pomiędzy obręcze kół z przodu,(przyrząd ten nie powinien wypadać pod własnym ciężarem); w tej pozycji należy skontrować nakrętki drążków kierowniczych.

PRAWIDŁOWA ZBIEŻNOŚĆ KÓŁ POWINNA WYNOSIĆ 2-10mm!!!

 

Mam nadzieje ze sie przyda :D:( :(


-U-R-S-U-S- ciągniki z duszą ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaWeL1995    1

Dzięki za pomoc :( Instrukcji niestety ale niemam jedynie katalog części ale tam za dużo też nie pisze na ten temat :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zanim wdrożysz procedurę regulacji zbieżności, to wyreguluj luzy na łożyskach. Inaczej ten opisany sposób nie zadziała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Witam

 

Dzisiaj jechałem drogą asfaltową moim c 330 i dziwnie podskakiwał mu tył ( lewa strona ) góra-dół , a mianowicie jakby lewe tylne koło miało kawałek płaskiej opony.

ciśnienie w oponach takie samo po 1.0, po puszczeniu kierownicy idzie prosto.

I teraz pytanie ponieważ kilka dni temu wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego ( wewnętrzna ta ze smarowniczką, prawa strona) po tym czasie nie miałem okazji jechać po równym podłożu aż do dziś, więc czy to podskakiwanie lewego tylnego koła może być spowodowane po wymianie źle ustawioną zbieżnością ?? Przed wymianą nic takiego się nie działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david697    0

U mojego c 330m też biło lewe tylne koło, przyczyną była źle założona opona po wymianie dętki. Musiałem jeszcze raz zakładać opone i jest wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągnik troche postał i płutna się uleżału. Normalne przy dużych oponach. Pojezdzisz to ułoży się z powrotem. To nie może być spowodowane wymiana gałki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

zobacz czy masz w kolo równo nałożona oponę jak nie to upuść powietrza zrób ze dwa obroty koła powinna sama się ustawić jak to będziesz musiał sam dokonać poprawek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

aha to jednak możliwe bo stał z 2tyg i od razu wyjechałem na asfalt. A opona raczej wygląda normalnie ale jeszcze lepiej sie przyglądnę. A odnośnie ustawiania zbierzności kół to jak to najlepiej sprawdzić i ewentualnie ustawić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Mierzy się miedzy dwiema felgami przednimi na ich wewnętrznych rantach z przodu tak samo z tyłu na wysokości łożysk(środka felgi).

Z przodu wynik powinien być mniejszy 7-10mm. Czyli koła z przodu powinny się do siebie schodzić.

Nadmienię przy okazji, że nie powinno być luzu na drążkach, łożyskach kuł a ciągnik powinien stać równo i koła ustawione na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jesli masz opony diagonalne i stal jeszcze na mrozie to normalne,


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zapomniałem dopisać że zbieżność reguluje się skracając, lub zwiększając długość drążka poprzecznego w układzie z jednym drążkiem od kolumny.

A w układach z dwoma drążkami od kolumny trzeba jeden z drążków skrócić bądź wydłużyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

ale żeby uzyskać wynik 7-10mm mniejszy z przodu to muszę znać ile cm powinno być w tylnej części felgi ?? i czy sprawdzać to metrem czy uciąć może na miarę jakieś kołki ?? No i dlaczego kręcić tylko jednym drążkiem ( jednym kołem ) a drugim nie ?? mtracz mógłbyś opisać jak to zrobić krok po kroku, ponieważ nigdy tego nie robiłem ani nie widziałem u nikogo więc nie mam pojęcia jak to wygląda ;). Dziękuje wszystkim za odpowiedzi do tej pory ;p.

Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

nie musisz znać tego wymiaru.

Mierzysz z przodu, potem z tyłu, i jak jest większy o 7-10mm to jest dobrze, jeśli różnica jest większa, to musisz skrócić jeden z drążków (a najlepiej oba po równo) a jeśli jest za mała różnica, to wydłużyć.

Dokładnego wymiaru nikt Ci nie poda, bo jest to zależne chociażby od felg, czy zużycia i skręcenia łożysk stożkowych w piastach kół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    73

Nie będę zakładał nowego tematu. Może macie jakiś pomysł, sposób aby zwiększyć prześwit przodu w C-330?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
Nie będę zakładał nowego tematu. Może macie jakiś pomysł, sposób aby zwiększyć prześwit przodu w C-330?

zaloz wyzsze kola, np. z 385 :P


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    73

A oprócz tego, znacie jeszcze jakieś sposoby?

Edytowano przez StasiekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

Witam

 

mam pytanie czy ktos mógłby nagrać film czy zrobić zdjęcia procedury ustawienia zbieżności w c330 bo kupiłem wspomaganie i za cholerę nie mogę pojąć jak ustawić zbieżność bym był bardzo wdzięczny na pewno nie tylko mi by się przydało

 

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowano przez Scarface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeZeR    0

Cześć mam taki problem, 2 miechy temu kupiłem c330 no i stary właściciel miał te drążki z końcówkami kierownicze pospawane ze sobą przez co nie dało się regulować kupiłem nowe końcówki i drążki ,ale mam problem z wymontowaniem starych odkręciłem nakrętkę próbuje to wybić lekko nawet i nic . Wie ktoś jak się to demontuje ? Proszę o pomoc , muszę to dziś zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Joker93
      Witam koledzy mam problem z wyciekiem oleju z przedniej zwolnicy w forterce 120hsx jak to rozebrać bo nigdy tego nie robiłem 
    • Przez ukasz
      Dziś zauważyłem że cała przednia oś ma dość spory luz, jednak nie jest o luz osiowy a cała oś przesuwa się do przodu i do tyłu.W instrukcji widzę tylko że z każdej strony jest jakiś pierścień ale wygląda on na dość gruby wiec raczej nie służy do kasowania luzu. i nie wiem czy można dokupić podkładki do kasowania tego luzu czy trzeba kombinować i samemu dorabiać.
    • Przez Metality_Dawid
      Witam jestem tokarzem, z chęcią podejmę się naprawą przednich osi ciągników do 120hp 2x4 oraz 4x4. Możliwość wysyłki, wystawiam FV, kod pocztowy 21-060. Pozdrawiam
      Nr.tel 722 017 799
      Adres e-mail biuro.metality@wp.pl
      Preferuje pisać na adres e-mail z przesłaniem zdjęć potrzebnej naprawy.
    • Przez emil355
      Witam ponownie agro-forumowiczów . Jak sądzicie opłaca się założyć do C 330 opony szersze na przód ??? Czy lepiej oryginalne 6.00-16 ???
      Myślę że jak założył bym te szersze 7.50-16 to tak by może już przód mniej tonął w podmokłym terenie , do ładowacza czołowego też lepiej by pasowały bo oryginalne mogą nie wytrzymywać i mogą pękać <_< :unsure: .
      Co o tym sądzicie :rolleyes: , z doświadczenia itp
      Dziękuje już za wszelkie porady odp na mój nowy temat ...
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Macie jakieś sposoby, żeby nie znosiło przodu w c 330 podczas zimy? 
      Pozdro!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj