Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulec hydrauliczny


65 odpowiedzi na ten temat

#41 Share macko25

macko25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 276 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pleszew

Napisany 16 lipiec 2013 - 16:28

Hamulec hydrauliczny ale ty masz w ciągniku hamulce hydrauliczne pneumatyki wogole nie masz tak?????

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulec hydrauliczny Dzisiaj, 20:05
  •  

#42 Share macko25

macko25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 276 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pleszew

Napisany 16 lipiec 2013 - 17:02

Hamulec hydrauliczny http://allegro.pl/si...3310593547.html
znalazłem takie coś i co powiedzie na ten link???
czy ja dobrze rozumiem że mogę używać hamulców hydrauliczne lub pneumatyczne tak ?????

#43 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 16 lipiec 2013 - 18:41

Hamulec hydrauliczny Na to wychodzi że można hamować powietrzem i hydraulicznie tym siłownikiem sprytna sprawa jak ma się polski i zachodni ciągnik do tej samej przyczepy

#44 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 16 lipiec 2013 - 20:10

Hamulec hydrauliczny Chyba raczej francuski i europejski :P Bo cywilizowane kraje mają hamulce pneumatyczne.

#45 Share Vladoo1

Vladoo1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 305 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rościmin , woj. Kuj-Pom

Napisany 16 lipiec 2013 - 20:37

Hamulec hydrauliczny Anglia, Norwegia, Dania, Holandia Szwecja, USA i 90% swiata jezdzi na oleju a u nas i Helmutów pneumatyka i wielkie hallo

#46 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 16 lipiec 2013 - 21:10

Hamulec hydrauliczny W Holandii też mają pneumatykę, poza tym pneumatyka jest bezpieczniejsza.

#47 Share michasko

michasko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 postów

Napisany 18 październik 2013 - 21:22

Hamulec hydrauliczny Panowie zakładam instalacje pneumatyczna do mojego 3070 i poszukuje wyjscia hydraulicznego na hamulce hydrauliczne żebym mógł podłączyć siłownik hydrauliczny do otwierania zaworu pneumatycznego od C330. Zastanawia mnie od czego jest kawałek węza z koncówka od złączek hydraulicznych który wychodzi od trójnika z elektrozaworu trzeciego od góry?

#48 Share Norman

Norman

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 16:58

Hamulec hydrauliczny Nie wie czemu niby pneumatyka jest bezpieczniejsza, sam posiadam dwie przyczepy z hamulcami hydraulicznymi i sprawuje się to świetnie, a co do odpiętej przyczepy podczas transportu to tylko posiadające instalację hamulcową dwuobwodową spowodują zablokowanie hamulca, w starych jednoobwodowych pneumatycznych niestety nie więc nie widzę różnicy. Dziś kupując nowy ciągnik np. Case lub New Holland w standarcie niema pneumatyki dopiero zakładają za dopłatą na życzenie. Pneumatyka moim zdaniem to porażka, dużo elementów, nieszczelności. Apropo do przyczep stosowałem siłowniki od przekładni bezstopniowej bizona po 240zł szt.

#49 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 12 styczeń 2014 - 21:25

Hamulec hydrauliczny Stary jednoobwodowy układ po odpięciu przewodu tak samo się blokuje jak po zerwaniu żółtego w dwuobwodowym.
Jak by hydraulika była taka super to w ciężarowym transporcie nie stosowano by pneumatyki.
W niektórych ciąganiach nie ma pneumatyki bo ciągnik z założenia ma służyć do pracy w polu a nie transportu.

Edytowany przez Arek, 12 styczeń 2014 - 21:32.


#50 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 12 styczeń 2014 - 22:00

Hamulec hydrauliczny Dziwny tok rozumowania. w ciężarówkach nie ma wydajnych pomp hydraulicznych. Do obsługi układu takiego tira potrzeba było by dużo oleju i ciśnienia. Ciagnik jeździ znacznie wolniej zwłaszcza te mniejsze zestawy nie potrzebują jakiegoś mega czułego i sprawnego układu. Po co tracić energie silnika na napęd kompresora, który żadko bywa potrzebny. W nowych modelach są kompresory odłączane coś ala klima ale jeśli ciągniemy przyczepe musimy miec ciąglę włączony. Pompa hydrauliczna działa cały czas stwarza mniejsze opory gdy nie potrzebujemy ciśnienia nie hamujemy. Ona poprostu jest w ciągniku nie trzeba dopłacać za nią kasy. Dla mnie układy pneumatyczne w ciągnikach to wywalanie kasy.
Po za tym najważniejsze. w ciężarówkach nie hamuje powietrze. Hamują sprężyny przy kołach dla bezpieczeństwa. Powietrze tylko sprawia, że pojazd nie hamuje. Po uszkodzeniu układu auto stanie. Gdyby hamować powietrzem istniało by ryzyko rozszczelnienia układu i awarii hamulców to samo tyczy się oelju.
Podsumowując ciężarówki o autobusach nie wspominam to inne prędkości inne masy inne częstotliwości użycia hamulców. Transport rolniczy, przeważnie okazjonalny z mniejszymi ładunkami i prędkościami to inny swiat. Zwłaszcza w tych mniejszych ciągnikach. Wolał bym przerowbic przyczepę na hamulce hydrauliczne za parę stów niż wydac parę tys na kompresor. Poza tym mam mf a 4255 wożąc do 6 ton zboża zwykła przyczepą czy tandemem doskonale sobie radzę hamując tylko ciagnikiem. Robię bardzo krótkie trasy więc nawet tych siłowników zakładacmi się nie chce.

Edytowany przez hubertuss, 12 styczeń 2014 - 22:07.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulec hydrauliczny Dzisiaj, 20:05
  •  

#51 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 13 styczeń 2014 - 18:08

Hamulec hydrauliczny

Dziwny tok rozumowania. w ciężarówkach nie ma wydajnych pomp hydraulicznych. Do obsługi układu takiego tira potrzeba było by dużo oleju i ciśnienia.
Podsumowując ciężarówki o autobusach nie wspominam to inne prędkości inne masy inne częstotliwości użycia hamulców. Transport rolniczy, przeważnie okazjonalny z mniejszymi ładunkami i prędkościami to inny swiat. Zwłaszcza w tych mniejszych ciągnikach. Wolał bym przerowbic przyczepę na hamulce hydrauliczne za parę stów niż wydac parę tys na kompresor. Poza tym mam mf a 4255 wożąc do 6 ton zboża zwykła przyczepą czy tandemem doskonale sobie radzę hamując tylko ciagnikiem. Robię bardzo krótkie trasy więc nawet tych siłowników zakładacmi się nie chce.


Twoje argumenty też nie są do końca trafione, bo prędkość nie decyduje o typie hamulców (samochody osobowe i dostawcze).
Pomijam ciężarówkę ale np; w autobusach myślę że nie było by niewykonalne zastosować układ hydrauliczny zamknięty ze wspomaganiem bez dodatkowej pompy, a czemu stosuje się pneumatykę gdzie trzeba stosować specjalnie kompresor nie wiem.
Argumentem za pneumatyką może być ochrona środowiska bo nieszczelności w hydraulice są bardziej szkodliwe niż w pneumatyce ale w czasach gdy decydowano o typie hamulców nikt o środowisku nie myślał.

Na koniec powiem że sam nie wiem co wpływa na to jaki typ hamulców się stosuje, myć może że obydwa układy są równie dobre a wybór jest czysto umowny, podobnie jak szerokość torów kolejowych Europa ma inną i Rosja ma inną a obydwie szerokości umożliwiają transport.

#52 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 styczeń 2014 - 18:39

Hamulec hydrauliczny Autobusy kiedyś powstawały na cieżarówkach tj na ich podwoziach. więc układ hamulcowy przejęto jak by automatycznie. Poza tym dochodza takie bajery jak otwieranie drzwi, kufrów, spłuczki w toalecie i wiele innych. Pneumatyka jest łatwiejsza do poprowadzenia, nie trzeba odpowietrzać i nie ma wycieków w razie awarii. Po za tym autobus podlega tym samym regułom co cięzarówka ze względu na mase i ilosc osób. Awaria układu równa się zatrzymanie pojazdu - bezpieczeństwo.
Hamulce pneumatyczne dają napewno większą siłę hamowania jednak jak pisałem w ciągnikach około 100 czy tam 120 KM czy nzwet większych nie widze sensu montażu kompletnych instalacji. Nie widze też sensu dopłacania kilku lub kilkunastu tys do nowych ciągników. Instalacje w nowych ciągnikach przewaznie montuje się w polsce. Klient za to płaci kilka lub kilkanascie tys. Po co ? Skoro dwa siłowniczki do przyczepy i trochę węża będzie kosztowało około 1 tys. Instalacje zmontowane samodzielnie z czesci ze złomowiska też czesto nie spełniają żadnych norm.

#53 Share Przemek1988

Przemek1988

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 03 maj 2014 - 16:26

Hamulec hydrauliczny Ja mam taki problem z hydrauliką... Mam MF 3090T i założyłem już w przyczepach siłowniki i węże do hamulców hydraulicznych, lecz po podłączeniu one nie działają... Tak jakby olej miał za słabe ciśnienie. Ogólnie hydraulika zewnętrzna ciśnienie ma odpowiednie, a na hamulcach niedostatecznie. Czy jest jakiś zawór, który reguluje to ciśnienie? Po założeniu samej końcówki na złącze, olej leci na jakieś 4 metry do tyłu za każdym naciśnięciem pedała hamulca, ale dlaczego nie chce przyczepy hamować? Ma ktoś jakiś pomysł?

#54 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 04 maj 2014 - 11:42

Hamulec hydrauliczny A jak sprawdziłeś hydraulikę zew? tak samo sprawdź ciśnienie na wyjściu hamulca powinno być takie samo co w hydraulice, jak jest mniejsze to coś z zaworem bo on stopniuje ciśnienie czyli im mocniej naciskasz hamulec to ciś. bardziej wzrasta.
Zawór jest na pokrywie pompy przy filtrze oleju, po przewodzie od gniazda dojdziesz do niego.

Edytowany przez ptaszyna, 04 maj 2014 - 11:44.


#55 Share Przemek1988

Przemek1988

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 04 maj 2014 - 16:21

Hamulec hydrauliczny Właśnie jak tak sprawdzałem, to ciśnienia tam nie ma... Tzn. zegar się nie rusza... Muszę poszukać tego zaworu i nim coś poruszać, bo nie wiadomo, czy to kiedykolwiek wcześniej było używane.

#56 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 maj 2014 - 17:11

Hamulec hydrauliczny Czy tam powinno być takie ciśnienie jak w hydraulice zewnętrznej to wątpię. Na pewno powinno być ale nie aż takie. Gdzieś kiedyś na tym forum widziałem, że ktoś podawał wartości ale nie pamiętam.

#57 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 04 maj 2014 - 18:04

Hamulec hydrauliczny Może źle wyregulowane hamulce w przyczepie

#58 Share ppiotr

ppiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 555 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska Kalisz

Napisany 04 maj 2014 - 18:14

Hamulec hydrauliczny Max 130-150 bar

#59 Share Przemek1988

Przemek1988

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 04 maj 2014 - 20:35

Hamulec hydrauliczny W przyczepie nie ma możliwości wyregulowania hamulców. U mnie na zegarze nic nie pokazywało, więc muszę zaworu poszukać, może jest przykręcony lub zapchany

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulec hydrauliczny Dzisiaj, 20:05
  •  

#60 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 04 maj 2014 - 20:36

Hamulec hydrauliczny Czyli prawie jak w hydraulice bo tam max 180 bar, a może jak bardzo mocno by docisną to by doszło i do 180. W każdym bądź razie z doświadczenia wiem że zawór jest zasilany z hydrauliki ciągnika i ciśnienie wzrasta wraz z naciskiem na hamulec.

Podobne tematy