Skocz do zawartości

mf 255 uklad kierowniczy


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 październik 2012 - 21:45

mf 255 uklad kierowniczy Panowie potrzebuje opini poniewaz gdy jade asfaltem szybko to strasznie rzuca mi przednimi kolami a kierownica nie ruszam co nalezalo by zrobic zeby kola nie lataly? jak lekko rusze kierownicom to ustaje i za chwile znowu

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 255 uklad kierowniczy Dzisiaj, 21:43
  •  

#2 Share tomek15h

tomek15h

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Przemyśla
  • Zainteresowania:Rolnictwo,
    motoryzacja ,
    mechanika,
    budowa maszyn

Napisany 18 październik 2012 - 05:05

mf 255 uklad kierowniczy Jeśli chodzi o przekładnie to możesz wymienić ślimak wraz ze slimacznicą koszt około 130 zł,ale to nie koniecznie musi być przekładnia ,taki efekt trzepania kołani dają wypracowane przeguby ,rozbite zwrotnice ,oraz wybity sworzeń na wsporniku przedniej osi.W pierwszej kolejności sprawdz to do czego jest najłatwiejszy dostęp,przeguby,zwrotnice i koncówki

#3 Share kamin60

kamin60

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 393 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2012 - 14:24

mf 255 uklad kierowniczy Sprawdź czy na końcówkach nie ma luzu czującego pod ręką

#4 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 18 październik 2012 - 16:05

mf 255 uklad kierowniczy Podnieś sobie przód ciągnika na lewarku, za zaczep, tak żeby przednie koła były w powietrzu i wtedy w sposób organoleptyczny zweryfikujesz wszystkie występujące zużycia w przedniej osi i układzie kierowniczym ;)

#5 Share zenas

zenas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 387 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska..czyli Polska
  • Zainteresowania:Moje zdanie to "DOGMAT" nie dyskutuje!

Napisany 18 październik 2012 - 20:50

mf 255 uklad kierowniczy :wacko: mam podobny problem, z tym że u mnie lata koło prawe, wiem napewno, że przegub jest do wymiany, ale zauważyłem przy okazji :( że mam zbyt duży luz na kole kierownicy :huh: i tu moje pytanie, czy można skasować luz podkładkami dystansowymi, jak to jest w niektórych modelach układów kierowniczych, czy też trzeba wymienić całą przekładnie :wacko: mam tu na myśli środek przekładni -_-
Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

#6 Share piomal1991

piomal1991

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piekoszów/ Kielce
  • Zainteresowania:Rolnictwo (hodowla trzody chlewnej; Turystyka; Sport

Napisany 23 październik 2012 - 14:29

mf 255 uklad kierowniczy A ja mam pytanie z innej beczki ojciec kupił 3 lata temu maska od mf255 ale ciekawostka jest to ciągnik 4WD i jak później się okazało jest to ciagnik MF250 póki co odpukać pracuje nad wyraz dobrze mimo 60 KM które posiada. Jeśli ktoś z was spotkał się z tym modelem ciągnika iwie coś na jego temat proszę o pomoc nie mogę dostać w Polsce do niego instrukcji obsługi a co za tym idzie części jeśli jakoweś się zniszczą to muszę na zamówienie bądź dorabiać bądź szukać podobnych. Ciągnik pochodzi z Norwegii. Dzwoniłem do Korbanka oni takiego katalogu części nie posiadają :(

#7 Share MFrolnik26

MFrolnik26

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LLL

Napisany 23 październik 2012 - 18:01

mf 255 uklad kierowniczy http://allegro.pl/ma...2688119850.html <---- instrukcja
http://www.tractoor....on-230-250.html a tu trochę danych mf 250

Edytowany przez MFrolnik26, 23 październik 2012 - 18:10.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 255 uklad kierowniczy Dzisiaj, 21:43
  •  

#8 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2012 - 14:50

mf 255 uklad kierowniczy Kolgo zenas, a próbowałeś wyregulować przekałdnie? Ona posiada regulację, ja ściągniesz koło kierownicy to zobaczysz dwie nakrętki ( na wałku kierowniczym) jedna to kontra a druga do regulacji. Między nimi jest podkładka zabezpieczająca. Naprawa kolumny kierowniczej jest dość prosta ale spodkałem się z opiniami że nie zawsze cześci do siebie pasują wiec trzeba wszystko dokładnie sprawdzać.Do wymiany w najgorszym przypadku wałek kierowniczy i dwa wałki poprzeczne tekie z półksięzycami no i 4 tulejki plus łożyszko górne:). Najpierw regulacja. Jedynie co możesz skasować luz przy braku regulacji to między obudową nakrętki ( tej na wałku kierowniczym) a jednym z wałków poprzeczych czy jak kto woli poziomych, tam jest taki kamyk który można regulować ale z regóły nie tam luz poswtaje, najczęsciej miedzy wałkiem ( śrubą) a nakrętką ( ta ze śrutami) - zużywa się śruba, lub między tymi półksiezycami na wałkach pozimych.
Do kolegi co założył ten post to najpierw sprawdź luzy na przegubach i sworzniach a na końcu przekładnia - tak jak koledzy Ci pisali bo najszczęsciej końcówka pada i takie objawy.

Edytowany przez akmaly, 27 październik 2012 - 14:55.


#9 Share stas

stas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 27 październik 2012 - 22:15

mf 255 uklad kierowniczy Tymi nakrętkami w kierownicy kasuje się luz górnego łożyska,które trzyma cały wał kierowniczy.
W kolumnie można skasowac luz między wałem kierowniczym(ślimakiem) a nakrętką mechanizmu( ta główna z kulkami). Na tej nakrętce jest mały płaskownik z czopem prowadzącym. Jest on przykręcony dwoma śrubkami i pod nim są podładki regulacyjne, trzeba jedną wyjąc i znów przykręcic. U mnie to pomogło.
,, Bo ja się czuję .......... maleńki jak robak, ......... ale króla nie widzę większym od siebie. " - jak mawiał Pan Franciszek.

#10 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2013 - 16:08

mf 255 uklad kierowniczy Czy żeby wyjąć rozrusznik w mf 255 muszę odkręcić pompę od wspomagania?

#11 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2013 - 20:56

mf 255 uklad kierowniczy Odkręć rozrusznik i spróbuj wyciągnąć, jak się nie da to trzeba:)

#12 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2013 - 21:07

mf 255 uklad kierowniczy Dzięki że też sam na to nie wpadłem ;) a
ps. co to może być było ok, aż za którymś razem kręci jakby akumulator był słaby rzęzi i coś stuka , także wałem ledwie obraca na zwarcie to samo ledwo co kręci tzn załązca się i stuka coś zgrzyta akumulator dobrze naładowany

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 255 uklad kierowniczy Dzisiaj, 21:43
  •  

#13 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2013 - 07:44

mf 255 uklad kierowniczy Ciężko powiedzieć, może tulejki trzeba wymienić a jak nie to daj do fachowca to Ci sprawdzi i naprawi co trzeba. Sprawdź jeszcze miernikiem ile napięcia pozostaje na akumulatorze w chwili rozruchu bo to że ma 12V bez obciążenia to o niczym nie świadczy, jak podłączysz miernik i przekręć kluczyk to powinno być nie mniej niż 10V, jak jest mniej to wina akumulatora. Dość często jest z tymi akumulatorami że jak w okolicach zera i poniżej to strasznie padają, jak się zrobi ciepło to cały sezon działa idelanie.

Podobne tematy