Majjdann

Nadmuch w Zetorze 5211 dziwny problem.

Polecane posty

Majjdann    95

Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PAWEL0128    8

Prosta sprawa jest zatarty na tulejkach musisz rozebrać i wstawić nowe ale jak tak się robi to i wałek może szlak trafił. Moja rada zrób to jak najszybciej bo spalisz silnik i dużo większe koszta Cię złapią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

spokojnie najpierw przejrzyj wszystkie przekaźniki (ostrożnie ze zdejmowaniem z nich pokrywek) i sprawdź jak działają. później znajdź przy którymś wiatraku opornik ze sprężynką i zobacz czy on działa, na koniec, wiatraki są one na takich dziwnych (czeskich) tulejkach których chyba się nie smaruje. u mnie po rozebraniu i złożeniu wiatraka (dałem smar) na 1 działa dobrze a na 2 coś się grzeje przy dłuższej pracy bo czuć zapach przygrzanego czegoś. teraz tu bym chyba porządnie wyczyścił ośkę i tą mosiężną tulejkę drobniutkim papierem ściernym żeby zdjąć zapieczoną warstwę. napisz jak naprawisz. pozrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

zrób to bo jak nie to zapali ci się tak jak u mnie w 7211 dymu tyle że niech diabli, nowy wentylator chyba nie jest drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Może za słaby bezpiecznik zakładasz?

sprawdz po zdjęciu filtrów u góry kabiny czy wiatraki się lekkko obracaja, przesmaruj. Po podniesieniu dachu masz dostęp do przekaźników otwórz je i przeczysć,w razie potrzeby dognij styki.Zostają jeszcze te oporniki ,ale u mnie były dobre to nie ruszałem ich.

Ja też jakiś czas temu robiłem te wiatraki i jeden wtedy kupiłem nowy a drugi nasmarowałem i założyłem spowrotem. I długo się nie nacieszyłem bo też zaczęło coś śmierdzieć i okazało się ,że stopiła się cała folia na którą jest nawijane uzwojenie na wirnik. (dziwne bo nie zacierał się,ale chodził delikatnie wolniej niż ten nowy). Kupiłem drugi nowy i jest ok.

Nowe wentylatory są troszkę inaczej zrobione (przynajmniej ja takie kupiłem)niż te oryginalne co były. Mają z jednej łożysko kulkowe i z drugiej ślizgowe z brązu i ośka jest grubsza. Nie jest to mały wydatek bo jeden kosztuje około 130 zł . Radzę zwrócic uwagę przy nowych jeszcze przed montażem ,bo u mnie były niedokładnie szczotki dopasowane na złej wysokości i przylegały nie całą powierzchnią i zrobił się rant i po pewnym czasie się zawiesiły. Na szczęście zauważyłem w porę i podłożyłem kilka podkładek ,bo inaczej spalił bym następny. Tutaj można zobaczyć o czym mowa

t1276231_pa110385.jpgt1276230_pa110383.jpgt1276223_pa110379.jpgt1276232_pa110380.jpgt1276222_pa110356.jpg

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

Radekk dzięki a fatyge fotki i taki opis.

Wczoraj podniosłem dach i okazało sie że jeden przekaźnik niedawał tyle prądu co trzeba zagiołem go lekko i teraz jest ok obra chodzą szybko ale jest tylko szybki nadmuch ale mi wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckyy    0

witam w którym miejscu znajduje się ten przekażnik bo u mnie też jeden wentylator wolniej sie kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Przekaźniki masz po obu stronach kabiny (obok nagrzewnic)


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj