Skocz do zawartości

Zdjęcie

PRZEDNI NAPĘD


209 odpowiedzi na ten temat

#61 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 23 maj 2013 - 13:07

PRZEDNI NAPĘD Czyli kolega Wojtek ma odwrotnie:-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 04:09
  •  

#62 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 maj 2013 - 06:06

PRZEDNI NAPĘD Jak to tam jest to jest (ważne że to akurat działa) tylko muszę tą pompę wymienić (chyba to ona?) bo jak obroty silnika spadają to zaczyna ciężko chodzić kierownica i zarazem załącza sie napęd. :(

#63 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 24 maj 2013 - 06:11

PRZEDNI NAPĘD na logikę rzecz biorąc może to być pompa...
ale często logika nie idzie w parze z praktyką i teorią...:)
sprawdź ją jeszcze na wyjściach hydrauliki...

#64 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 24 maj 2013 - 08:14

PRZEDNI NAPĘD Na wyjściach hydrauliki sprawdzisz tylko cisnienie na 2 pompie. Za wspomaganie, smarowanie skrzyni i sterowanie właśniie przodem odpowiedzialna jest 1 pompa. Sprawdz jeszcze dzielnik oleju

#65 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 maj 2013 - 09:40

PRZEDNI NAPĘD No właśnie.... Na rozgrzanym oleju, bez gazu podnosi bardzo dobrze- wniosek taki że pierwsza pompa dobra. Szkoda że nie można wymienić pojedynczo tych pomp :mellow:
Czytałem gdzieś że nawet jak by dzielnik strumienia (czy tam regulator ciśnienia) był by walnięty to wspomaganie dobrze powinno działać (nie wiem czy to prawda) ponieważ olej z pompy idzie na orbitrol a następnie przez dzielnik na przystawkę napędu i .... gdzieś tam (bo nie patrzyłem dokładnie gdzie idzie druga rurka).
Spadek ciśnienia przez przystawkę napędu wykluczam, ponieważ po włączeniu napędu (czyli odcięciu dopływu oleju na przystawkę przez elektrozawór) wspomaganie działa dalej jak działało.

To wszystko tylko w teorii, a w rzeczywistości zabiorę się za to pod koniec następnego tygodnia. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

#66 Share Mailo25

Mailo25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 maj 2013 - 20:48

PRZEDNI NAPĘD mam taki problem z napędem przednim w aresie 556 rz . jak ruszam z miejsca to się sam załącza ale po zwiększeniu obrotów i prędkości jazdy się wyłącza. czasami tez jest tak że jak jadę po dziurawej drodze to się włącza i wyłącza co chwilkę. co może być tego przyczyną?

#67 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 30 maj 2013 - 15:56

PRZEDNI NAPĘD Znowu mam problem z tym napędem. Wymieniłem przycisk na odpowiedni, pod spodem jest ok - jest napięcie a po wcisnieciu napięcie zanika, patrzyłem elektro zawór na krótko to też działa. Zajechałem na pole z wyłączonym napędem, wpuszczam pług działał tylko tył... Wciskam przycisk przód załączył się, wyciskam rozlaczyło... Myślę jest ok. Tak więc zrobiłem co miałem zrobić i chciałem wyłączyć i już nie rozlaczało przodu. Co mam teraz robić i gdzie szukać przyczyny? Czy w tym dzielniku,trójniku ciśnienia z prawej strony silnika czy gdzie bo już sam nie wiem.

#68 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 30 maj 2013 - 19:30

PRZEDNI NAPĘD Wygląda na to ze olej sie rozgrzał i nie było odpowiedniego ciśnienia na skrzyni, A jak z kierownicą na rozgrzanym? Lekko czy ciężko? Jak zauważyłeś że przód działa po wyłączeniu?

#69 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 30 maj 2013 - 19:51

PRZEDNI NAPĘD Kierownica jednym palcem da się kręcić niezależnie czy zimny czy rozgrzany... No robiłem poprzeczniki i sobie sprawdziłem że po wyłączeniu przód nadal ciągnął...

Kierownica jednym palcem da się kręcić niezależnie czy zimny czy rozgrzany... No robiłem poprzeczniki i sobie sprawdziłem że po wyłączeniu przód nadal ciągnął...

#70 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 maj 2013 - 20:46

PRZEDNI NAPĘD Ja wczoraj zacząłem robić (sprawdzać to rozłączanie napędu) zacząłem od trójnika, ten trójnik to tylko reguluje ciśnienie na obwodzie (razem z kierownicą) więc gdyny trójnik (dzielnik strumienia) był walnięty to kieronica też by licho działała. Tam jest tylko zawór (grzybek) na sprężynie, jak za duże ciśnienie to puszcza olej spowrotem na pompe. Dalej olej idzie na - przystawke napędu, chamulce oraz na końcu smarowanie skrzyni (jeśli się myle poprawcie)
Wydaje mi się że musisz po kolei zamykać dopływ oleju i sprawdzac manometrem gdzie ucieka ciśnienie.
Mi nawet po całkowitym zamknięciu dzielnika (odcięciu powrotu na pompe) pwspomaganie działa słabo na wolnych obrotach, to teraz muszę wymienić pompe i sprawdzić.
A może siada ci pompa bo kiedyś pisałeś że kupiłeś ją za niecałe 1000zł

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 04:09
  •  

#71 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 30 maj 2013 - 21:13

PRZEDNI NAPĘD Przed chwilą ąż specjalnie chodziłem zobaczyć, to jes tak ze przewód z ciśnieniem z pompy idzie pezpośrednio na orbirol a dopiero powrót z orbitrola idzie na dzielnik. Dzielnik kieruje olej na skrzynie-hamulce-przedni napęd a nadmiar spowrotem na pompę. Jeśli piszesz że kierownica lekko działa to znaczy ze do dzielnika jest ciśnienie a za nim na przewód ktory idzie dalej na skrzynie już go zbytnio nie ma. Długo masz ten ciągnik? Może ktoś wcześniej zamienił przewody na dzielniku...

#72 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 maj 2013 - 21:32

PRZEDNI NAPĘD Według mnie przed dzielnikiem i za dzielnikiem powinno być takie same ciśnienie.
Ja ten dzielnik wczoraj rozbierałem całkowicie, gdy nie ma ciśnienia to obwód jest zamknięty (pompa-orbitrol-przystawka napędu-hamulce-smarowanie skrzyni) Jeśli ciśnienie wzrasta (naciska na sprężyne) i obwód sie otwiera i nadmiar ciśnienia (nadmiar oleju ) wraca spowrotem na pompe. Ten dzielnik strumienia według mnie moze być nawet na końcu obwodu (tuż przed smarowaniem skrzyni) i też powinien spełniać swoją role.

#73 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 31 maj 2013 - 07:26

PRZEDNI NAPĘD ciągnik mam niecały rok... Pompy nie zmieniałem, jak go kupiłem to taka jest cały czas...
nie widzę żadnej różnicy w działaniu hydrauliki czy jest zimny czy rozgrzany... cały czas chodzi bardzo dobrze tyle tylko z tym napędem mam problem, tak jakby gdzieś coś go zatykało czasami i przez to nie rozłącza...
skoro eliminujecie drogą dedukcji ten trójnik to teraz gdzie szukać?

#74 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 31 maj 2013 - 08:27

PRZEDNI NAPĘD Ja tego dzielnika jeszcze nie skreślam z listy podejrzanych bo on jak będzie spuszczał ciśnienie z powrotem na pompę to też będzie taki efekt. Musisz sprawdzić ciśnienie za tym dzielnikiem w stronę skrzyni. Z drugiej strony może to być usterka instalacji. Najłatwiej i od tego trzeba by było zacząć to zrobić kontrolke prądu na elektrozaworze. Bo jak gdzieś bedzie gubił sie prąd po drodze do elektrozaworu to też bedzie sie przód sam włączał

#75 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 31 maj 2013 - 09:34

PRZEDNI NAPĘD no z tym prądem to też prawda...
tyle tylko że jak patrzyłem miernikiem po zamontowaniu przycisku to działa... w sensie po wciśnięciu przycisku napięcie zanika przycisk w pozycji górnej napięcie powraca...
rozumiem że musi byc pełne napięcie 12v tak?
chyba zobaczę ten trójnik to tam w nim siedzi...

#76 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 maj 2013 - 09:44

PRZEDNI NAPĘD Budowa jest bardzo prosta.
Odkręć ten korek od spodu trójnika (tylko uważaj bo jest sprężyna) i zobacz czy ten dławik się nie przyciera.
Gdyby nie chciał wyjść to odkręć dolot od góry (wąż od powrotu orbitrola) i popchaj go śrubokrętem.
U mnie właśnie przycinał się ten dławik tzn. jak ciśnienie go otworzyło to sprężyna nie była w stanie go docisnąć.
Wziąłem na papierze ściernym go wyczyściłem aby się nie przycinał, ale niestety wszystko działało dalej tak samo :( Na razie dalej nie grzebie, w następnym tygodniu wymieniam pompę i będę patrzył dalej.

#77 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 31 maj 2013 - 09:57

PRZEDNI NAPĘD rozumiem...
odkręcę tą śrubę od dołu i zobaczę co tam siedzi...
dużo oleju mi wyleci? czy tylko to co jest w trójniku?

#78 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 maj 2013 - 10:51

PRZEDNI NAPĘD Tylko to co w trójniku, weź sobie cienkie i wąskie kleszczyki i wyciągnij ten dławik (tłoczek) ze środka. Jeśli wyjdzie bez problemu, nie będzie się przycierał to skręć to z powrotem.
Więcej nie ma co tam szukać.

#79 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 31 maj 2013 - 21:52

PRZEDNI NAPĘD Tak, musi być pełne 12v

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 04:09
  •  

#80 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 03 czerwiec 2013 - 20:05

PRZEDNI NAPĘD Koledzy sukces!:-) jednak @Wojtek987 i @Harnas88 dobrze węszyli sprawę:-):-) dzisiaj zajrzałem do tego dzielnika strumienia, odkręcilem śrubę od dołu patrzę no jest ten tłoczek jak ruszyłem palcem to chodził trochę góra dół i już miałem zakręcac ale coś mnie tkneło żeby go wyjąć i zobaczyć jak wygląda. Był wyraźnie przytarty po obwodzie i wsadzajac go z powrotem miejscami stawiał opór że potem nie mogłem go nawet od góry wybić. Wziąłem papier i go przetarłem parę razy żeby chodził bez większych oporów. I teraz napęd załącza się i rozlacza, załącza i rozlacza, załącza i rozlacza itd. :-):-):-) jak sobie tego życzę. Dzisiaj będąc2 godziny na polu działało wszystko jak talala:-) dzięki chłopaki!!
Ps. Tak sobie teraz myślę czy skrzynia mogła ucierpieć przez ten trójnik gdy szwankowało to smarowanie?

Podobne tematy