las4341

PRZEDNI NAPĘD

Polecane posty

las4341    0

Podczas jazdy z wyłączonym napędem zauważyłem szarpanie przednich kół , jeżeli załącze przedni napęd szarpanie ustaje . Co to może być ? Winne są luzy na sworzniach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Sprawdź czy rozłącza się przedni napęd. Mogą się zaczynać kłopoty z łożyskiem w skrzyni biegów, które jest "odpowiedzialne" właśnie za załączanie i rozłączanie przedniego napędu. Jeśli przedni napęd się nie rozłącza sprawdź filtr oleju przed pompą olejową (na zasysaniu). Jeśli znajdziesz w nim małe wałeczki to właśnie z tego łożyska i trzeba się zabierać za skrzynię. Sam tego nie doświadczyłem, ale słyszałem o takich przypadkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

zapytam tutaj:

koledzy powiedzcie mi jak to jest z tym przednim napedem??? Mam 110-54. czy cały czas powinien sie kręcić wałek??? nawet jak jest rzekomo wyłączony?? załączanie jest na przycisk ale mam wrazenie jakby nie do końca odcinał.. a mianowicie podczas orki na wyłączonym wydaje mi się że cały czas ciągnie... gdy dam mu większy opór to widzę że tylne koła zaczynają się grzebać a przód staje, wciskam przycisk i przód się załącza... wyciskam to się rozłącza... ale bez obciążenia mam wrażenie jakby jednak ciągnął... czy coś nie do końca go rozłącza???? jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

no ok...ale czy to działa w systemie "0-1" czyli albo załączony albo wyłączony??? czy jest też taka możliwość że nie rozłącza do końca i może lekko ciągnąć na wyłączonym napędzie? sorki ze pytam może trochę bez sensu ale chciałbym rozwiać moje wątpliwości:):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Sprzęgło jest wielotarczowe mokre i mimo rozłączenia zawsze występuje jakaś niewielka siła ciągu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    2

panczo zrób tak postaw ciągnik na lewarkach lub klockach ale 1przednie i 1 tylne włącz 1bieg bez blokady i zobaczysz jak przód cz się kręci i czy ewentualnie da się utrzymać koło oczywiście próbując w granicach normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Też z ciekawości zapytam. Czyli ciągniki co mają włączany napęd poprzez elektrozawór gdy podniesiemy koła do góry przednie i tylnie po jednym jak ktoś pisał powyżej to ma się kręcić przednie mimo wyłączonego napędu a lekkie przytrzymanie ręką dopiero zatrzyma koło przednie?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    2

można spróbować inaczej podnieść tylne koła i zobaczyć co na to przód czy będzie jakaś reakcja na puszczanie sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

dalej drążę temat przedniego napędu..:) proszę wyjaśnijcie mi jak to dokładnie działa... Dzisiaj podczas orki postanowiłem przyjrzeć się dokładniej... I co zauważyłem... zajeżdżając na pole wpuszczem pług ruszam z przednim... daje mu duży opór zaczyna się grzebać... wyłączam napęd,przód staje... wciskam guzik zaczyna przód ciągnąć...Myślę jest OK... potem wykonałem jeszcze kilka prób i było OK.. jednakże po jakimś czasie po dobrym rozgrzaniu przestało to działać i przód mam cały czas włączony i nie chce się rozłączyć...

ostatnio miałem podobnie... że jak był zimny to wszystko fajnie działało a potem już nie...

co może być przyczyną??? przycisk nie łączy czy co? może elektrozawór się przycina? jest to w ogóle możliwe??? co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejlud    0

Przyczyna jest prawdopodobnie związana z hydrauliką. Zasada działania załańczania przedniego napędu jest taka iż jak nie ma ciśnienia na tarczkach załańczających napęd to napęd jest załączony.Czyli jak nie będzie podane ciśnienie to napędu nie rozłączy, a jak pisałeś ze jak jest zimny olej to działa normalnie to bym stawiał raczej na pompe.Moge się oczywiście mylić ale to pierwsze przychodzi mi do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

tam przy skrzynce która załącza napęd powinien być trójnik na przewodzie który doprowadza olej podłącz tam zegar i zobacz jakie jest ciśnienie. może być wina pompy lub uszczelnienia w przystawce. jak podłączysz zegar i na ciepłym oleju zobaczysz spadek ciśnienia to ja bym odłączył skrzynkę tak aby olej dopływał tylko do zegara dzięki temu nie będzie ubytków. jeżeli nadal będzie za niskie to tylko pompa. jak będzie dobrze to trzeba rozbierać przystawkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

no ok zobacze co tam jest pod spodem przy tej przystawce... Ale akurat jeśli chodzi o pompę to myślałem że co jak co ale ten element działa bez zarzutów... Wspomaganie cały czas działa lepiej niż u mnie w aucie... Podnośnik na wolnych obrotach podnosi agregat ścierniskowy 2 tony że aż miło patrzeć jak opony się uginają...:):) takie jeszcze pytanie: czy jak rano przed rozgrzaniem wyłączę przedni napęd (np. do transportu) to będzie on rozłączony przez cały dzień czy może spadnie gdzieś tam jakieś ciśnienie i z powrotem się załączy po jakimś czasie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Skoro wspomaganie działa dobrze to raczej nie pompa.

Jakaś inna nieszczelność.

W innym Podobnym temacie kolega @PAWEL0128 napisał: "-dekiel napędu głupio tak jest zrobiony że wchodzi w niego wałek sprzęgła z który ma dziurkę po sirodku po to aby olej przeszedł na kosz z tarczami a po bokach pierścienie uszczelniające i to się kręci cały czas co powoduje że pierścienie wyrabiają dekielek z czasem i olej ucieka bokiem (nie na zewnątrz ciągnika tego nie widać) co powoduje że napęd działa cały czas".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

i to chyba może być to...

jak olej jest rozgrzany to jest rzadszy... i może przez to nie chce rozłączać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

u ciebie raczej jest 3 pompy zespolone jedna od kierowania druga podnośnik i hydraulika zewnętrzna i trzecia od skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

pompa 3 sekcyjne byly w reniach z rewersem elektro-hydraulicznym

w jego 110 jest 2 sekcyjna

kolezanka moze miec racje, gdyby byla wina pompy lub elektrozaworu to moglby sie wcale nie wlaczyc/wylaczyc


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

dobra koledzy i koleżanki, załóżmy że mamy przyczynę... teraz już nie chce mi się z tym walczyć bo popołudnia krótkie i szare....:):) zostawie na później... tak więc ponowie jeszcze pytanie z posta powyżej: czy jak raz wyłączę napęd to cały dzień będę mieć wyłączony czy istnieje możliwość samoczynnego załączenia?

Edytowano przez panczo1922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jurek1    2

Będzie się załączał , ponieważ olej się rozgrzeje i nastąpi spadek ciśnienia z powodu rozrzedzenia oleju i nieszczelności hydrauliki .To spowoduje szybkie zużycie tarczek od napędu (jak byś jeżdził na półsprzęgle)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tak jak wyżej kolega napisał. Więc zastanów się nad jazda już z włączonym przednim napędem bo i tak sam ci się w końcu załączy. No chyba że ciągnika użyjesz na krótko, a w tedy samo-załączenie nie nastąpi jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

masz racje kolego... tak zrobię... Jak będzie w planie dłużysz wyjazd to będę miał go na włączonym...

na wiosnę zobaczę co tam jest pod spodem... może są tam nieszczelności o jakich pisali koledzy wyżej... zobaczymy...

dzięki za podpowiedzi:):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jurek1    2

Z włączonym napędem nie powinno się jeżdzić z prędkością większą jak 15 km/h ponieważ w każdym ciągniku przód kręci się odrobinę szybciej i na asfalcie występują duże naprężenia co zniszczy napęd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj