Skocz do zawartości

Zdjęcie

PRZEDNI NAPĘD


215 odpowiedzi na ten temat

#141 Share Radek0979

Radek0979

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 29 listopad 2014 - 20:11

PRZEDNI NAPĘD

Witam, Mam Renault 110-54 z rewersem elektrohydraulicznym.Rok 1998.  U mnie napęd działa cały czas - nie można go wyłączyć. Czy ktoś może mi powiedzieć w którym miejscu znajduje się elektrozawór od włączania napędu? Słynny tłoczek w dzielniku chodzi lekko, a mimo to na przystawkę nie podaje ciśnienia oleju. To chyba coś z elektrozaworem tylko który to jest - gdzie go szukać, jest ich sporo na wierzchu skrzyni - czy to któryś z tych?? Z góry dziękuję za pomoc.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 03:54
  •  

#142 Share jareckijacek

jareckijacek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2014 - 20:41

PRZEDNI NAPĘD

Tak to któryś z tych zaworów, musisz znaleźć rurkę która jest wpięta do przystawki przedniego napędu, następnie sprawdzić w który bloczek hydrauliczny jest przykręcona ta rurka. Sprawdź na początek włącznik, mój znajomy ostatnio kupił oryginalną cewkę nie sprawdzając włącznika z którego obsunęła się wsuwka z kablem.



#143 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 29 listopad 2014 - 21:03

PRZEDNI NAPĘD Elektrozawór od przedniego napędu znajduje się pod spodem ciągnika w tej przystawce...
Sprawdź też elektryke... Zasada jest taka : brak napięcia na elektrozaworze to przedni napęd jest włączony...

#144 Share Radek0979

Radek0979

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 29 listopad 2014 - 21:41

PRZEDNI NAPĘD

W mojej Reni nie ma żadnego elektrozaworu w przystawce. Coś mi sie wydaje że te z rewersem elektrohydraulicznym mają zawór w innym miejscu. Sprawdzałem dziś kable które idą do skrzyni do elektrozaworów które są na wierzchu czy reagują na wciskanie przycisku od napędu. niestety nie. Te elektrozawory z przodu reagują na rewers lub półbiegi ( czyli pojawia się w nich prąd lub znika po przełączeniu rewersu lub półbiegów) a te z tyłu - nic się nie dzieje. Znalazłem kabel w którym pojawia się prąd po przełączeniu przycisku od napędu - jest on podłączony do czegoś co jest wkręcone w prawy bok skrzyni coś jakby czujnik  długości 5 cm i grubości ołówka, generalnie nie wiem co to jest i jaki może mieć związek z działaniem napędu.


Chcę sprawdzić elektrykę ale ciężko to zrobić nie wiedząc który elektrozawór odpowiada za puszczenie oleju do przystawki.



#145 Share karolkupiecki

karolkupiecki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 01 grudzień 2014 - 12:30

PRZEDNI NAPĘD

witam. mam od niedawna renault 133-54 i cały czas ciągnie na przednie koła. moze mi ktoś doradzić jak wyłączyc napęd?

 



#146 Share Radek0979

Radek0979

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 01 grudzień 2014 - 13:38

PRZEDNI NAPĘD

Napęd wyłącza się przyciskim na prawym błotnikuobok siedzenia. Tam co są 3 żółte przyciski obok siebie. Jeden z nich jest od napędu. Jeśli nie reaguje to masz coś popsute tak jak u mnie.


Wykręciłem dziś po kolei wszystkie elektrozawory. Sprawdziłem prądem z akumulatora i wszystkie działają prawidłowo. U mnie jest ich 4 sztuki w przedniej części i 3 sztuki w tylnej części bloczka znajdujacego się na wierzchu skrzyni biegów. Po przekręceniu zapłonu  i uruchamianiu półbiegów lub rewersu w tych 4 sztukach z przodu pojawia się prąd. Natomiast w tych 3 sztukach z tyłu prądu nie ma ani po uruchomieniu rewersu ani półbiegów ani po wcisnięciu przycisku od napędu. 

Może ktoś cos wie na ten temat.



#147 Share Radek0979

Radek0979

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 01 grudzień 2014 - 19:05

PRZEDNI NAPĘD

podłączyłem na krótko napęcie 12 volt do środkowego elektrozaworu  umiejscowionego w tylnej części i pojawiło się ciśnienie oleju tzn. rozłączyło napęd.  Tylko dlaczego nie dochodzi tam prąd po włączeniu guzikiem? Próbowałem polecieć kablami od tego elektrozaworu do góry i doszedłem ko kompa - sterownika, i dalej to już czarna magia. Czy na elektrozaworze powinien być prąd 12 volt czy inne napięcie?



#148 Share karolkupiecki

karolkupiecki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:31

PRZEDNI NAPĘD

dzięki bardzo. mam jeszcze jedno pytanie, jadąc dłuższą trase z podniesionym podnośnikiem nie mogę go póżniej opuścić wie ktoś może jaka jest tego przyczyna?



#149 Share AndyB

AndyB

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:04

PRZEDNI NAPĘD

A jaki masz podnośnik mechaniczny czy EHR



#150 Share karolkupiecki

karolkupiecki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:22

PRZEDNI NAPĘD

mechaniczny



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 03:54
  •  

#151 Share AndyB

AndyB

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:59

PRZEDNI NAPĘD

 Za wysoko ci podnosi. Musisz wyregulować podnoszenie śrubą na deklu rozdzielacza. Są tam dwie śruby z nakrętkami jak dobrze pamiętam to lewa na klucz 17 bo druga powinna  być na śrubokręt.  Zluzuj kontre i   wkręcając śrube zmniejszasz wysokość podnoszenia.Najlepiej  robić to na chodzącym silniku unosisz podnośnik do góry i będziesz widział zaraz reakcje. Ja u siebie też miałem ten problem a jak opuściłem ramiona o 2cm to jest ok.                                                                                                                                                                                   



#152 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 02 grudzień 2014 - 07:41

PRZEDNI NAPĘD

podłączyłem na krótko napęcie 12 volt do środkowego elektrozaworu  umiejscowionego w tylnej części i pojawiło się ciśnienie oleju tzn. rozłączyło napęd.  Tylko dlaczego nie dochodzi tam prąd po włączeniu guzikiem? Próbowałem polecieć kablami od tego elektrozaworu do góry i doszedłem ko kompa - sterownika, i dalej to już czarna magia. Czy na elektrozaworze powinien być prąd 12 volt czy inne napięcie?

 

dokładnie sprawdź przycisk...

u nie było podobnie... niby działał a jednak nie działał...



#153 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 994 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2014 - 08:16

PRZEDNI NAPĘD

Kolego prąd też idzie chyba przez jakiś stycznik, po wciśnięciu hamulca coś tam pykało i też powinno włączać przedni napęd.

U mnie tego lata zanikł prąd na włączniku i ciągle napęd był włączony więc na szybko zrobiłem napięcie na włącznik i działa ale napęd przy hamowaniu się nie załącza. Może nawet i dobrze bo jak ostro i szybko skręcałem (jednocześnie hamując) na asfalcie to koła zostawiały ślad zdartych opon (inna przebyta droga kół tylnych i przednich) - mnie to denerwowało.



#154 Share Zbych85

Zbych85

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2015 - 21:19

PRZEDNI NAPĘD

Witajcie Panowie. Kupiłem renie155.45 z rewersem elektrohydraulicznym i obmyka mi przedni napęd, Zaczyna obracac tył i dopiero rusza przod-macie pomysł co moze być?

Zmieniony jest orbitrol na polski i tyle. Półbiegi czasami pod góre wolno zmieniaja się-nie jest to plyna zmiana biegu.

Boje sie ze kupilem trupa:(



#155 Share Radek0979

Radek0979

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 11 styczeń 2015 - 22:16

PRZEDNI NAPĘD

A czy ty czasem dziury w całym nie szukasz?

Półbiegi będą różnie sie zmieniały w zaleznosci od gęstości oleju, jak zimna to wszystko działa wolno i rewers i półbiegi. nie rozumiem co ci obmyka. Albo działa albo nie, wyjasnij dokładniej



#156 Share Zbych85

Zbych85

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2015 - 22:28

PRZEDNI NAPĘD

Wyglada to tak jak by przod przerywał-widac to jak ciagnik ma ciezko i zaczyna grzebac tył-wtedy tak jakby przod sie dolaczyl po chwili zwloki.

Mam ja od bardzo niedawna wiec jeszcze nie wiem co i jak :(



#157 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 398 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 12 styczeń 2015 - 10:19

PRZEDNI NAPĘD

U mnie jest ten sam problem ale w modeli 110.54 z mechaniczną skrzynią tylko ze nie mam kiedy tam zajrzeć a problem jest coraz mocniejszy. Co dziwne to do przodu jeszcze całkiem dobrze ciągnie, gorzej do tyłu



#158 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 994 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2015 - 07:28

PRZEDNI NAPĘD

Jedyna przyczyna może być w przystawce od napędu. Są tam takie tarcze (ktoś je porównywał do sprzęgła w WS-ce) i pewnie zaczynają ślizgać, po dłuższym ślizganiu wiadomo że tarcze coraz bardziej się wytrą i coraz słabiej będzie ciągnąć.



#159 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 398 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 19 styczeń 2015 - 10:24

PRZEDNI NAPĘD

Na pewno jest problem w tej przystawce ale żeby to był uślizg na tarczkach ciernych był by to łagodny ślizg a nie jest. Nic z gdybania, jak trochę się zluźni to rozbiorę i zrobię zdjęcia dla potomnych



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 03:54
  •  

#160 Share janosik32

janosik32

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 20 styczeń 2015 - 13:54

PRZEDNI NAPĘD

Za długo nie zwlekaj. Koszty mogą wzrosnąć w postępie geometrycznym.



Podobne tematy