Skocz do zawartości

Zdjęcie

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p


994 odpowiedzi na ten temat

#761 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 17 sierpień 2011 - 21:28

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Opał po 3.80 już jest? To się w ogóle nie opłaca. Lepiej już ze wschodu sobie załatwić zwykłą ropę.
MF t chyba najlepszy do takich prac na pusto jak sadzenie ziemniaków, pryskanie, zgrabianie siana itp.

Edytowany przez danielhaker, 17 sierpień 2011 - 21:37.

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Dzisiaj, 18:58
  •  

#762 Share piotr1980

piotr1980

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oława

Napisany 19 sierpień 2011 - 19:26

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Mam MF255 i w tej chwili pracuję z prasą claas markant 50 spalanie na godzinę to ok 2 litry obroty 1600 - 1700 nie zamienię na inny w życiu szukam teraz coś nowszego a dokładniej MF 350

#763 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 19 sierpień 2011 - 20:31

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p

spalanie na godzinę to ok 2 litry

To na 1 belkę? :lol: Nie no bez przesady. Mało pali ale nie aż tak że w prasie 2 litry :lol:

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#764 Share piotr1980

piotr1980

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oława

Napisany 19 sierpień 2011 - 21:52

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Sam nie wierzyłem ale ojciec mi potwierdził jeśli ma średnie obroty więcej nie spali zresztą zalał wczoraj 20 litów po 8 godzinach zostało 4.

#765 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 19 sierpień 2011 - 22:52

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p z tym może być prawda ale może troszke więcej jak 2 litry i na godzine na zegarku. W tym to mało palą ale jak moje 360 i 3p poszły w transport po 2przyczepy to perszing więcej spalił B)
Mój Wladimirec podbija świat

#766 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 20 sierpień 2011 - 07:58

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Nie wiedziałem że ta prasa to kostka. W zwykłej pewnie więcej by spalił.

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#767 Share mister

mister

    Prezes

  • Members
  • PipPipPip
  • 722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Logistyka

Napisany 20 sierpień 2011 - 22:12

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p E tam ja z sipmą więcej spale jak 2 litry na godzine... obroty u mnie 1800 a jak jade na blokadzie no to wiadomo;D

#768 Share Daniel1987

Daniel1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 sierpień 2011 - 20:28

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p u mnie 3p w rębaku pracowalo 20godzin na 60l, dla porownania c-360 12godzin i praktycznie nic nie zoastalo na dnie

#769 Share dominik55 dominik55

dominik55
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 sierpień 2011 - 19:32

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p @Dominiczek12-Opał to nie za bardzo,śmierdzi,i trochę to nielegalne :unsure:

#770 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 08 wrzesień 2011 - 15:54

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p opal jest dobry byle ktoś Ci koło ty lka nie zrobił , sam zalewam i moc jest z wami hehehe

Opus meum est


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Dzisiaj, 18:58
  •  

#771 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 08 wrzesień 2011 - 16:03

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Odnośnie OO i ON, już to pokazywałem na tym forum ale wstawię, jeszcze raz. Mój post z innego forum oraz część mojego referatu ze wsparciem kolegi z poza AF.
W praktyce OO i ON pochodzą z tej samej frakcji destylacji ropy naftowej - to tak bez zagłębiania się w istotę sprawy samej destylacji. Pochodzą z tej samej frakcji ponieważ osobne "destylowanie" nie miałoby sensu ekonomicznego.
Produkt pochodzący z tego procesu w zależności od tego czym ma być ostatecznie podlega odpowiednim obróbkom aby spełniał normę określoną dla OO i ON. Bazową normą dla paliwa ON jest PN-EN 590:2005 (U) "Paliwa do pojazdów samochodowych. Oleje napędowe. Wymagania i metody badań".
Dla OO jest PN-EN 14213:2005 (U)
"Oleje opałowe (...) Wymagania i metody badań" . Dodatkowo istnieje kilkaset innych norm określających metody i warunki pomiaru parametrów, niektóre z nich są wspólne dla ON i OO (np. PN-EN 116:2001 "Oleje napędowe i oleje opałowe lekkie. Oznaczanie temperatury zablokowania zimnego filtru".
Zasadniczo podstawowych (normatywnych) parametrów pomiaru ON jest 16 a dla OO 11.
I tu powoli dochodzimy do sedna sprawy: podstawowym i nadrzędnym parametrem dla ON jest liczba cetanowa (POZWOLĘ SOBIE DODAĆ IŻ LICZBA CETANOWA OKREŚLA ZDOLNOŚĆ PALIWA DO SAMOZAPŁONU), indeks cetanowy i gęstość w temp 15 st. C. Wydawałoby się, że również parametrem nadrzędnym powinna być wartość opałowa a tu niespodzianka: normy dla ON nie przewidują w ogóle takiego parametru !(dominik85 - OCZYWISTYM JEST IŻ W ON NIE BADAMY WARTOŚCI OPALOWEJ TYLKO LICZBĘ CETANOWA PONIEWAŻ WARZNA JEST DLA NAS ZDOLNOŚĆ DO SAMOZAPŁONU PALIWA WŁAŚNIE W SILNIKU, DRUGA SPRAWA TO, ISTOTĄ PRACY JEST WYKORZYSTANIE ENERGII KINETYCZNEJ SAMOZAPŁONU MIESZANKI,KTÓRA WPRAWIA W RUCH WAŁ KORBOWY PRZEZ TŁOKI I KORBOWÓD, WIEC WARTOŚĆ OPAŁOWA NIE MA TU ŻADNEGO ZNACZENIA) Jeśli jest on określany to tylko i wyłącznie na życzenie zlecającego badanie (brak sensu takiego badania), dla pogłębienia wiedzy i zaspokojenia ciekawości przez laborantów w laboratoriach analiz paliw lub przez wymóg wewnętrznych norm producentów paliw.
Dla OO analogicznymi parametrami nadrzędnymi są gęstość i wartość opałowa . Liczby cetanowej nie określa się ponieważ OO nie jest z założenia paliwem napędowym więc nie ma takiej potrzeby. W tym przypadku również laboranci mogą dla własnej wiedzy lub na życzenie zbadać ten parametr.
Pozostałe parametry normatywne i nienormatywne OO i ON w części pokrywają się ze sobą i dzięki temu można porównać oba paliwa.
I zaraz wszystko będzie jasne.
Ten kto przebrnął do tego przez tą kupę tekstu i nie usnął z nudów a na dodatek uważał to już wie że z głównych parametrów normatywnych OO i ON możemy porównać gęstość. Tak się składa że ten parametr najwięcej różni oba paliwa i ma największe znaczenie przy zastosowaniu OO jako paliwa napędowego do silników diesla.
Gęstość ON wg normy to zakres od 820 do 845 kg/m3
Gęstośc OO to od 855 kg/m3 w górę
OO jest gęstszy od ON od około 5% wzwyż.
Aby z destylacji uzyskać produkt pod nazwą ON należy dodać odpowiednie dodatki powodujące obniżenie gęstości do wymaganej normą dla ON (pierwsza różnica w składzie chemicznym)
Gdy zbadać pozostałe główne parametry OO i ON i je porównać, to okazuje się że liczbę cetanową dla ON określoną w normie na minimum 51, olej opałowy ma tą samą lub większą.
Wartość opałowa OO to nie mniej niż 42,6 Mj/kg i po zbadaniu okazuje się że ON ten parametr ma w praktyce ten sam.
A teraz ważniejsze porównywalne parametry normatywne OO i ON:
Temperatura zapłonu OO: min 56 st. C; ON min. 55 st. C (1st. różnicy w normie, aby ciecz po destylacji stała się ON to w procesie produkcyjnym dodaje się kolejny dodatek obniżający temp. zapłonu do wymaganej normą).
zawartość siarki: ON nie więcej jak 50mg/kg; OO nie więcej jak 0,2 %/m/m (niestety inne jednostki ale łatwo porównać - zadanie dla matematyków.
w normie z 2003 zawartość siarki dla ON wynosiła jeszcze 350 mg/kg.
Pozostałość po koksowaniu (z 10% pozostałości destylacyjnej): ON i OO tak samo czyli max 0,3 %/m/m;
Zawartość popiołu max. 0,01%/m/m dla OO i ON;
Zawartość wody max 200 mg/kg;
Lepkość kinematyczna dla ON: min. 2,0, max 4,5 mm2/s w temp 40st. C; dla OO: max 6,0 w temp. 20 st. C;
Skład frakcyjny:
- do 250 st. C destyluje max 65 %/V/V
- do 350 st. C destyluje max 85 %/V/V
oba parametry identyczna dla OO i ON
Dodatkowo OO zawiera po ok 6 mg/l znaczników: "Solvent Yellow 124"i "Solvent Red 164" lub "Solvent Red 19". To są znaczniki barwiące na czerwono dla odróżnienia od ON, które to są neutralizowane przez oszustów słynną metodą dodawania kwasu siarkowego do OO.
Tyle chemii, na razie nie komentuję, wnioski pozostawiam czytającym

Co do aut to praktycznie jest tak jak to opisał autoszmat - im starszej generacji motor tym bardziej rybka co się wleje. W tłumaczeniu na nasz oznacza to że wszystkie silniki z wysokociśnieniowymi układami wtrysku (common raile, DTI, TDi, Dti, Tdci czy jak tam je zwał) ze względu na różnice głównego parametru czyli gęstości, narażone są na wyższe ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym od tych które przewiduje producent. Wnioski pozostawiam.
Jeśli chodzi o układy starszej generacji tzw. niskociśnieniowe to różnicę robi jedynie parametr lepkości. Im starszej generacji układ tym mniejsze znaczenie.
Inną rzeczą będzie natomiast to co się w realu zatankuje. Nawet jeśli do supernowoczesnego silnika przez przypadek nalejemy czystego OO to
skutki tego będą żadne jak gdybyśmy podjechali pod dystrybutor ON a tam zalejemy do baku odbarwiany kwasem siarkowym OO z neutralizatorami wapiennymi.
Jeden z czołowych producentów OO w RP właściciel kilku praw patentowych o sposobie jego produkcji firma Warter opracowała i wdrożyła do produkcji OO z w odpadów z Orlenu które nie spełniają norma aby użyć ich do produkcji paliw oddzielnie, jednak przy odpowiedniej destylacji i połączeniu w odpowiednich proporcjach (nazw i składów podać nie mogę gdyż podpisałem klauzule tajemnicy jak otrzymałem od nich gdy pisałem pracę na uczelni (Politechnika Lubelska jak chcesz szukaj w Katedrze Silników tam Ci udostępnią).
Co do biodiesla posiada on znaczącą ilość ekstraktów które działają niekorzystnie na elementy silnika na jakie porównaj np silnik Fiata na biodiesel ;) i bez. Silnik 1.3M-jet
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#772 Share aro321

aro321

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 699 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dubienka

Napisany 23 październik 2011 - 09:23

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p moim zdaniem najlepszy byłby zetor 5211, cichy, komfortowy, oszczędny

#773 Share long

long

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 listopad 2011 - 09:07

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p zetor jest oszczedny moze jeszcze mniej pali od MF 255

jednostkowe zużycie paliwa MF 255 234 g/kW/h,
ZETOR 5211/5245 251 g/kWh

#774 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 19 luty 2012 - 13:09

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Prawda jest taka, że trzeba się zastanowić do czego nam ciągnik będzie potrzebny, jeśli będzie to ciągnik największy jaki będziemy mieli, to wybór prosty-jeśli nas stać to 5211, jeśli mamy mniejszy budżet to c-360
Jeśli będzie to ciągnik pomocniczy to analogicznie MF255 przy większym budżecie, i c-360-3p jeśli mamy ograniczone zdolności finansowe

#775 Share marcus93

marcus93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 luty 2012 - 23:42

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p zetor oszczędny? dobre sobie, POLECAM MF255, mało pali jest zwrotny i zwinny, sąsiad beluje i tym i tym i mówi że MF prędzej zerwie zabezpieczenie na wałku niż c360, a jeżeli chcesz mocny ciągnik który będzie mało palił to MF575 na szerszych kołach, cicho w środku, mniej spali od zetora i c360, ale moc większa, ba 68KM i duuużo lepszy komfort od c360. zetor to czołg który się nadaje do wyrywania karp a nie do lżejszych prac.pzdr

#776 Share milek19941

milek19941

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, samochody, muzyka, film i oczywiście dziewczyny :P

Napisany 05 marzec 2012 - 22:23

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Ja też bym wybrał Zetora.
-3 cylindrowy silnik, nie powinien palić jak smok,
- lepszy komfort od reszty wymienionych,
- do Zetora powinieneś wszędzie dostać części, a już z mf albo 3p mogą być problemy.
Ja jestem za zetorem ! ;)

#777 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 05 marzec 2012 - 22:39

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Jakie problemy, teraz jest pełno sklepów inetrnetowych z częściami do MF'a. Sam będę zamawiał półksiężyce do zwolnicy z sklepu http://sklep.techrol...ups/category/15
Wieczny kawaler ;)

#778 Share jacek22698

jacek22698

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 marzec 2012 - 22:00

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Mam dylemat czy kupic mf 3512 czy c 360 a może coś polecicie fajnego do 22 tys potrzebny mi jest na małe gospodarstwo 12ha do gnoju prasy sipmy z224/1 i do kultywatora ....Co polecacie

#779 Share jacek22698

jacek22698

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 15:32

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Bez sensu jest c330 bo mam i jest za mały nie daje rady c360 3p to już wole mf 3512 no po c360 3p wcale wywrotny nie jest na reszte niestety mnie nie stac ale podwyrzszam stawke do 35 tysięcy i jak by ktoś mi zaproponował fajnego 4x4 to był bym bardzo zadowolony

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p Dzisiaj, 18:58
  •  

#780 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 20 marzec 2012 - 17:08

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p jacek 22698 to poszukaj w ogłoszeniach ale jakie mocy ten ciągnik http://moto.allegro....2215764092.html ten ciągnik


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy