daromen89

Wyciag linowy obornika

Polecane posty

daromen89    0

Witam wszystkich! Ostatnimi miesięcy przerobiłem stodołę na oborę uwiezioną 16 sztuk. Wszystko jest już na miejscu ale mam kilka pytań dotyczących wyciągu obornika, bowiem w tym temacie jestem zielony, tzn wiem na jakiej zasadzie działa co po czemu ale np. jaka powinna być odległość słupów od obory? Gdzie najlepiej zamontować silnik z przekładnią, jakiej liny użyć będzie najkorzystniej i jak wysoki ma być taki słup? Wyciąg Dolno-linowy.

Z góry dzięki za odp posiadaczom takiego ów wyciągu i podpowiedzi. Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ja swego czasu miałem słup od obory 25 m ale było to za daleko, linka propylenowa była najtańsza i swoje też wytrzymywała.

uważam że 18 metrów było by ok. wysokość tak orientacyjnie z 4 m. Z tego co dziś widzę to zamiast słupa stawiana jest taka litera "A".

http://allegro.pl/linowy-zgarniacz-wyciag-obornika-i2669972331.html - może lepiej taki zamiast z dolną liną która 99,9% swojego życia spędza w oborniku (dolna część).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daromen89    0

Z tego co ja czytałem to słup 6m w górę a wiem że stawia się literę A ale ja mam zamiar postawic rure 114mmx3mm i zalać ja w środku betonem a w ziemie 2 metry z uchwytami. A droga jest taka linka?? Gdzie zamontować przekładnie? Na początku wyciągu czy na koncu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IWEK    0

Witam dodając do tego tematu wyciągi linowe są dobre i mało kosztowne do zrobienia i ja mam wyciąg zrobiony z kół pasowych na linke polipropylenową 16mm wytrzymuje mi ok 3 lat dodam że przekładnie mam zamontowaną na dole na posadzce czyli jak komu jest wygodniej jakby ktoś był zainteresowany to mogę wstawić fotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579