18mateo18

instalacjia gazowa mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hemi    45

Ale w patentach z rurką musisz praktycznie zatkać dolot żeby wytworzyć odpowiednie podciśnienie, przy mikserze są straty mocy ograniczone do minimum. W silnikach z turbo montuje się reduktor i mikser z kompensacją i mamy zasilanie za turbiną,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matek1810    13

Polacy są mistrzami w oszczędzaniu większość aut benzynowych u nas jest zagazowanych i tu są oszczedności , ale gaz w ciężarówkach u nas nie zdaje egzaminu nikt tego nie stosuje na wiekszą skale, z tego co wiem są takie byki w australji. Gaz jest tylko paliwem pomocniczym wieć i tak tzreba tankować ON, tym bardziej ze idzie kryzys i ON bedzie tanszy więc nie widze sensu w montażu takiej instalacji. Chyba ze dla kolorytu parku maszynowego ;)

 

jak sobie teraz wyobraze takiego mietka na gazie co pali gume na mieście :) to widze sens zadawania sobie trudu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o CNG, pamiętacie ursusa 4512 na gaz ziemny z butlami na dachu, trzeba by było sie doinformować. Spalanie teoretycznie mniejsze.

 

1993 – wprowadzenie do produkcji ciągnika Ursus 5314 i 5312 o mocy 72 KM, wyprodukowano 11 tys. sztuk ciągników, wystawienie na targach Polagra ’93 przez IBMER wspólnie z Ośrodkiem Rozwoju Wyrobów ZPC Ursus dwóch ciągników Ursus 4512, których jeden został przystosowany do zasilania gazem propanowo-butanowym (LPG), a drugi sprężonym gazem ziemnym (CNG)

z wiki B)

Edytowano przez dawidursus323

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

matek trochę nie masz racji co do ciężarówek. W listopadzie odbierał u mnie zboże Tirem i miał gaz założony. Był bardzo zadowolony. Moc zwiększyła się o 20-30%

Spalał 25% gazu. Gość był bardzo zadowolony.

Najciekawsza że na stacjach jak taknuję dużo ludzi nie wieży żę on na gaz jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A może takie rozwiązanie http://zagroda.ciesz...ie-o-ok.-20/521 co wy na to ? i na to http://www.darmowepa...ml#.UOHzD6yyd3s i ich produkty. ten sam produkt tylko więcej opisany http://tansze-paliwa.pl/?page_id=134

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A tak wygląda instalacja gazowa w moi 820 http://www.agrofoto...._957_180941.jpg http://www.agrofoto....1_957_64785.jpg

To działa jak pierwsze instalacje do osobówek ,tylko że butla jest od kuchenki (ale można zamontować oryginalną na LPG i jeździć na CPN aby tankować ) butla wystarcza na tyle ile odkręcisz gaz (pierwsza starczyła na 3 godziny ciężkiego talerzowania,przy spaleniu 15l ON) talerzowałem o jeden bieg wyżej jak zawsze,a mocy pod pedałem było jak na 90koni silnik ani na moment nie spadł z obrotów, temperatura wody w normie. teraz po fachowych wskazówkach producenta,(taka ilość gazu była dawką maksymalną lecz nie potrzebną) butla starcza na 6-7 godzin na butli zaoszczędzam około 20l ON,a silnik ma dalej sporo mocy,jestem pod wrażeniem osiągów uzyskanych na gazie (dodam że to sam propan)

Co ważne instalacja nie ingeruje w przestawianie dawki ON ani innych rzeczy z zapłonem (chociaż gazownik sugerował że niekiedy należy lekko opóźnić zapłon dla lepszego spalania)

Moim zdaniem to super alternatywa dla montowania turbo które jest kosztowne i nie gwarantuje oszczędności a na gazie moc ciągnika możesz sam regulować poprzez dawkę gazu.

Silnik wręcz łapie lepsze życie na gazie ciszej pracuje i ma więcej mocy, co do kosztów założenia to są znikome bo sam montowałem jedyny koszt to zakup pianki do sprawdzenia szczelności instalacji gazowej (bo było lekko czuć gaz)następnie korek 3/8 cala aby zaślepić wejście na sprężarkę w kolektorze ssącym no i zakup filterka do sprężarki reszta montażu z własnych środków , tym samym zaoszczędziłem 1000 zł bo tyle producent liczy sobie za montaż u klienta , koszta zakupu zestawu do samodzielnego montażu to 1500 zł.



    •  

    [*]



      •  


      •  

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39
:) Nareszcie sie komuś udało to zrobić :D Jesteś pewnie jedynym użytkownikiem agrofoto który ma ciągnik na gaz ;) Jestem pod wrażeniem, życzę ci długiej i bezawaryjnej pracy tej instalacji i oczywiście ciągnika B) Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Dałeś tyle? 1500zł. Daj linka co jest w zestawie bo nie widzę tu więcej niż 500zł wraz z butlą. Butla od kuchenki do góry nogami to niestety nie wypał, w zbiornikach jest strasznie dużo śmieci i bez przerwy zapycha filtr gazu. Lepiej ją położyć na bok, kurkiem lekko w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Czyżby

S-Piotr

 

miał zapełnioną skrzynkę, że nie da się wysłać wiadomości? Chciałbym uzyskać więcej szczegółów zastosowanej instalacji.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dałeś tyle? 1500zł. Daj linka co jest w zestawie bo nie widzę tu więcej niż 500zł wraz z butlą. Butla od kuchenki do góry nogami to niestety nie wypał, w zbiornikach jest strasznie dużo śmieci i bez przerwy zapycha filtr gazu. Lepiej ją położyć na bok, kurkiem lekko w dół.

Już pisałem że takie mocowanie butli jest dlatego takie że w rusku nie ma miejsca na inne ,syf z butli jest do opanowania (stawiam butle do góry nogami aby śmieci opadły a następnie wypuszczam troszkę gazu) Cena zestawu jest ceną zakupu od producenta i faktycznie koszty elementów składowych to może 500zł ale patentem producenta jest układ sterowania (sterownik) który włącza dawkę gazu na zaprogramowanych obrotach silnika i sygnalizuje brak gazu lub przegrzanie parownika. 1500zł wydałem na sprawdzone wypraktykowane elementy które po zamontowaniu do ciągnika od razu pasowały i co najważniejsze prawidłowo zadziałały ,mógł bym kupić jakieś składniki za 500zł i zaraz je wywalić bo okazały się nie takie lub co gorsze doprowadzić do awarii silnika,i uważam jedną zasadę że szkłem tyłka nie podetrzesz.

PW już jest dostępne.

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak mówisz. Z gówna bata nie ukręcisz. Robiłeś już konkretne próby oszczędnościowe przy ciężkiej pracy? Ile gazu pójdzie na dzień orki i jak to się ma proporcjonalnie do ON?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Śmiga rewelacyjnie, teraz po dopracowaniu dawki gazu(LPG) butla wystarcza nawet na 20godzin pracy ciągnika i dalej utrzymuje potrzebną moc, W ekstremalnych pracach (talerzowanie) jeszcze nigdy nie miałem tak z X-owanej talerzówki (Polska ciągana 3,2m) a rusek ciągną ją bez dymka z komina.I w transporcie też spora poprawa zestaw http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/225396-zestaw/ ciągną nie umierając pod każdym wzniesieniem,


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Glodzilla    0

2 lata temu na bednarach był.chyba jakiś mtz lub belarus juz teraz nie mam pamiętam dokładnie marki ale.był z seryjnie zamontowana instalacja LPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Odświeżam temat 

Jestem po kolejnym roku pracy ciągnika na wspomaganiu LPG (350godzin),wszystko pracuje jak trzeba.Było parę osób zainteresowanych założeniem ,ale,ale ale, tylko jeden się pokusił do C360 założył, i jego dziwienie było przeogromne gdy swoje gliniaste pola ponownie mógł orać pługiem 3skibowym. I ja też nie oszczędzałem swojego pługa założyłem lemiesze dłuższe (M24) z dokręcanymi dziobami,"rusek" poszedł w orkę nie odczuwając dodatkowych oporów.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Napisz na PW .


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Tak w ciągnikach siodłowych są montowane instalacje LPG a tam wszystkie motory mają turbinę.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak samo w busach.  Kumpel montował a ma ich ze 20 ale zrezygnował. Kłopotliwe i serwisowanie dorównywało koszty do jazdy na samym ON.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja mam w NH z turbiną. Mam już z 2 lata i jak mi braknie to szybko na stacją zajeżdżam o spadek mocy jest odczuwalny. Po za tym jak braknie mi gazu to z ciągnika robi sie mół, bo mam inny wałek rozrządu dostosowujący silnik do norm.

A w przyszłym roku myślę o założeniu do Case MX 150 gazu. Ale tu bym pokusił się na wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Na wtrysku z czego weżniesz sterowanie ? 

I jak założysz butlę oryginalną LPG (nie kuchenkowa nie wózkowa) powinno się zalegalizować taką instalację (jak w samochodzie wpis do dowodu rejestracyjnego) i przeglądy są droższe, dlatego mam wózkową na przegląd z nią nie jadę.

Na bednarach rozmawiałem z firmą od czip tuningu ciągników,słyszeli o lpg w ciągnikach ale jeszcze nie robili takich testów,mieli podjąć temat.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Jeśli ma silnik z common rail, to sterowanie wtryskiem nie jest chyba takim problemem, bo dane z komputera jakieś są. Gorzej w wersji "analogowej", bo koszt adaptacji może przekroczyć wieloletnie oszczędności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj