18mateo18

instalacjia gazowa mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
18mateo18    0

Witam

Co wy sądzicie o tym aby do mtz włożyć instalacjię gazową

 

Witam

Co wy sądzicie o tym aby do mtz włożyć instalacjię gazową

spalanie 30%gazu a 70 % ropy oraz wzrost momentu obrotowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

moim zdaniem nieoplacalne, kosztow bardzo nie obnizysz . MTZ i tak malo pali chyba ze pracuje u Ciebie dzien i noc. A po za tym nie odwazylbym sie zalozyc gazu w ciagniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zzk    2

Zależy jaka cena instalacji i ile tego momentu wzrośnie - bo może warto jak pojedzie bieg wyżej i niższe obroty silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Jedz z pola na cpn żeby zatankować...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

butla z propanem + ktoś zaprzyjaźniony na stacji CPN


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    4

Widziałem coś podobnego zamontowane w C-360 z tym, że tam zasilanie ON było całkowicie zastąpione przez LPG i wykonane na własną rękę w domu. Sprawa problematyczna, bo trzeba było zainstalować iskrowy układ zapłonowy i zastosować kilka przeróbek, ale o dziwo ten ciągnik jeździł. Więc nie jest to rzeczą niemożliwą. Jeśli instalacja będzie wykonana przez fachową firmę, koszt 2400 wydaje się do ogarnięcia, a efekt może być zadowalający. Jeśli ktoś się zdecyduje czekam na relacje.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam- jeżeli to by było takie dobre, to by i w samochodach jak i w ciągnikach było popularne, i prawie masowo montowane, osobiście uważam że silnik straci na mocy, pomimo że będzie może lepszy moment obrotowy.Specjalnie nie słyszałem żeby tego typu silniki a już w ciągnikach były napędzane na LPG :( Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Zrywny to z pewnością...jak dmuchnie :D

 

Zawsze były o to obawy, ale patrząc z perspektywy czasu nie słyszałem aby butla od LPG wybuchła (oczywiście przy normalnej eksploatacji).

 

 

Instalacja w ciągniku artykuł : http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/jazda-na-gazie-8230-moze-sie-oplacic,39077.html a niedawno widziałem ciężarówkę z instalacją gazową.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly86    18

Ciekawy temat ale czy faktycznie zda egzamin taka instalacja? Rusek maszyna nie do zajechania! Napewno na CPN by się żdziwili, podjeżdżasz i poproszę do pełna LPG :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

W top gear było, że na wyspach rolnicy sami sobie mogą produkować gaz to czemu by nie tankować nim ciągników XDD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam-jak widać technika idzie do przodu, no i dobrze tylko to będzie pewnie dobre dla nowszego typu i modelu silników :blink: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marlik20    4

ciężarówki z LPG jeżdżą od jakiegoś czasu, jesli jest ktoś ciekawy można poszukać na wagaciezka.com jak to wygląda, na forum również jest scania R zasilana LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    4

Kolos ty nie jesteś z okolic nidzicy?

Bo słyszałem że w Janowie jest c-360 w gazie

 

Nie kolego, z okolic Żywca;)

 

Do samochodów osobowych z silnikami diesla już dawno można było pakować LPG, ale mało kto się na to decydował, bo instalacja była kosmicznie droga, a ekonomicznie w porównaniu do ON żadna rewelacja.... no i serwis w razie draki ciężki. Ale skoro samochody mogą na tym śmigać, to dlaczegóż ciągniki miały by odmawiać innego "papu" niż ON:)


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Witamy na AF i pozdrawia Bielsko :) . Do wózka rak z silnikiem 30-ki montowano lpg tak samo do perkinsów. W raku wykręcali pompę wtryskową zostawał regulator obrotów zakładali przerywacz i latało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Do PL dopiero to wchodzi a w Holandii jest normalne że w skakance jest ON+LPG

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam -czytając link który wstawił Sadek,jest on bardzo ciekawy i godny uwagi ,opisują to w samych superlatywach, jednak cena montażu z rzędu 6 tys.zł wydaje się być wysoka dla przeciętnego rolnika ,jest to na pewno opłacalne ,ale w naprawdę dużych gospodarstwach, oraz do ciągników dużej mocy które dużo pracują z porządnymi maszynami, to i w krótkim czasie taka inwestycja się zwróci bo powiedzmy przeciętny Kowalski który w roku wypali 200litrów napędu w jakimś małym traktorku to dla niego taka inwestycja to podwojenie wartości ciągnika :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

no ale przeciętny Kowalski który ma około 30-40ha i wypala 3-4 tys l ropy to może powinien się nad tym zastanowić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj