gaga195

Mój pronar 82sa turbo+ kilka modyfikacji

Polecane posty

gaga195    44

Cześć, chciałbym przedstawić Wam mojego pronarka 82sa z 2005r

Wyposażenie dodatkowe:

Oryginalny przedni tuz

Szersze koła bodajże 28' i 34'

 

Po skończeniu się gwarancji został uturbiony ( bez intercoolera, pracuje już tak 3lata bez awari)

dsc00078.jpg

 

"Trąba" powietrzna, podobno z pociągu, [cenzura] niesamowity :D

dsc00080.jpg

 

Stroboskop pomarańczowy

dsc00079.jpg

 

Tutaj z obciążnikiem własnej konstrukcji :) ( łańcuch zawieszam żeby siłowniki nie "cierpiały")

sam-1420.jpg

 

 

 

DO ADMINISTRACJI: Jestem nowy, jeśli wrzuciłem do złego działu, czy jakiś inny problem to proszę przerzucić pozdrawiam ;)

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Fajny pronar. Ciekawi mnie jedna sprawa dotyczącą turbosprężarki, czy przestawiałeś dawkę paliwa na pompie po zamontowaniu i z kąd w Twoim przypadku jest podłączone smarowanie turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Smarowanie do turbiny idzie z filtra oleju. Trzeba się wpiąć w jedną ze śrub w podstawie. Zlew w zaślepkę za filtrem oleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Nie wiem dokładnie jak tam wygląda ta zaślepka ale jeśli dobrze rozumiem to od filtra olej płynie na turbo a później? - przychodzi mi na myśl obieg układu chłodzenia oleju ale pewności nie mam - może jakieś szczegóły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu masz coś na ten temat

 

http://www.youtube.com/watch?v=UANOSXhkTuE

 

Olej idzie z filtra do chłodnicy oleju, z powrotem do podstawy filtra i z miejsca zamocowania powrotu z chłodnicy jest wpięty przewód sprężarki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Ok. Dzięki za wyjaśnienie już rozumiem to smarowanie. Tylko tak się zastanawiam jeszcze co da turbo bez regulacji pompy paliwa? Przecież z samego powietrza mocy nie przybędzie -gdzie tu sens ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Faktycznie jest cały zestaw i do tego napisano tam że wzrost mocy to nawet 25hp a ja gdzieś czytałem że turbosprężarka może zwiększyć moc o maks 15% do tego zastanawia mnie jeszcze czy silnik wolnossący jest przystosowany do takiej modyfikacji i czy nie skróci to znacznie jego żywotności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

@gaga195

czy mi się wydaje czy na 3 zdjęciu jest fotel pasażera??

jeśli tak to czy możesz wrzucić zdj ze środka

Edytowano przez dzigit

POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

Przepraszam za post pod postem ale dla odświeżenia tematu dodam że do turba została oddana pompa do fachowca który przestawił i wyregulował wszystkie sekcję.

po roku padły końcówki wtrysku ale zostały założone od 1025a i wszystko śmiga, przejechane ponad 500mth na turbie i żadnych problemów z nim nie ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszekLub    0

Pompa jak mówisz u specjalisty była ok,ale jak dla mnie to zwykły bayer(dmuchawka)przyjemna dla ucha,nic więcej nie wnosi w życie silnika bez zmiany wałka rozrządu(temat dla kumatych).Ale gratuluje;-) ja natomiast posiadam jednego jedynego PRONARA na świecie z 6 cylindrowym motorem LEYLAND'a o mocy 81 KW. Max moment obr.432Nm. pojemność 6.540cm3. Pracuje już trzy lata bez jakichkolwiek oznak przeszczepu;-) pozdrawiam.

Edytowano przez TomaszekLub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najwyraźniej nie za bardzo znasz zasady pracy silnika spalinowego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszekLub    0

seweryn20 'Najwyraźniej nie za bardzo znasz zasady pracy silnika spalinowego'

Po czym wnioskujesz?

Edytowano przez TomaszekLub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po twojej teorii o wałku. Masa silników szczególnie te starsze były uturbiane bez dosłownie żadnych dodatkowych przeróbek. Nie zmieniano nic. Ani wałka, ani tłoków, głowicy. Zakładała fabryka turbosprężarkę, ładnie dopasowywała ilość paliwa do większej ilości powietrza i tyle. Dla tego napisałem że nie do końca prawdopodobnie wiesz na czym to polega.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

seweryn masz rację w 100% po Wczytaniu się w dane techniczne ( serwisowe ) 82TSA i 82SA nie ma żadne ingerencji w rozrząd nic nic nic ja nie założyłem regulatora spalin i tłumika od turba, bo gdybym to zrobił to był by już praktycznie fabryczny "Turbo"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

Powiem tak: mocy dużo nie przybyło, ale momentu obrotowego tak.

Najbardziej to jest widoczne z ruszeniem z przyczepami albo z pługiem, idzie bez problemu, a tak to trzeba było go pomęczyć trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spoko. Nic się nie stało. Przestudiuj kilka instrukcji starszych maszyn i sam się przekonasz jak to jest z tym doładowaniem. Warto też przestudiować podstawowe zasady... co silnik potrzebuje, czego i ile i co ma wpływ na co i dla czego. Co to jest moc a co moment i jak się to mierzy.

Bardzo ciekawa lektora. Przydaje się do dyskusji z osobami "mądrzejszymi" inaczej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszekLub    0

Nie no z pewnością masz racje dane techniczne i raporty to fajna sprawa,szczególnie kiedy masz je pod ręką :lol:

'' Mocy dużo nie przybyło, ale momentu obrotowego tak.

Najbardziej to jest widoczne z ruszeniem z przyczepami albo z pługiem, idzie bez problemu, a tak to trzeba było go pomęczyć trochę.''

Mój kuzyn ma podobny problem z tym,że on ma go uturbionego (fabrycznie) myślę,że u niego leży problem w pompie,namawiałem go do regeneracji,bez skutecznie niestety.Nie dał się przekonać -_-

Edytowano przez TomaszekLub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Chudy44
      witam! mam pytanie chciałbym przerobic mojego MF 3080 rok 1986 typ sil:A6.354 na turbo:D
      co musze zmieniac w silniku?? tłoki korbowody walek rozrządu moze cos z głowiaca? wał korbowy?
      czy moze bez niczego turbo zalozyc??
      prosze o jakies wskazówki:P
      dzieki mam 20 ha
    • Przez misieq
      Witam wszystkich forumowiczów. Mam takie pytanie dotyczące wyżej wymienionego typu silnika tak jak w temacie: dlaczego w kolektorze ssącym zamontowano tam nagrzewnicę przez którą płynie płyn chłodzący silnika. Co może spowodować wymontowanie tej nagrzewnicy, jakie ona ma znaczenie. Zgóry dziękuje za zainteresowanie. Pozdarawiam.
    • Przez MafiaRuszkowo
      Witam. Wiem że to jeszcze nie czas na opryski ale chcę znać wasze opinie na temat tych dwóch oprysków. Który z tych 2 polecacie na chwasty w jęczmieniu jarym i dlaczego ?
    • Przez Dakota5a
      Witam, jestem nowym użytkownikiem fendta 714, orientuje się ktoś odnośnie używania sprzęgła turbo, kiedy używać, do czego jest przydatne, czy może cały czas na nim jeździć gdyż jak uruchamiam traktor to od razu się załącza. Dziękuję z góry za odpowiedź 
       
    • Przez Tomasz3p
      Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?
      Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje
      I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?
      Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 
      Dzięki za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj