endriu22

Bydło mięsne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
endriu22    0

Witam

Jestem studentem agronomi i będe przejmowal gospodarstwo po rodzicach niestety narazie nie jest ono duze ok 10ha. Chiałbym je rozwinąć dokupić ziemi, wydzierżawic i rozpocząć hodowle bydła mięsnego, klasa ziemi 4i5, jednak w sasiedztwie jest duzo pastwisk nieuzytkowanych, co dla bydła mięsnego jest potrzebne. Co myślicie, czy jest to przyszlość dla młodego rolnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciekc2    3

ja uwazam że tak sam od 2 lat zająłem się hodowlą bydła mięsnego wołowina jest droga jak narazie więc nie jest zle tylko na kasę trzeba trochę czekac,choc zależy co masz zamiar chować czy duże byki opasy czy też odsadki takie do 12miesięcy na takie też jest popyt,i najlepiej od razu zaczynac od średniego stada rasy typowo mięsnej i łatwej w utrzymaniu,choć to kwestia tego czy to większośc czasu bedzie spedzać na pastwisku czy w oborze jest dużo za i przeciw kwestia dobrego przemyślenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hatetusk    1

Jak masz szanse na bliskie pastwisko to myślę że warto iść w tym kierunku Ja zainwestowałem trochę rok temu i teraz paszcza się raduje jak się patrzy na potomstwo chociaż jeden cielak mi też padł tydzień po ocieleniu a drugi trochę chorował to i tak jestem zadowolony z rezultatów zwłaszcza że przyszły sezon powinno już być więcej cieląt U mnie tylko jest problem z bliskim pastwiskiem bo 40 ha pola mam jakieś 3-4 km od domu i trochę strach trzymać tak daleko ale jak stado się powiększy to trzeba będzie tak próbować I przy dzisiejszych cenach to myślę że zdecydowanie bardziej opłaca się sprzedawać odsadki a zwłaszcza przy moich warunkach i braku szans na uprawę kuku (wszędzie dziki sieją spustoszenia) oraz ograniczoną powierzchnię budynków (wolę zamiast jednego bysiora wstawić w to miejsce jedną mamkę więcej i mieć jednego odsadka więcej)

Udostępnij ten post


Link to postu