rudi0018

Udoskonalanie Belarusa 920.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rudi0018    3

Czy ktoś z Was udoskonalał swojego Belarusa? Mam na myśli, radio, wyciszenie kabiny lub inne gadżety. ; )

Myślę, że temat będzie przydatny, każdy będzie mógł sobie umilać pracę w polu. ; )

Ja mam założone radio i wyciszałem kabinę, a dokładnie na razie samą podłogę i zastanawiam się jak wyciszyć deskę rozdzielczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DrJoint    4

ja w swoim 820 dałem radio, wyswietlacz godziny, daty i temperatury od astry, wałek przerobiony na załaczony przyciskiem oraz stare za pomoca wajchy, udoskonalenie blokady rozruchu ciągnika, mozliwosc otworzenia drzwi w czasie jazdy w około 10%, dodatkowe wejscie pod słuchawki do radia, kogut na dachu, dodatkowe 2 halogeny z przodu od poloneza. mozesz obejrzec wiekszosc w mojej galeri

EDIT: mam jeszcze przetwornice napięcia na 230V

Edytowano przez DrJoint

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim ojciec wy***przył czujniki od rozruchu i te nie potrzebne :lol: ,poszerzyliśmy koła po wewnętrznej stronie od koła do koła 180cm :P,założone reflektory 2 z przodu na dachu 2 przy wejściu do kabiny 2 z tyłu na dachu,kogut,antena do radia,wyciszenie kabiny,gumolit pod siedzeniem :D,radyjko i 2x głośniki ,gniazdko v12 do transmitera no i obciążniki

Edytowano przez piotrekosa17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

piotrekosa17 Czym i w których miejscach wyciszałeś kabinę? I jak dokładnie dałeś gumolit pod siedzenie? ; ) Ja też zakładałem koguta na dach, elegancko na włącznik ; D

A mam jeszcze takie pytanie odnośnie dmuchawy i nawiewów. Są dwa które wychodzą od spodu (okrągłe) i dają one powietrze na szybę. A z tych z przodu( wychodzące na twarz kierowcy) nie leci żadne powietrze.. Da się jakoś to przerobić, doprowadzenie powietrza zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kabinę wyciszyłem najzwyklejszą gąbką 5-8cm grubości położyłem ją pod wycieraczkami teraz jest prawie jak w claasie arionie mięciutka podłoga :D wyciszałem tylko na razie w tym miejscu .Co do gumolitu to jest na tym ala schodku (podwyższeniu)co się przykręca siedzenia tam był ten skaj czy coś podobnego i strasznie się brudził.Gumolit też w jakimś stopniu wyciszył kabinę ;) .Nie wiem jak u CB jest z nawiewami ja mam tylko 2 na suficie :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

A dała coś tak gąbka? ; D Ja wyciszałem też gąbką ale grubości 2-3 cm ; ) A gumolit położyłeś tak na wierzch, nie pod ten skaj? No a ja mam 4. mam na myśli, że nie wieją te nawiewy, w którym jednym z nich DrJoint zamontował zegarek od astry. ; ) ( Zobacz u niego w galerii. ; p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę ciszej po włożeniu gąbki :) , a gumolit położyłem na wiesz bo jak wchodziło się z błotem na butach to skaj się brudził i ciężko było go potem wyczyści. U mię jest inny układ, w tym miejscu gdzie zegary od astry nie mam nic tylko odbitkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

No w sumie u mnie też jest trochę ciszej. ; ) Ale i tak zamierzam wyciszyć w okolicy zegarów, dźwigni od hydrauliki itp. ; p A no właśnie, a ja chciałbym to u siebie przerobić, żeby z tego też nadmuchiwało powietrze. ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

To nie są nawiewy tylko otwory pobierające powietrze z kabiny ...na lato je zamykasz i powietrze jest ciągnięte z zewnątrz kabiny a jak jest zimno to otwierasz i powietrze jest pobierane z kabiny i dzięki temu szybciej się nagrzewa w kabinie :D Ja u siebie założyłem puki co radio i głośniki z tyłu kabiny :P




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

A nie uważasz, że można było by przerobić chociaż jeden otwór, po to aby działał jak nawiew, bo jednak chłodził by bardziej niż tak jak jest teraz? ; D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

No tylko powiedz mi teraz jak to zrobić ; D Bo ja już to ogarniałem i jak na razie nie mam pomysłu ; p Bo chodzi o to, żeby z dmuchawy doprawdzić jakoś powietrze z pewnym "podmuchem do tego wylotu. ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Teraz ci nie powiem bo nie pamiętam co i jak tam jest :P Ale w tym ciągniku niema rzeczy niemożliwych :P




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Załóż sobie żaluzje na chłodnicę i utrzymuj w sprawności wskaźnik temp. silnika. W zimie odśnieżam drogi i żaluzją tak reguluje temp żeby silnik miał koło 80-90 stopni. Jeżdźę w klapkach i koszulce tak jest ciepło w kabinie. Ale wystarczy wyłączyć ogrzewanie i ani pięć minut jak robi się zimno.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/33079-wasze-udoskonalenia-mtz/

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gores    0

Seweryn20 dobrze mówi kolega tez tak robi i w zime jest pysznie ja w swoim tez chciałbym założyć ta żaluzje ale czy można to gdzieś dokupić albo dorobić z czegoś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Można kupić oryginał ale jest droga

 

http://allegro.pl/roleta-chlodnicy-mtz-oryginal-i2622553116.html

 

Ja założyłem z 60-ki. Trzeba tylko trochę mocowanie zmodernizować. jest troszeczke węższa ale nie robi to specjalnie różnicy i tak spisuje się znakomicie a jest tańsza.

 

http://allegro.pl/zaslona-chlodnicy-c-360-kpl-sprawdza-sie-w-zimie-i2643831267.html

 

W zeszłym roku i nas w sklepie kosztowała 21 zeta


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

seweryn20-ale rudi-emu chyba chodzi o to żeby dmuchało na twarz w lato chłodnym powietrzem :P




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

Przecież mam żaluzję i zimą jest w nim cieplutko, tylko mam na myśli lato, jak jest ciepło, żeby bardziej chłodziło. ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przecież można kierować dwoma nawiewami. Przekręć je do tyłu i po sprawie. Mocniej raczej dmuchać seryjne nie będą. Pod dachem jest na tyle dużo miejsca że możesz dodatkowo włożyć dmuchawę choć by z malucha żeby waliła prosto na ciebie przez otwory na środku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tymtus    42

A zakładał może ktoś klime u siebie? Ja się nad tym zastanawiam, ale kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać, i jakie będą tego koszta. ; <

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj