Skocz do zawartości

Zdjęcie

co to za śruba na pompie?


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share audi80b4

audi80b4

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 358 postów

Napisany 12 wrzesień 2012 - 22:15

co to za śruba na pompie? mam belarusa 952 na czeskiej pompie wtryskowej z góry odkręciłem kapturek i ukazała mi się taka śrubka od czego ona jest

http://zapodaj.net/6...12a52e.jpg.html

http://zapodaj.net/9...50d315.jpg.html

http://zapodaj.net/0...9acb81.jpg.html

http://zapodaj.net/3...e9e069.jpg.html

http://zapodaj.net/1...ca4032.jpg.html

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co to za śruba na pompie? Dzisiaj, 21:35
  •  

#2 Share krzysiu36012

krzysiu36012

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2012 - 07:53

co to za śruba na pompie? Widać że jakaś regulacja bo nakrętki na kątre i spreżyna jakiś zawór może tam jest nie wiem

Skoro nie wiesz to po co piszesz? I na dodatek z błędami?

Edytowany przez Elektrotechnik, 13 wrzesień 2012 - 07:57.


#3 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 wrzesień 2012 - 07:59

co to za śruba na pompie? To jest układ zwiększania dawki paliwa po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia doładowania. Skoro zadajesz takie pytanie to znaczy, że nie masz pojęcia i samemu tam nic nie reguluj.

#4 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 13 wrzesień 2012 - 21:19

co to za śruba na pompie? A mógł byś dokładniej opisać regulację jeśli masz pojęcie o tym? Jak zwiększyć, a jak zmniejszyć? Dlaczego ma nie grzebać jak zaznaczy sobie oryginalne położenie tej śruby to będzie mógł w razie czego wrócić do położenia pierwotnego. Jeśli ciągnik ma pracować np. przy turze to można by zmniejszyć dawkę żeby nie marnował niepotrzebnie paliwa, bo chyba tylko tym różnią się Belarusy np. 920.3 od 952.3(oba z turbem)?
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#5 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 wrzesień 2012 - 07:21

co to za śruba na pompie? Niemógłbym opisać tej regulacji. Pompa jest ustawiona fabrycznie tak, aby silnik pracował najbardziej optymalnie. Tam się nie reguluje dawki paliwa. To jest tylko układ zwiększania dawki po uzyskaniu ciśnienia doładowania. Przy zmianie ustawień może się okazać, że będzie spalał więcej paliwa. Jeśli o mnie chodzi, to każdy może sobie kręcić tymi śrubami jak mu się podoba. Tylko niech później nie zakłada tematów typu: ciągnik działał dobrze, a teraz nie chce.

#6 Share krzysiu36012

krzysiu36012

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 wrzesień 2012 - 19:10

co to za śruba na pompie? Skoro nie wiesz to po co piszesz? I na dodatek z błędami?


A co nie moge pisać? Mamy wolny kraj i nikt nikomu nie zabroni
Nie rozpedzajćie sie za mocno!



Poczytaj sobie ten temat: http://www.agrofoto....aryfikator-kar/ Ostrzeżenie za OT, post nic nie wnosi do tematu. I żeby do głowy Ci nie przyszły zbędne dyskusje, bo będą następne punkty ostrzeżeń.

Edytowany przez Elektrotechnik, 14 wrzesień 2012 - 20:29.


#7 Share Mariuszczs

Mariuszczs

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulmierzyce

Napisany 14 wrzesień 2012 - 23:09

co to za śruba na pompie? Junkers - czy czasem zmniejszając dawkę paliwa nie podniesie się niekorzystnie temperatura spalania ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co to za śruba na pompie? Dzisiaj, 21:35
  •  

#8 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 15 wrzesień 2012 - 08:08

co to za śruba na pompie? Szczerze to nie wiem, słyszałem o takim czymś w samochodach z gazem, ze lepiej nie przykręcać za bardzo na śrubie(inst. 1 i 2 gen.), a diesel to chyba rządzi się innymi prawami, nie aż tak bardzo. Ale jedno jest ważne - stosunek paliwa do powietrza w proporcji, a jakiej to trzeba sobie poczytać.
Tylko jeśli moc jest nie wykorzystywana to po co na próżno marnować paliwo.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 wrzesień 2012 - 10:14

co to za śruba na pompie? Panowie, dyskusja zmierza w niewłaściwym kierunku, jednak pozwolę sobie na parę faktów. W dieslu nie ma znaczenia stosunek paliwa do powietrza. Dawka paliwa spala się w cylindrze wykorzystując odpowiednią ilość powietrza, a reszta powietrza uchodzi ze spalinami. Dzieje się tak przy wykorzystywaniu niepełnej mocy. Maksymalna dawka paliwa ustalana jest do ilości powietrza, jaka może znaleźć się w cylindrze (mniej w silniku wolnossącym, więcej w doładowanym). I teraz jeżeli ktoś w doładowanym silniku zmniejszy dawkę paliwa na pompie to nie ma sensu wtedy stosować turbosprężarki, bo co z tego, że wtłoczy ona więcej powietrza, ale dawka paliwa nie wykorzysta tego powietrza. Jeżeli ktoś ma silnik doładowany i nie wykorzystuje jego pełnej mocy to wystarczy pracować na niższych obrotach (np. przy pracy ze wspomnianym ładowaczem nie ma sensu wkręcać silnik na 2000 rpm), a zmniejszeniem dawki paliwa zajmie się pompa wtryskowa i spalanie będzie mniejsze.

#10 Share Mariuszczs

Mariuszczs

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulmierzyce

Napisany 16 wrzesień 2012 - 08:49

co to za śruba na pompie? No znam gościa któremu ciągle topi jeden tłok w john deere i mówiłem mu że może jest jak w benzynie że jak jest za mało paliwa to temperatura wzrasta. Nigdy o tym nie doczytałem do końca.

Edytowany przez Mariuszczs, 16 wrzesień 2012 - 08:50.


#11 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2012 - 09:05

co to za śruba na pompie? @Mariuszczs ma ustawioną większa dawkę paliwa na ten tłok i go topi.U mnie sąsiadowi w zetorze 2 razy pękły tłoki a dokładnie 3i4.Zawiózł pompę do pompiarz i była zwiększona dawka na tych tłokach.A co do zmiany dawki ropy w dieslu jest tak że za mała dawka brak mocy silnika i nie będzie się grzał za duża dawka paliwa względem powietrza ostre dymienie silnika i grzanie. :) Pozdrawiam

Edytowany przez balcerek1, 16 wrzesień 2012 - 09:15.


#12 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 wrzesień 2012 - 11:40

co to za śruba na pompie? Sama dawka może nie być tu przyczyną. Bardziej istotny jest kąt wyprzedzenia wtrysku. W rzędowych pompach z reguły nie jest on równy dla wszystkich sekcji. I to może powodować wyższą temperaturę spalania i nierówną pracę silnika.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co to za śruba na pompie? Dzisiaj, 21:35
  •  

#13 Share Mariuszczs

Mariuszczs

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulmierzyce

Napisany 16 wrzesień 2012 - 20:30

co to za śruba na pompie? W sumie to się za bardzo z tym goście nie znam, ale szwagier brał od niego ten ciągnik z jakąś ogromną talerzówką to palił ze 30 litrów na godzinę a ciągnik to jakiś JD o mocy 250kM . Przyjdzie wolnego czasu to poczytam o dieslach więcej.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy