BAD80

MTZ-82 - wyciekający olej w przedziale sprzęgła

Polecane posty

Sadek    1123

Z hydraulicznego nie potrzeba, jak rozpoławiasz na sprzęgle to i z skrzyni nie potrzeba.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Odkopię troche temat. Otóż mój rusek mnie trochę niemile zaskoczył. Ponad miesiąc temu przy okazji remontu skrzyni, zrobiłem również wyciek ze skrzyni pośredniej wymienione uszczelniacze na wałku sprzęgłowym, oraz oring na tulejce od napędu pompy hydrauliki który dodatkowo posmarowałem sylikonem, i przykręciłem śrubę na klej do połączeń gwintowanych. Wszytko fajnie pięknie aż do wczoraj kiedy to po skończonej robocie odstawiłem go do garażu, a tu znów kapie oliwa ze skrzyni nie dużo kilka kropel ale jednak :( Przez ten czas zrobiłem może z 50 mth. I teraz moje pytanie czy jest tam coś jeszcze do wymiany? Czy znowu puściło na tej tulejce od napędu pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Lokalizator GPS masz włączony i znaczy teren, jak Ja to mówię trzeba nauczyć się z tym żyć.

  • Like 1

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453
Napisano (edytowany)

Haha dobre tego jeszcze nie słyszałem, ale tak poważnie to wolał bym to zrobić, bo ubytek oleju ze skrzyni może doprowadzic do grubszej awarii niż tylko wymiana głupiego uszczelniacza. Poza tym póki co jest suchy, i ten wyciek tylko psuje efekt :D

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Ten oring jak i tulejkę od napędu pompy da się wymienić od strony sprzęgła czy trzeba zajrzeć jeszcze z góry od pompy?

  • Like 1

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Oring i tulejke po rozpołowieniu na sprzęgle wymienisz w 5 minut, ponoć da się to nawet zrobić bez rozpoławiania od spodu okienkiem rewizyjnym. Tulejkę też będziesz wymieniał? Bo ja chyba też muszę ją wywalić bo zmiana oringu pomogła na chwilę, i tak myślę że może właśnie ta tuleja jest do wywalenia. Jak już się na dobre ogarnę z robotą, to zajrzę od spodu czy da się to zrobić na skróty, bo nie chce mi się go specjalnie rozpoławiać.

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Wymieniałem to rok temu nie wiem jakim cudem miało by sie to udać bez rozjechania go na pół, jak tam od dołu ciężko sprzęgło wyregulować a co dotać się to tej tulejki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Bo ten, który to robił ma MTZ 550 a tam jest inne sprzęgło, nieco mniejsze...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Mniejsze w jakim sensie? Ja do swojego musiałem kupić wysprzęglik i tarczę od 82, bo takie tylko pasują. 

Z katalogu wynika, że MTZ 50 miał 2 typy sprzęgła, ale 550 wydaje mi się, że miał już te "normalne".


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

550 ma normalne sprzęgło tak zwany Stary typ na te małe sprężyny i jeśli wycągniesz oś wysprzęglika z łapkami to jest możliwość wsadzenia ręki ale trzeba mieć dość chudą ręke a najlepiej do wsadzenia tam tulejki  to by się przydał jakiś nastolatek (10-12lat ) który bez problemu włożył by tam ręke i wsadził tulejke i przykrecił palcami śrube a potem tylko dociągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo1990    3
Dnia 12.09.2012 o 21:43, Gores napisał:

Na pewno masz do wymiany to co jest zaznaczone czerwonymi strzałkami a i moze ten wałek oznaczony na zielono w załączonym pliku.Jak będziesz składał dobrze posmaruj to silikonem bo szkoda twoich nerwów żeby za rok to znowu robić i zobacz czy nie masz luzu na tych łożyskach. Powodzenia

A co do rozjeżdżania to nie jest tak strasznie jak sie wydaje jak myslisz go sobie zostawić to sie nawet przyzwyczaić do takich akcji uroki tej marki 

 

Koledzy u mnie w mtz Kiedy dokrece śrubę trzymającą tulejke pompy hydraulicznej ta duża gruba podkładka jest luźno czy tak powinno być czy ma być to dociągnięte? 

Edytowano przez przemo1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
22 godziny temu, przemo1990 napisał:

 

Koledzy u mnie w mtz Kiedy dokrece śrubę trzymającą tulejke pompy hydraulicznej ta duża gruba podkładka jest luźno czy tak powinno być czy ma być to dociągnięte? 

ma być dociągnięte na śrubke przychodzi podkładka sprężynowa i podkładka poszerzana która trzyma tulejke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461
Dnia 11.12.2018 o 22:40, Skoczek1994 napisał:

Oring i tulejke po rozpołowieniu na sprzęgle wymienisz w 5 minut, ponoć da się to nawet zrobić bez rozpoławiania od spodu okienkiem rewizyjnym. Tulejkę też będziesz wymieniał? Bo ja chyba też muszę ją wywalić bo zmiana oringu pomogła na chwilę, i tak myślę że może właśnie ta tuleja jest do wywalenia. Jak już się na dobre ogarnę z robotą, to zajrzę od spodu czy da się to zrobić na skróty, bo nie chce mi się go specjalnie rozpoławiać.

W pięć minut powiadasz... No niestety, 5 minut to się spawa coś do niej żeby można było ją wyciągnąć... A potem 15 minut kombinowania żeby wyszła.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

@michal1993 Chyba żartujesz? Ja  po odkręceniu śruby wyciągnąłem ją kombinerkami w 5 sekund. Z ponownym włożeniem, problemu też nie było, i może dlatego znowu puszczą oliwę. 😠

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

O kombinerkach nie było mowy, tylko spawanie i wyciąganie przez dźwignię z równoczesnym obracaniem


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Nie wiem czym to było spowodowane, ale u mnie w zasadzie prawie udało się ją wyciągnąć palcami. Tylko była upaćkana, w oliwie i się wyślizgiwała dlatego kombinerki chwila i wyciągnięta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Nowa też weszła z oporem, nie było mowy o ręcznej robocie.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morganix    3

Czy jest możliwość żeby od strony sprzęgła wyciekał olej hydrauliczny ze zbiornika ? Z tego co piszecie  wynika że tylko ze skrzyni  może wyciekać tymi uszczelnieniami.

U mnie mam wyciek oleju ze zbiornika właśnie w obudowę sprzęgła 

czy tą zaznaczoną srubą może cieknąć olej ze zbiornika hydraulicznego?

 

skrzynia MTZ.jpg

Edytowano przez morganix
dolacznie zdjecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Tam jest tulejka i oring z tego co pamiętam. Bardzo możliwe że tam leci. Tylko że to będzie olej ze skrzyni biegów. O ile uda Ci się wydobyć tulejkę to da się to uszczelnić bez rozbierania przy skrzyni albo zdejmowania zbiornika oleju.

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    17

Da rade to wymienić jesienią robiłem to u siebie, od razu wymień uszczelniacz pod tym dekielkiem bo chyba też tam jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj