Skocz do zawartości

Zdjęcie

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność??


31 odpowiedzi na ten temat

#1 Share biniu87

biniu87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2012 - 12:35

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Witam użytkowników forum. To mój pierwszy post tak więc nie wiem czy w dobrym miejscu. :)

Mam pewien problem w MF 3080. Po skręceniu na maxa kołami po chwili (3-5 sek.) zapala mi sie kontrolka ciśnienia oleju obwodu 17 bar po czym załącza sie przyspieszacz i przedni napęd. Dodam też ze zrobiłem pomiary ciśnienia tego obwodu i na punkcie pomiarowym obok filtra przy max skręconych kołach ciśnienie wynosi 40-50 bar przy 1000-2000 obr. Wg. ksiązki servisowej powinno wynosić 170 bar.

Wymiana oleju i filtra nie dała poprawy.

Ostatnio zauważyłem też iż przy załączonym WOM i skręconych kołach na max kontrolka zapala sie po dłuższym czasie tzn 15 sek lub wcale. Dodam jeszcze ze odkąd zaczęło to sie dziać to takze wspomaganie kierownicy osłabło tzn ciężko sie kręci na wolnych obrotach.

Sporo sie naczytałem o takich przypadkach na forum ale nikt nie dał jeszcze konkretnej odpowiedzi czy sobie poradził z tym problemem i co było przyczyną.
Duzo użytkowników MF wymieniało pompy hydrauliczne co i tak nie przynosiło poprawy.
Nie chce niepotrzebnie wywalać pieniedzy na nową pompe.
Ja bynajmniej podejrzewam jakieś nieszczelności w obwodzie niskiego ciśnienia (17 bar) i obstawiam na hamulec (sprzęgło) WOM. Przyspieszacz wykluczam bo rok temu przy wymianie tarczy sprzęgłowej wymieniałem uszczelniacze na przyspieszaczu i na docisku sprzęgła.

Pytanie tylko czy mam dobre podejrzenia i gdzie się on znajduje oraz jak sie do niego dobrać???

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Dzisiaj, 11:28
  •  

#2 Share rafal09086

rafal09086

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorskie

Napisany 08 wrzesień 2012 - 16:59

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? U mnie ostatnio były podobne objawy, że zapalała się kontrolka. Na postoju czy to na małych czy na dużych obrotach nie szło ukrecić kierownica (ciągnik rozgrzany), a na wyjsciu hydraulicznym zegar pokazywał 160 bar (tak zawór jest ustawiony). Na zimnym silniku szło w miarę dobrze krecić. Ostatniego dnia było już tak źle, że nawet nie odpowietrzał mi sprzegła i nie mogłem biegów wbić. Wymieniłem pompe, olej i filtr i jest git. Najlepiej jest go rozebrać i zobaczyć czy nie jest czasem jakaś rurka urwana która trzyma ciśnienie w skrzyni lub jakiś uszczelniacz. Z tego co mówił mój mechanik to pompa ma 2 wyjścia, 1 na układ kierowniczy i coś tam jeszcze a drugie na wyjścia hydrauliczne i chyba podnośnik. Nie rozbierzesz skrzyni to się nie dowiesz.

#3 Share miturskir

miturskir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 317 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pulawy

Napisany 08 wrzesień 2012 - 17:36

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? albo mało oleju?

#4 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2012 - 19:16

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Nie chcesz w ciemno wydawać kasy na pompę to zanieś ją do zakładu hydrauliki siłowej gdzie ja zweryfikują i będziesz miał gotową odpowiedź. Zmierzą wydatek i ciśnienie.
Wielu wymienia pompy, ale nieliczni orbitrole. A to następny punkt krytyczny na drodze oleju. Ale jeżeli pompa nie może "urobi" na obrotach zakladanego ciśnienia to znaczy że nie robi też przepływu.
Jeżeli podnośnik działa normalnie to znaczy że padla jedna sekcja pompy.

#5 Share biniu87

biniu87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 wrzesień 2012 - 13:40

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem i szybkie odpowiedzi.

Sekcja pompy odpowiedzialna za podnośnik i wyj. hydrauliczne ma ok 180 bar a druga sekcja jak juz pisałem mierzone na punkcie pomiarowym przy filtrze oleju (wg instrukcji serwisowej) 40-50 bar a powinno byc 170.
Poziom oleju w normie. Jak pisałem był wymieniany miesiąc temu razem z filtrem.
Dziwi mnie ta sytuacja z tym przyspieszaczem. Czytałem na forum, ze był przypadek, iz było rozszczelnienie sprzęgła załączającego przedni napęd i też właśnie ciśnienie w tym punkcie pomiarowym koleś miał na poziomie tych 40-50 bar.
Chyba zabiore się najpierw za przegląd tych sprzęgieł WOM'u i przedniego napędu a potem w następnej kolejności bedzie pompa.
Jak rozwiąze problem to wszystko opisze ze szczegółami.

Jak macie jeszcze jakieś porady i wskazówki co to może być to piszcie.
Pozdrawiam.

#6 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 wrzesień 2012 - 16:43

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? To czy jest wyciek na lini WOM i przedniego napędu można sprawdzić podczas pomiaru ciśnienia w prosty sposób a nawet bez pomiaru. Nic nie trzeba rozbierać aby mieć ogólny pogląd na stan tych obwodów.
Jeżeli wlączysz przedni napęd wtedy odcinasz dopływ oleju do sprzęgła w przypadku przcieków na pierścieniach walka ten manewr powinien spowodować wzrost ciśnienia w magistrali, możemy więc ocenić czy wyciek jest czy nie.
W przypadku WOM kiedy jest wyłączony doplyw oleju do sprzęgła jest odcięty. Pozostaje więc możliwość że zacięcia zawozu hamulca WOM bądź wlaśnie przecieku na przyśpieszaczu. Warto pamietać że ten ostatni sterowany jest dwustronnie , 17bar przy włączaniu a dwa ciśnieniem smarowania skrzyni przy wyłączania - ot taki siłownik dwustronnego działania.
Sądząc po tym że chcesz robic przegląd sprzegieł WOM i napędu chęci Ci nie brak. Ale kolejność nie taka. Najczęściej winę ponoszą pierścienie uszczelniające magistralę olejową biegnącą wałkiem przedniego napędu albo spręgła WOM.

#7 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 944 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 09 wrzesień 2012 - 18:38

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? A jeśli pierścienie wom-u są nieszczelne to może to powodować słabsze wspomaganie?

#8 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 wrzesień 2012 - 19:51

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Nie powinno ponieważ pierwszy za pompą jest orbitrol. A ten ma wbudowany blok zaworowy , w tym zawór priorytetowy. Poza tym jeśli już to objawy w postaci spadku ciśnienia na magistrali mogły by pojawić się tylko po włączeniu WOM bo wtedy elektrozawór otwiera dopływ oleju do sprzęgła. Przy szczelnej magistrali po włączeniu WOM na manometrze i tak zaobserwujemy chwilowe wachnięcie ciśnienia , ale będzie to spowodowane napelnianiem gałęzi sprzęgla WOM. Przy nieszczelnościach ten spadek pozostanie.
Czasem za ciężkie skręcanie może odpowiadać uszkodzenie uszczelnień wewnętrznych na siłowniku wspomagania. A to niedoceniana usterka.

Edytowany przez mirro, 09 wrzesień 2012 - 19:54.


#9 Share biniu87

biniu87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 wrzesień 2012 - 12:04

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Mirro dzieki za opis sprawdzenia tych sprzęgieł.
Czyli twoim zdaniem może to być nieszczelność na tych pierścieniach lub uszkodzenie uszczelniaczy w siłowniku tak???
Dziwi mnie tylko te niskie ciśnienie :(
Zacznę od tego siłownika bo to najprostsze a nawet zauważyłem ze z jednej strony sie poci więc może to bedzie strzał w 10.
w czwartek sie za to wezne bo ma padać deszcz więc bedzie co robić. :)
Pozdrawiam

#10 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 wrzesień 2012 - 20:31

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Moim zdaniem pompa nie jest w stanie dostarczyć takiej ilości oleju aby obsłużyć zapotrzebowanie orbitrola i pozostałych elementów układu hydraulicznego.
http://chomikuj.pl/G...ikus/Instrukcje na tej stronie w folderze instrukcje napraw jest MF30xx-31xx a tam dział HYDRAULICS. Pobierz go . Znajdziesz tam schematy obiegu hydrauliki.
.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Dzisiaj, 11:28
  •  

#11 Share czita

czita

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 147 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Starogardu Gd.

Napisany 12 wrzesień 2012 - 10:38

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Witam U mnie przy wyłączonym WOM wolno się obraca czyli coś nie tak z chamulcem? I czy to może być winna spadku ciśnienia?

#12 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2012 - 18:52

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? u mnie tez sie wolno obraca ale w czym to przyszkadza?

#13 Share czita

czita

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 147 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Starogardu Gd.

Napisany 13 wrzesień 2012 - 22:22

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? mi w niczym ale myślałem że jest coś uszkodzone

#14 Share biniu87

biniu87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 wrzesień 2012 - 14:04

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? U mnie tez się kręci wałek gdy jest wyłączony ale tylko na niskich obrotach. Po dodaniu gazu wałek zatrzymuje sie. Winą jest niskie ciśnienie oleju.
A jezeli wam sie kręci cały czas to możecie mieć coś z elektrozaworami od hamulca lub tez nie działa czujnik przy dzwigni który odpowiada za załączenie hamulca wom.

#15 Share kamilb

kamilb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2013 - 22:14

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Piszcie coś wiecej mi swieci 17bar w 6180 ale tylko na wstecznym i sprzęgło zrywa wspomaganie podnośnik i cała reszta działa

#16 Share ppiotr

ppiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska Kalisz

Napisany 11 kwiecień 2013 - 19:02

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? A jaki masz rewers ?

#17 Share kamilb

kamilb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2013 - 11:02

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? przy kierownicy mam rewers

#18 Share macko25

macko25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 276 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pleszew

Napisany 14 kwiecień 2013 - 11:32

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? a powiedz mi masz takie coś po prawej stronie ciągnika http://www.boschrexr...3 HP20/200V/02M te dwa bloki własnie odpowiadają za różne ciśnienia w jednym wychodzi 170 bar, w drugim 17 bar, w trzecim chyba 260 bar na kierownice i jeszcze tam na hamulce a na hamulce są różne ciśnienia tym mocniej naciśnieć pedał tym większe ciśnienie ja miałem w moim w ciągniku problemy i mechanik mi zrobił i własnie mówił że te kostki odpowiadają w moim ciągniku za wszystkie sterowania a u ciebie nie wiem jak tam jest
ja mam MF 6290

#19 Share kamilb

kamilb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2013 - 20:00

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? nie mam takiego czegos... zmieniem olej i filtry i nic dalej szarpie jak dam na luz to slysze w skrzyni jak cos szura jakby jakas pompa chodzila wcisne sprzego to cichnie potrzebuje jakiegos szpeca od mf ale taki co sie dobrze zna i warto mu zaplacic

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Dzisiaj, 11:28
  •  

#20 Share MF6180Dynashift

MF6180Dynashift

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Babica
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Motoryzacja

Napisany 24 kwiecień 2013 - 15:17

Obwód niskiego ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność?? Pozwólcie, że się wtrącę.. Właśnie wyciągnąłem ElektroZawór i uwierzcie, że niskie ciśnienie chyba jest powodem że zawór nieodbija. Ja go przetrze papierem wodnym i będzie git.. :D

Podobne tematy