homer87

Jak to odkręcić??? ZETOR 5211

Polecane posty

homer87    0

Witam, mam problem z wyrównywaczem ciśnienia hamulców. Jest na nim wyciek płynu hamulcowego i muszę go wymienić jednak ciężko go wykręcić.

20120905175347.jpg[/img]

Czy mogę poucinać te przewody zaraz za nakrętką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Masz nowe przewody? Spróbuj na nakrętkach zacisnąć szczypce morsea, trzymają dużo lepiej od innych narzędzi.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Nafta, odrdzewiacz, wd lej i poczekaj noc.

Ja osobisiwe wolałbym pojsc ta droga, bo do wymiany przewodu lewego koła pozniej trzeba sciagac podłoge w kabinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    95

Masz nowe przewody? Spróbuj na nakrętkach zacisnąć szczypce morsea, trzymają dużo lepiej od innych narzędzi.

tez polecam, im bardziej ciagniesz tym bardziej sie zaciskaja.

Zetor Team.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego a ten wyciek w którym jest miejscu jak kapie po rurkach to może musisz wymienić same rurki a wyrównywacz jest dobry, jak tak to tnij rurki ani się nie przejmuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Wyciek jest od strony cięgła hamulca spod gumy, którą widać na zdjęciu z prawej strony. Pewnie jakiś uszczelniacz puścił. Tam jest śruba "12" i płaskim kluczem to tylko się smyka po ścianach z 4 udało mi się jedną odkręcić. Zlałem już to WD40 wczoraj i dziś zobaczymy co pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Ok, udało się wykręcić wyrównywacz ciśnienia. Mam nowy ale wydaje mi się że trochę się różni od starego. Czy w nowym wyrównywaczu też musi być ten "pręcik", który zaznaczyłem na zdjęciu?20120908.jpg[/img]20120908133007.jpg[/img]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Ten pręcik musisz wyciągnąć ze starego wyrównywacza,bo w komplecie go niema. Ewentualnie jak nie da się go wyciągnąć to musisz dokupić nowy.

Załóż koniecznie osłonę gumową na ten wyrównywacz bo to jest największa przyczyna ,że zaczyna cieknąć.Dostaje się tam woda i brud i koroduje powierzchnia wewnątrz i nie uszczelnia . Inaczej za niedługo będziesz wymieniał znowu.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Dzieki za podpowiedz, przełożyć sie nie da tego precika gdyż są różne średnice. W nowym wyrownywaczu średnica jest 3 mm ale juz sobie dorobilem ten precik sam.

 

Da się odpowietrzyć hamulce bez odkręcania kół???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Da się tylko raczej będziesz musiał zdjąć siedzenie i podłogę pod nim wtedy jest przyzwoite dojście. Możesz się pomęczyć i odkręcić tylko panel od dźwigni podnośnika i może jakoś do prawej strony dojdziesz, a z lewej to jedynie od tyłu ciągnika. Tylko pytanie czy pójdzie teraz ruszyć odpowietrzniki? Popsikaj tam jakimś odrdzewiaczem wcześniej ,bo jak klucz Ci się ześlizgnie lub co gorsza ukręcisz odpowietrznik to marne szanse . Najlepiej mieć specjalny klucz do odpowietrzania dopasowany nasadowy.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

kiedys tak samo sie meczylem jak ty,nowy wyrownywacz,rurki, pol kabiny rozebrane i dalej lalo-okazalo sie ze to pekl gumowy przewod od pompek hamulcowych i tak sciekal plyn jak u ciebie, wiec popatrz na gore zebys nie musial niepotrzebnie naprawiac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

U mnie ewidentnie ciekło z wyrównywacza przewody są całe. Mam już go zamontowanego tylko teraz pytanie jak ma być ustawiona ta dźwignia popychająca ten pręcik w wyrównywaczu? Ustawiłem ją ciasno dopchniętą do wyrównywacza. Czy ona ma tak właśnie być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam, wycieka mi gdzieś płyn hamulcowy, cylinderki przejrzane i suche , żadnego wycieku zewnętrznego , przewody suche. Jedyne co mi zostało przejrzeć to ten układ co idzie na przyczepy. Robił to już ktoś ? wie jak to działa i jak się do tego zabrać ? bądź wie gdzie jeszcze ten płyn może uciekać ?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj