Skocz do zawartości

Zdjęcie

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym


25 odpowiedzi na ten temat

#21 Share marcinffff

marcinffff

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmińsko -Mazurskie
  • Zainteresowania:sport, rolnictwo

Napisany 23 wrzesień 2012 - 10:55

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym odłączenie recyrkulacji spalin (EGR) powoduje lepsze osiagi silnika na niższych obrotach, jak też wpływa pozytywnie na obnizenie zużycia paliwa, (nawet o 15%). Dodatkowo kolektor dolotowy jest zawsze czysty, gdyż nie płyną nim już spaliny do silnika. Same korzyści, choć troszeczkę dłuzej silnik się nagrzewa w okresie obniżonych temperatur (zimą).

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym Dzisiaj, 20:49
  •  

#22 Share kat181

kat181

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 172 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Żerniki/Janowiec/Żnin/Bydgoszcz

Napisany 03 lipiec 2013 - 10:32

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym Witam,
Moze śledzi ktos jeszcze ten temat więc tu napiszę. Zauważyłem maly wyciek oleju z silnika, umyłem silnik żeby zlokalizować ale nie widze skąd to dokładnie, jak chodził pół godziny to nic nie zauwazyłem. Olej cieknie jednak nawet na postoju (dziwne to dla mnie bo to z górnej części). Jak ciagnik postoi 2-3 dni to widać dopiero mały zaciek po drugiej, patrząc od przodu, dolnej srubie kolektora wydechowego. Ciagnik był na serwisie i zakładali mi przedni TUZ, przy okazji wymienili olej w silniku. Jestem pewien że przed zaprowadzeniem go tam tego wycieku nie było bo czyściłem wtedy caly ciagnik i nic nie było, po dwóch dniach odbierałem ciagnik i jak przyjechałem do domu to chciałem sprawdzić poziom oleju i ogladam ciagnik a tam z drugiej strony zaciek. Olej powinni mi wlać Aral taki na jakim od nowego chodzi. Ma ktos pomysł skad może cieć, ciągnik z 2009 r 600-700 godzin.
Pozdrawiam,
Karol

#23 Share Piotrek1985

Piotrek1985

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 03 lipiec 2013 - 21:45

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym moze z pod dekla klawiatury??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym Dzisiaj, 20:49
  •  

#24 Share marcinffff

marcinffff

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmińsko -Mazurskie
  • Zainteresowania:sport, rolnictwo

Napisany 04 sierpień 2013 - 09:33

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym u mnie w 11441 też ciekło ale okazało się że przez uszczelką pokrywy zaworów. w Agromie 12zł założyłem i sucho jak pieprz

#25 Share kat181

kat181

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 172 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Żerniki/Janowiec/Żnin/Bydgoszcz

Napisany 06 sierpień 2013 - 08:03

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym Tak okazało się własnie że to spod pokrywy zaworów. Stara uszczelka zniszczona masakrycznie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym Dzisiaj, 20:49
  •  

#26 Share DEMONxXx

DEMONxXx

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2016 - 23:38

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym

Panowie od jakiegoś czasu ubywa mi płyn chłodniczy. Nigdzie nie ma wycieków. W serwisie powiedzieli mi że to wina intercoolera, ktory nawalił i wystarczy zrobić małą dziurkę w korku od chłodnicy i nie będzie ubywał płyn chłodniczy. Co sądzicie o tym?


Witam odświeże temat bo sam się nad tym zastanawiałem i odpowiedzi nie znalazłem. Myślę że dużo osób nawet nie wie ze ma intercooler w zetorku a właściwie to jest bardziej wymiennik ciepła. W nowszych wersjach juz tego nie ma ale w starszych jest chłodniczka powietrza w kolektorze dolotowym która jest wpieta w układ chłodzenia ciecza. Wystarczy obejrzeć kolektor i widać ze idą tam dwa przewody od pompy wody. Ta chlodniczka w większości przypadków odpowiada za ubywanie płynu po prostu pękają zgrzewy i jak płyn się nagrzeje robi się ciśnienie i wycieka z chłodnicy prosto na tłoki ale w małej ilości i ciągnik go przepala dlatego serwis doradził żeby zrobić dziurkę w korku pomogło by to gdy pęknięcie jest małe. Ja u siebie wyrzucilem te ustrojstwo bo nieszczelnośc była zbyt duża i planuje zamontować intercooler przed chlodnica

Edytowany przez DEMONxXx, 16 październik 2016 - 23:40.


Podobne tematy