ferus07

zetor forterra 115 problem z płynem chłodzącym

Polecane posty

ferus07    0

Panowie od jakiegoś czasu ubywa mi płyn chłodniczy. Nigdzie nie ma wycieków. W serwisie powiedzieli mi że to wina intercoolera, ktory nawalił i wystarczy zrobić małą dziurkę w korku od chłodnicy i nie będzie ubywał płyn chłodniczy. Co sądzicie o tym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak nowy ciągnik kazał bym serwisowi usunąć usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

w którym miejscu intercooler ma styczność z płynem?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferus07    0

ciągnik jest z 2009 roku więc już nie na gwarancji a co do intercoolera to nie wiem czy ma styczność tak mi powiedzieli w serwisie, dodam że olej w si;niku jest ok, dym z tłumika też jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    458

Korek od chłodnicy pewnie nie taki drogi to można spróbować, w serwisie POWINNI wiedzieć co mówią, choć z tym bywa różnie.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferus07    0

Z tego co pamietam to mówili że tworzy się cisnienie w zbiorniku od płynu chłodzoącego i płyn wyparowuje w czasie ciężkich prac polowych i rzeczywiście ciężko jest odkręcić ten korek od zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

Witam, ja na początku eksplatacji także ciągle dolewałem płynu, zwłaszcza przy cięższych pracach. Co dolałem to od razu wyparowało, ale co najciekawsze zawsze do tego samego poziomu, aż w końcu przestałem dolewać na próbę i teraz nic nie dolewam. Moim zdaniem ten zbiorniczek wyrównawczy jest za mały i gdy płyn się nagrzewa to musi nadmiar wyparować i tyle. Od jakiś 2 lat nie dolałem ani kropli i płyn jest na tym samym poziomie (ok 10 cm poniżej stanu minimum).

 

Nie wiem jak w twoim ciągniku ale od nowości w moim podchodziła temperatura wody do 100 stopni i więcej, bardzo mnie to denerwowało i na pierwszym przegladzie coś mi założyli, niby do wentylatora (pisze coś bo temu serwisowi nie ufam i równie dobrze mogli mi termostat zmienić, a nie było mnie jak to robili). Na fakturze był to koszt ok 50 złotych i nazywało sie komplet naprawczy wentylatora bodajrze. Od tego czasu temperatura nigdy mi powyżej 90 stopni nie podniosła się a ciagnik na pewno cięzej pracuje niż przed modyfikacją.

 

A tak poza tematem to forterra 115 ma intercooler? Myślałem że 125 dopiero miała.

Edytowano przez kat181

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Wszystkie frotki mają interooler z tych nowszych wersji bodajże od 2008 ,a serwis wymienił ci termostat lub wywalił wisko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

Wszystkie frotki mają interooler z tych nowszych wersji bodajże od 2008 ,a serwis wymienił ci termostat lub wywalił wisko

 

Jestem w szoku jeśli chodzi o ten intercooler... mam frotę z końca 2009...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Dlaczego w szoku ,normy emisji spalin spowodowały wprowadzenie intercoolera i podniesienie temperatury pracy silnika, wprowadzono też EGR.Te wcześniejsze były żwawsze, tak przyznają ich właściciele.Wielu moich znajomych było w szoku jak wyjechali nowymi ciągnikami w robote a na zegarach 100 do 110 stopni ,większość dzwoniła do serwisu ,że coś nie tak ze sprzętem.Jedni się przyzwyczaili i pracują na takich temperaturach ,a inni tak jak ja coś tam pokombinowali i teraz jest 90 stopni max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

W moim tego cuda jeszcze nie ma, ale faktycznie na stronce podają że wszystkie mają intercooler. Może wprowadzili to razem z nową maską. Ja mam jeszcze tę starą, gdybym poczekał kwartał to by miał ten nowszy typ. Tak jak czytałem parametry techniczne wersji HSX to wydaje się że wyeliminowali tam wszystkie moje zastrzeżenia do tego ciągnika. Jest wreście rewers na wszystkich biegach, ciągnik jest dłuższy, jest jeden bieg więcej więc łatwiej będzie dobrać odpowiedni bieg, mam nadzieję że tym razem biegi wsteczne są takie same lub wolniejsze od biegów do przodu, bo w zwykłych frotkach to porażka. Nie wiem jak u was ale w mojej czasami jak mu coś nie przypasuje to lubi szarpnąć półbiegiem mam nadzieję że w nowym tego nie będzie i nie bedzie ten rewers szarpał. Jak bym miał kupować teraz ciągnik to bym tylko porównywał cenę fergusona 54xx z dyna 4 i Zetora HSX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Jak możesz nie mieć.wzystkie z siwymi felgami to mają moja jest z 2008 roku i ma intercooler.Jedynie jak byś kupił z tych starszych bo mogła stać gdzieś na placu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

Panowie, jak kupywałem wszystkie specyfikacje mówiły o intecoolerze w 125. Nie natknołem się na wzmianke o nim w swojej książce serwisowej, instrukcji ani certyfikacie zgodności więc piszę że nie mam, ale dla spokoju ducha sprawdzę to jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Co tu sprawdzać w papierach spójrz w ciągniku , wielki lekko pochylony kawał żelastwa przed chłodnicą .W 2009 nie zarejestrował byś nowego ciągnika jeśli nie spełniał by zaostrzonych norm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0303    50

u siebie zrobilem porzadek z EGR i zauwazylem ze jest lepiej z temperatura a mam forterre 12441 z konca 2008 na siwych felgach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

W jaki sposób go wyrzuciłeś , co z podciśnieniem sterującym,jakąś różnica w pracy sprężarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0303    50

zrobilem jakby podkladko-zaslepke powiedzy zaworem a rurka doprowadzajaca spaliny do kolektora i dodatkowo zaslepilem ta mala rurke przez ktora przed zaslepieniem dostaja sie spaliny niezaleznie w jakiej pozycji jest zawor, po prostu taki jakby staly przelot spalin do kolektora. odlaczylem kostke od zaworu EGR prowadzaca do pompy ktora to decyduje o otwarciu badz zamknieciu zaworu. No i wreszcie poczulem przez ta modyfikacje moc na niskich obrotach, wtedy problemem bylo ruszyc z 1 szosowej a teraz robie to bez problemu. wydaje mi sie tez ze mniej pali bo juz nie musze trzymac go na obrotach. nie zauwazylem zadnej roznicy w pracy sprezarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOGDAN1976    0

kolego tomek0303 na niskich obrotach to EGR masz zamknięty , otwarcie następuje po przekroczeniu 1400 obrotów tak właśnie działa w zetorach EGR .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0303    50

nie dochodzilem juz czy jest otwarty badz zamkniety po prostu pisze jakie sa moje odczucia. mozesz miec kolego z tym racje ale zauwaz ze zetor ma staly dolot spalin do kolektora poprzez ta cienka rurke o ktorej juz pisalem. wiec nawet jak egr jest zamkniety spaliny dostaja sie do silnika. nie wiem czy zamierzonego efektu nie uzyskalbym tylko zaslepiajac ta cienka rurke a EGR zostawil w spokoju ale watpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    198

odłączenie recyrkulacji spalin (EGR) powoduje lepsze osiagi silnika na niższych obrotach, jak też wpływa pozytywnie na obnizenie zużycia paliwa, (nawet o 15%). Dodatkowo kolektor dolotowy jest zawsze czysty, gdyż nie płyną nim już spaliny do silnika. Same korzyści, choć troszeczkę dłuzej silnik się nagrzewa w okresie obniżonych temperatur (zimą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

Witam,

Moze śledzi ktos jeszcze ten temat więc tu napiszę. Zauważyłem maly wyciek oleju z silnika, umyłem silnik żeby zlokalizować ale nie widze skąd to dokładnie, jak chodził pół godziny to nic nie zauwazyłem. Olej cieknie jednak nawet na postoju (dziwne to dla mnie bo to z górnej części). Jak ciagnik postoi 2-3 dni to widać dopiero mały zaciek po drugiej, patrząc od przodu, dolnej srubie kolektora wydechowego. Ciagnik był na serwisie i zakładali mi przedni TUZ, przy okazji wymienili olej w silniku. Jestem pewien że przed zaprowadzeniem go tam tego wycieku nie było bo czyściłem wtedy caly ciagnik i nic nie było, po dwóch dniach odbierałem ciagnik i jak przyjechałem do domu to chciałem sprawdzić poziom oleju i ogladam ciagnik a tam z drugiej strony zaciek. Olej powinni mi wlać Aral taki na jakim od nowego chodzi. Ma ktos pomysł skad może cieć, ciągnik z 2009 r 600-700 godzin.

Pozdrawiam,

Karol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    198

u mnie w 11441 też ciekło ale okazało się że przez uszczelką pokrywy zaworów. w Agromie 12zł założyłem i sucho jak pieprz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

Tak okazało się własnie że to spod pokrywy zaworów. Stara uszczelka zniszczona masakrycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj