Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]


37 odpowiedzi na ten temat

#1 Share jedrus

jedrus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 sierpień 2012 - 21:04

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Witam, dziś orząc belarusem 820 pękł mi pasek od wentylatora, zorientowałem sie po ok 5 minutach gdy wskaznik wszedł na czerwone i zapaliła sie kontrolka. Zgasiłem silnik i zalozyłem nowy pasek. Plynu nic nie wyrzuciło z chłodnicy. Czy mogło coś sie stać silnikowi?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Dzisiaj, 23:34
  •  

#2 Share simson2812

simson2812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Garwolina
  • Zainteresowania:Rolnictwo Konstruowanie

Napisany 31 sierpień 2012 - 21:21

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] może nie

może nie
W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

#3 Share Gores

Gores

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rogówko k/Rypina

Napisany 31 sierpień 2012 - 21:21

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Pojeździj trochę czas czas pokarze ;) ,ale jeżeli szybko się skapnołeś to nie powinno nic się stać,gdy się przegrzeje ten sprzęt to mogą puścić uszczelniacze na tulejach,albo uszczelka no i ciśnienie na wale może się zmiejszyć

#4 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 sierpień 2012 - 21:29

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Raczej nie skoro płynu nie wyrzuciło woda się nie zagotowała, noga w podłoge i do przodu.

#5 Share fergusonki

fergusonki

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 462 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 sierpień 2012 - 21:40

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] jak by silnik ucierpial to bys mial tak jak ja w 60 kranik mi sie urwal i zagotowalem ja i tlok spuchl i d*pa :D
Massey Ferguson podbija swiat :D

Moje Stado Ferdków : Massey Ferguson 6480, Massey Ferguson 5475, Massey Ferguson 3125...

#6 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 31 sierpień 2012 - 22:03

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Nic się nie stało, w miarę szybko usterka została zauważona, wiec silnik nie miał możliwości przegrzania się na tyle żeby ucierpiały newralgiczne punkty jednostki napędowej( pierwsze co idzie to uszczelka pod głowicą)

Honda - The Power of Dreams :)


#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 wrzesień 2012 - 07:34

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Teoretycznie to jest głowica do zdjęcia i sprawdzenia na szczelność. Na trzy przypadki chwilowego przegrzania miałem trzy pęknięte głowice. Ujawniło się to dopiero po roku czasu. I co ciekawe uszczelka była dobra. A swoją drogą co to za operator, który nie potrafi zauważyć zerwania paska klinowego.

#8 Share szarywilk

szarywilk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 367 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolny ślask
  • Zainteresowania:Mocne i szybkie maszyny, duze i ciezkie tez :)

Napisany 01 wrzesień 2012 - 09:10

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] moim zdaniem - jesli nie wywaliło wody - i nie dolałeś do rozgrzanego silnika - to powinno być ok - dojście do czerwonego pola nie oznacza dużegoprzegrzania silnika - skoro nie wywaliło płynu osiągnełeś ok 100-105 stopni - jeśli jest układ ciśnieniowy i bardzo dobry płyn to maks 112 stopni -ale w mtz raczej miałeś wode lub jakies petrygo wieć okolice 100 stopni. - wiele silników pracuje do 110 -115 i nic się nie dzieje - co innego gbyby był bark płynu wtedy temperatura mogła by być dużo wyższa, a sktutki fatalne.

Edytowany przez szarywilk, 01 wrzesień 2012 - 09:11.


#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 wrzesień 2012 - 09:25

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Kolego, jeszcze raz napiszesz takie bzdury to dostaniesz ostrzeżenie. W prawidłowo działającym układzie woda wrze przy 105 do 108 stopni. Płyn tak samo. Nie wynika to z właściwości cieczy, lecz z faktu podwyższonego ciśnienia w układzie.

#10 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 01 wrzesień 2012 - 10:09

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Jak nie będzie brał oleju (przegrzane pierścienie uszczelniające na tłoku) to nic się nie stało. Jak zacznie brać niewielkie ilości to też nie ma co panikować. Głupotą jest rozbieranie silnika, by sprawdzić czy nic się nie stało :) .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Dzisiaj, 23:34
  •  

#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 wrzesień 2012 - 13:01

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Ludzie nie przesadzajcie. Po to jest wskaźnik i kontrolka żeby ostrzec zanim zagotuje się płyn czy woda. Jeśli gościa ostrzegła kontrolka, wyłączył silnik, nie wyrzuciło płyni to znaczy że do momentu zgaszenia silnika był on chłodzony. Nic się nie stało. Zrób co masz zrobić ,but i w pole. Jeszcze nie widziałem przypadku żeby silnik się zatarł z powodu przegrzania nie gotując i nie wyrzucając płynu. No chyba że go nie było w ogóle. Żadne piercienie, tuleje, tym bardziej wał który w ogóle nie ma kontaktu z płynem,
Z tym 105-108 stopni to też teoria. Nie można włożyć wszystkiego do jednego wora. Łada niwa np. chodziła przy 115 stopniach nie gotując ani płynu ani wody. Mój mtz jak go kupiłem mizł zawaloną chłodnicę. 100 stopni na bank mu nie szkodzi i nie wydaje mi się żeby 10 robiło róznicę pod warunkiem że układ jest pełny wody. Dokładając do tego różnicę w korkach wlewu do chłodnicy, szczelność układu wachania w temp. wrzenia też będą.
KPK Kumurun Team

#12 Share jedrus

jedrus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2012 - 20:41

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Dzięki wszystkim za odpowiedzi. niby mam takie samo odczucie jak Seweryn20 - kontrolka chyba jest od tego zeby ostrzegła chwilę przed katastrofą bo jesli w chwili zapalenia się kontrolki jest już pozamiatane to po co jest kontrolka? Widzę ze Elektrotechnik jest genialnie bystrym operatorem i widzi przez blachy jak przez szkło - jak za przeproszeniem mogłem zauważyć w obudowanej całkowicie masce że pękł pasek skoro się podwiesił na obudowie i nie wypadł. zaraz po tym jak się kontrolka zapaliła + sygnał dźwiękowy zgasiłem traktor. belarus jest na płynie i nie wyrzuciło nawet kropelki bo ciągnik był cały zakurzony i jak by cos wyrzucił zauwazyłbym mokre. Po ok 40 min załozyłem juz nowy pasek i zapaliłem go to temp była juz na 60 stopniach czyli na zółtym polu.

#13 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 01 wrzesień 2012 - 20:56

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Elektrotechnik to wyjątkowo nie miły moderator, ba można by rzec że to typowy buc.

+10%

Edytowany przez razor275, 02 wrzesień 2012 - 08:34.


#14 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 01 wrzesień 2012 - 21:46

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Elektrotechnik to wyjątkowo nie miły moderator, ba można by rzec że to typowy buc.

tylko że zwrócił uwagę na to co każdy miał w szkole podstawowej czy średniej czyli kTP zamiast poklepywać dziwne teorie.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#15 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 01 wrzesień 2012 - 22:13

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Służbista nadgorliwiec , a traktor sam po czasie pokaże czy mu to poszło na zdrowie czy nie .
Teraz trza uprawiać i siać nie rozbebeszać i deliberować zaszkodziło czy nie.
Wbrew pozorom to dość odporne maszyny , ja swojego 550 chciałem z prasie zajeździć nie udało się tylko taśmę WOM dwa razy zmieniałem aż w końcu przesiadłem się na większy .
Po za tym ile można być skupionym na przyrządach pokładowych przeciętny traktorzysta to nie pilot myśliwca jemu wachy starcza na pół godziny my musimy po12 godzin ślęczeć ja to już nieraz śpiewam na cały głos choc nie umiem by tylko nie usnąć.

#16 Share zorro

zorro

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów

Napisany 01 wrzesień 2012 - 22:18

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] nie buc tylko PAJAC o niskiej samoocenie .


+10%

Edytowany przez razor275, 02 wrzesień 2012 - 08:34.


#17 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 wrzesień 2012 - 07:33

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

jak za przeproszeniem mogłem zauważyć w obudowanej całkowicie masce że pękł pasek skoro się podwiesił na obudowie i nie wypadł.

Bardzo prosto. Jest tam taka kontrolka czujnika zerwania paska klinowego. Ma taki mały symbol akumulatora. Zapala się jako pierwsza przy zerwaniu paska. Jeżeli nie ma to jest inny wskaźnik ładowania, który natychmiast sygnalizuje zerwanie paska. Co do tych wszystkich opinii o mnie to nic z tym nie będę robił, mam to gdzieś. Z tego co tu widzę to jedynie @Nikita_Bennet myśli logicznie. Reszta piszących tylko nabija posty. Ale tak to już jest na polskiej wsi i nikt tego nie zmieni.

#18 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 wrzesień 2012 - 11:44

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Kontrolki może nie być a sam amperomierz nic nie powie. Po dłuższej jeździe w polu i tak wskazówka jest na zero. Wychyla sie i to nieznacznie jedynie w chwili wciśnięcia hamulca.

Nie rozumiem jednego... po co nabijać posty? Dają za to medal czy płacą?

Edytowany przez seweryn20, 02 wrzesień 2012 - 11:45.

KPK Kumurun Team

#19 Share jedrus

jedrus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2012 - 12:46

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Kontrolki o urwanym pasku wersja 820 nie posiada, bynajmniej mój ciągnik. Amperomierz podczas pracy to tak faluje od zółtego pola po zielone w zależnosci od obrotów i tego co jest powłączane. naczytałem się trochę róznych tematów o przegrzanym silniku i niby w większości przypadków uzytkownicy pisza o zagotowaniu sie plynu i jego wyrzucaniu i gdyby u mnie tak było to bym sie zmartwił bardziej jednak u mnie nie wyrzuciło nawet kropelki i nie jechałem na czerwonym polu przez jakis czas tylko zauwazyłem chwile w której wskazówka weszła na czerwone i od razy zgasiłem(w chwili wejscia na czerwone pole włącza sie syganał dzwiekowy i kontrolka).Bynajmniej wypowiedzi niektórych mnie trochę zmartwiły ( branie oleju, pierscienie, uszczelka), ciągnik jest prawie nowy , ma 1,5 roku i uszkodzenie silnika to byłaby katastrofa. Dodam, że od pekniecia paska silnik nie pracował dłuzej jak max 5 minut(przejechałem ok 200m z pługiem). Nie jestem jakimś intensywnym uzytkownikiem forum ale zauważyłem że w sprawach belarusów to kolega Seweryn20 zna się sporo i troche mnie to uspokaja ale Elektrotechnik mnie sporo nastraszył.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Dzisiaj, 23:34
  •  

#20 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 02 wrzesień 2012 - 14:02

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Kontrolki może nie być a sam amperomierz nic nie powie. Po dłuższej jeździe w polu i tak wskazówka jest na zero. Wychyla sie i to nieznacznie jedynie w chwili wciśnięcia hamulca.

Nie rozumiem jednego... po co nabijać posty? Dają za to medal czy płacą?

Kontrolka MUSI być i koniec. U mnie jest też woltomierz fabrycznie i od razu po tym bym się skapnął że coś jest nie tak.

Co do nabijania postów, jest na to jedna skuteczna rada, usunąć informację o ilości postów tą pod zdjęciem i ewentualnie przenieść ją do profilu, niestety ale wiele ludzi na to patrzy i nie chcą być tym 'gorszymi i głupszymi', bo przecież jak tu się ma równać taki co ma 100 postów z takim co ma 1000. Tylko ten co napisze 100 mogą być bardziej wartościowe od tego co ma ich 1000... a sporo jest takich cwaniaczków że jak on zabrał głos długości niecałej linijki to tak ma być, nie pisząc nawet dlaczego tak a nie inaczej.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy