Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]


37 odpowiedzi na ten temat

#21 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 wrzesień 2012 - 18:03

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Musi nie musi być kontrolka. W moim nie ma fabrycznie i jakoś da się z tym żyć. Może być amperomierz albo woltomierz. Najwięcej mówi chyba tan drugi. Sam osobiście założyłem elektroniczny woltomierz. Mówi o wiele więcej niż kontrolka.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Dzisiaj, 03:52
  •  

#22 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1448 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2012 - 18:53

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] No to ja dodam swoje 5 groszy. Mam dwa MTZy, w jednym nie było kontrolki od nowego. W drugim i owszem była kontrolka, ale działała w odwrotnej wersji, czyli jak zaczynało się ładowanie to kontrolka zaczynała świecić. Używam czasu przeszłego, bo mając dosyć ich zabójczej wydajności i niezawodności, obydwa ciągniki przerobiłem na zwykłe altki samochodowe, teraz mam razem kontrolkę i amperomierz. @elektronik musiały się Ci trafić już sztuki tylko według właściciela lekko przegrzane ;) , to są naprawdę twarde silniki i podczas zdarzenia opisywanego przez @jędrus nic się nie mogło stać, no chyba że miał wyjątkowego pecha. Miałem kilkukrotnie podobne wypadki, ciągniki w całkiem niezłej formie pracują do dziś, roczniki1982, 1998.

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."


#23 Share janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 02 wrzesień 2012 - 19:34

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] to tak jak i u mnie jak jest ladowanie to sie swieci kontrolka a jak zgasnie to znak ze cos wysiadlo najczesciej siada bespiecznik

#24 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 04 wrzesień 2012 - 23:54

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Ja kiedys robiłem MTZ-em, to mi wyrzuciło płyn, bo pękł wąż, aż para poszła, ale wcale więcej oleju nie bierze niz brał przedtem. Twardy silnik

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#25 Share Marcin4512

Marcin4512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie,Jędrzejowski
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i fajne dziewczyny :)

Napisany 14 październik 2015 - 19:19

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Witam. W sobotę swoim ruskiem orałem niezły kawałek redziny. Ojciec orał 3 na zającu a potem ja 4 na żółwiu woda dochodzila do 100 stopni wiec zmienilem na 3 żółw woda spadła do 80 ale wysiadłem na chwile sprawdzić czy coś sie nie stało i zauważyłem olej pocący sie z pod klawiatury silnika.I tu moje pytanie:czy nic sie nie stało? A dodam że jak dałem na dociążanie to ciągnik zchodził z obrotów a orane było na jakieś 30-35cm.Jak oglądałem filmiki z udziałem mtz 892.2 w gleboszu to gas dawal na pol gwizdka i widac bylo jak pracuje przedni napęd. Od czego to zależy? A jak w czwartek oralem to juz sie nie pocił.Widać było zaglądane do klawiatury bo na silikon było skręcane.Mogło wydmuchać uszczelkę z pod glowicy do środka? Może nie być dobrego ciśnienia w cylindrach?Proszę o pomoc.

#26 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4531 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 14 październik 2015 - 20:38

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Od pocenia spod klawiatury nic się nie stało jeżeli ciągnik pracuje prawidłowo to nie szukaj dziury w całym.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#27 Share Marcin4512

Marcin4512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie,Jędrzejowski
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i fajne dziewczyny :)

Napisany 14 październik 2015 - 21:08

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Wszystko chodzi jak należy ale skąd olej s pod klawiatury??I dlaczego jak dam na dociążanie to wie nie widzię jak przednie koła mielą ziemie tylko zchodzi z obrotów?



#28 Share marekc

marekc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:UE

Napisany 15 październik 2015 - 06:48

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

jak ma dobre zaparcie to nie będzie mielił kołami to jest bardzo pozytywne zjawisko :D


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

#29 Share grzesiek88

grzesiek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 409 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce i okolice
  • Zainteresowania:Rolnictwo i wszystko dookoła tego tematu:)

Napisany 15 październik 2015 - 07:43

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

chłopie weź chwile pomyśl to nie boli zapewniam cię :D  jak dasz na dociążenie to w takiej sytuacji tylne koła są bardziej odciążone a wiekszy nacisk masz na przód wiec koła przodnie nie będą ci się już tak ślizgać ot i cała filozofia :D :D to jest radziecka konstrukcja więc jesli działa wszystko to nie szukaj problemu ze gdzieśtam się poci bo od tego nie uciekniesz, pilnuj olejów, płynów i ognia ;)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Dzisiaj, 03:52
  •  

#30 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 09:02

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] zgadza się! W tym roku czesto orałem dociazajac pług w tym momencie docisk idzie na przód a że tam też nie mam mało założone to nie ma prawa się Ślizgac

KPK KUMURUN TEAM

 


#31 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1448 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2015 - 07:43

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Zobacz czy masz drożną odmę, uszczelki pod głowica nie ruszaj bo jej nic nie jest.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."


#32 Share maroon

maroon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Piłka nożna filmy muzyka

Napisany 16 październik 2015 - 07:55

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Uszczelka pod głowicą jest niżej - jak tam jest sucho to wymień tylko tą spod klawiatury i jak nie było długo nic tam ruszane to możesz przy okazji ustawić luzy zaworowe Będziesz miał i sucho i spokojną głowę z luzami - tylko jak nie wiesz jak to ustawić to weź kogoś kto się na tym zna

 

 



#33 Share Marcin4512

Marcin4512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie,Jędrzejowski
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i fajne dziewczyny :)

Napisany 18 październik 2015 - 22:15

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Z góry dziękuje za liczne odpowiedzi.Głowica jest sucha.A klawiatura już była odkręcana (nie u mnie) bo widać silikon.A po co zawory regulować jak jest dobrze?A jak już wyreguluje to silnik będzie miał ten sam dźwięk?Obawiam się że nie.Pozdrawiam



#34 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1037 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 20 październik 2015 - 08:30

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Żeby silnik zmienił dźwięk po regulacji zaworów to musiały by być strasznie źle ustawione ale dźwięk nie jest najważniejszy jeśli chodzi o regulację zaworów.. Zawory sprawdza się i reguluje od czasu do czasu żeby silnik prawidłowo pracował. Jak będą za małe luzy to powypala gniazda i zawory a jak będą za duże to silnik będzie słabszy i słychać będzie klekotanie.



#35 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 586 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 22 październik 2015 - 20:06

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Kolego Marcinie przeczytałem całą Twoją historie i stwierdziłem że trochę za nerwowo podchodzisz do tematu.Napisałeś że olej się pokazał jak osiągnąłeś temp 100 C, wiec jak się domyślasz olej wtedy był bardzo rzadki a na dodatek ktoś odkręcał pokrywę zaworów i przy zakręcaniu między uszczelką a sylikonem powstały mikro szczeliny , gesty olej nie wyciekał a jak zrobił sie jak woda to przesiąknął przez także nagrzany sylikon (który nie wiadomo czy użyty został odpowiedni) a co do luzu zaworowego to jak zdejmiesz pokrywę aby wymienić uszczelkę to nie zaszkodzi poświęcić 20 minut na sprawdzenie luzu.


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


#36 Share maretekk2

maretekk2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 08 luty 2016 - 19:59

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Panowie ja z kolei miałem trochę inna sytuację Jechałem na pole orać Pod koniec pierwszego przejazdu (odcinek około 1 km) zauważyłem nietypową sytuację na wskaźniku temperatury Otóż strzałka była na zielonym ale pod koniec Zdziwiony... bo ciągnik zawsze trzyma na początku zielonego temp. około 82-84 stopni C, wysiadłem sprawdzić co się stało Ku mojemu zaskoczeniu z prawej strony kabiny zsadziło przewód, który idzie do nagrzewnicy i płyn podczas jazdy uciekał Natychmiast zgasiłem i pomaszerowałem do domu a następnie do sklepu po Borygo W całym układzie jest 17l, ja dolałem mu 9l bo tyle uciekło Moje pytanie... czy silnik mógł na tym ucierpieć? Dodam, że jechałem nim bieg niżej niż normalnie bo to był pierwszy przejazd i chciałem równo zaorać Wykonywałem nim później też różne inne prace i jak na moje oko spadku mocy chyba nie ma Jakie są Wasze opinie???



#37 Share Lolek14

Lolek14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2016 - 20:10

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

Nie ma co gdybać, zwróć uwagę na poziom oleju i sprawdzaj co jakiś czas czy go ubywa i juz będziesz wiedział wszystko...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika] Dzisiaj, 03:52
  •  

#38 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2568 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2016 - 20:14

Czy zrobiłem coś silnikowi? [Zerwany pasek i wzrost temperatury silnika]

silnik rozgrzewałeś prawidłowo ,na niższym biegu ,zgasileś go w pore ,i dolałeś plynu po tym jak ostygł ,na moje nic mu nie bedzie




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy