Zaloguj się, aby obserwować  
Mateusz1999

Ciągnik z AD-Blue

Polecane posty

Marlik20    4

to turbina wtłacza twoim zdaniem spaliny ? a mnie się całe życie wydawało ze powietrze najlepiej zimne, np- z intercoolera, a gazy wylatujące z cylindrów tylko napędzają wirnik turbiny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

... i przez zawór EGR część spalin spowrotem wraca do kilektora ssacego i do silnika do ponownego przepalenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Bo ludzie tępe są bo jak im powiedzą że Ad Blue obniża spalanie to ludzie wierza jak głupcy a nie wiedza czemu, pali mniej bo nie ma egr dpf i innegi pier**lstwa, ale jeszcze mniej pali stary dobry np. MAN D0826 który nie ma żadnego dziadostwa, Ed Blue sie przy nim chowa.... Ogólnie największa propagande z tym "edblu" robi grupa CNH ze swoimi odkurzaczami ktore nic nie pala... a potem dumnie posiadacze NH i Case sie chwala jak malo im pala i sie nie psuja łał... Ciekawe która porzadna wielka firma usługowa jeździ na CNH-żadna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FOX2    16

O jakiej propagandzie mówisz? Ciągnik z SCR spala mniej niż jego odpowiednik z EGR, to jest fakt nad którym się nie dyskutuje. Rozmawiamy przecież o ciągnikach tego samego rocznika. Co do MANa? Racja, ale to nie ta epoka. Póki normy są takie, a nie inne, i trzeba je przestrzegać, to z dwojga złego zdecydowanie lepiej wygląda SCR. Dodatkowo po montażu boxa, otrzymujemy odpowiednik Twojego MANa.

To napisz czym jeździ porządna firma?

Fendt? - SCR

Valtra? - SCR

MF? - SCR

Case? - SCR

Claas? - SCR

NH? - SCR

JD? - EGR i DPF


"It is hard to fail, but it is worse never to have tried to succeed" - Theodore Roosevelt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Ja sie z Toba zgadzam... Jestem przeciwko tym którzy trąbia o tym, że silnik z SCR pali najmniej i jest najlepszy i koniec, a ganie CNH dlatego, że najbardziej jedzie z tym, ta propagande widac po programie Ag...machina gdzie trabia o tym co chwila jakie to CNH najlepsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FOX2    16

Zapłacił CNH, o nim mówią. Wolny rynek ;)


"It is hard to fail, but it is worse never to have tried to succeed" - Theodore Roosevelt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

tylko że njwięcej o scr to mówi NH bo u case tego az tak nie słychać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Z ciekawosci nad tym tematem po raz drugi przeczytałem artykul w pewnym czsopiśmie. I okazuje się ze ciagnik z EGR pali tylko 0,5-1% wiecej niz z SCR wiec to chyba nie jest az tak duzo. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FOX2    16

Zamiast czytać wątpliwe artykułu, to polecam udać się na pokazy na hamowni lub w polu, i wtedy porównać wyniki.


"It is hard to fail, but it is worse never to have tried to succeed" - Theodore Roosevelt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FOX2    16

Pytanie zbyt ogólne. Za dużo zmiennych, żeby to obiektywnie ocenić. U jednego wyjdzie 12L, a u innego 24L.

Ogólnie można stwierdzić, że spali około 10% mniej paliwa, niż jego odpowiednik, o tej samej mocy, z systemem EGR.


"It is hard to fail, but it is worse never to have tried to succeed" - Theodore Roosevelt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15388

Dziś orałem 1.02 ha u3512 i spalił mi 10.9 l, a czas mierzony stoperem od wjazdu na pole do wyjazdu z pola- 2godz 58 min. To te duże wcale nie oszczędniejsze tylko czasowo szybsze, a ja mam czas i mi na czasie nie zależy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

No dobra a wiesz dlaczego tak jest? Czy według Ciebie to może te edblu tych koni daje? A jak widze w galeii T7 220 z 3m zestawem do siewu to nie wiem co myslec :ph34r:

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Panowie po co ta żarliwa dyskusja. O ad blue jest już kilka tematów. Założyciel tematu ma prawdopodobnie 13 lat i nie kupi czy też weźmie żadnego traktora.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Kolego Rolandgif tylko że każdy traktor z Ad-blue na wałku pokazuje 20 km więcej niż zwykły :D

 

Co ma system uzdatniania spalin do budowy układu napędowego WOM? coraz lepsi jesteście... :lol:


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Jest bajer jest szpas, w końcu jest teraz czas "dożyłek" wiec małe dzieci i te troche większe o niepełnym rozumku jak dostana % to takie rzeczy wychodza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Ci co narzekają,że. traktor z AD BLUE to szmelc zapewno naaet nke wiedzą co to takiego.Co do kosztów się nawet nie wypowiadam samego płynu bo w śmiesznej cenie jest przecież.

W nowych maszynach. głównie silniki JOHN DEERA powinny miec nawet wyłączony EGR.

Są firmy co to robią

www.44tuning.pl

poczytajcie,nawet podniesienie mocy daje wymierny efekt (mniejsze spalanie i lepszą elestycznośc).

Dziwię się, że ktoś kupujd 10 letni zajechany traktor bez znaczenia jakiej marki i psioczy.

Konstrukcja wychodząca z fabryki złą nie jest ale do doskonałości dużo jej brakuje.Wylaczyc AD

BLUE tez sie da tylko po co.Juz lepiej EGR.Konkluzja jest taka duży traktor dużo musi spalic mały odpowiednik mniej.Ile ma spalic mój FENDT 966 lub 939 z AD BLUE VARIO skoro ciąga 12 skib a jak cięższa ziemia to tylko 8 .3 ZETORY BY SIĘ NAPIŁY TEJ ROPY.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki24    2

Z adblue ciagniki mają mniejsze spalanie (w sumie ON i adblue mniejsze, niż dawniej samo ON w starych modelach).

Pozatym z tego co się orientowałem u różnych dilerów to teraz wszystkie firmy maja miec ad-blue albo przynajmniej większość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 FENDY 936 i 939 z Ad Blue. Nic się nie psuje nic nie zamarza i nic nie krystalizuje.Era starych poczciwych co prawda diesli lub z turbo powoli mija.Bo niby jak sobie wyobrażasz zamarznięcie dodatku Ad Blue.Jest podgrzewacz jak w filtrze paliwa..Dodatkowo mam w bloku silnika zamontowaną w przewodach wodnych zwykłą grzałkę na 230 v wystarczy wstać troszkę wcześniej i podłączyć jak komuś szkoda odpalać zmarżniętej maszyny.Choć wszystkie maszyny są garażowane to mniemam, że coś takie podgrzewanie daje.W tym roku planuję dołożyć proste sterowanie które samo załączy grzałkę odpowiednio wcześniej i samo po osiągnięciu określonej temperatury wyłączy ustrojstwo.Systemów na rynku jest w bród nawet zdalnie z pilota jest to możliwe.Prosciej zastosować instalację Ad Blue i uzyskać określoną w normach emisję spalin niż kombinować zmieniająć np komory spalania i dokładając dodatkowe rzeczy do samego silnika.

Tak jak nie wolno jezdzic nam na paliwie tylu olej z Biedronki bo moze skontrolować ITD i palic w piecu centralnego ogrzewania śmieci bo tu może zdziałac Straż Miejska np.

Te czasy już mijają bezpowrotnie.

Ktoś biadolił nad samym kosztem Ad Blue.Przecież to tanie jest jak zupka z Biedronki. Piszę o cenie za 1 litr.Kupuje się 1000 litrów i po kłopocie. Do tego elektryczną pompkę do tankowania i sprawa rozwiązana.Co do samej ekologii to właśnie w silnikach John Deera można już bezproblemowo EGR wreszcie wyłączyć.Zrobiłem tak od razu jak okazało się, że to i skuteczne i nie wpływa na osiągi silnika.

Ale też potrafię zrozumieć innych którzy chcieliby kupić jakiś traktor ale już niekoniecznie rodzimej produkcji.Zawsze według Polaka (taką już mamy mentalność) ,że lepiej 10 letniego ściągnąc np z zachodu niż 4 letni nasz.

Mi zawsze ojciec powtarzał jedno jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi.Z regóły zawsze się to sprawdza.Reasumując mało jest takich sytuacji kiedy braknie tego dodatku Ad Blue podczas pracy jest przecież i licznik i system przypomina o dotankowaniu.Podczas normalnej codziennej obsługi sprawdzić poziom i jazda w pole.

Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

EGR to jest w silnikach nawet benzynowych od lat co najmniej 15 :P

John Deere ma EGR i DPF. Może to szczegół, ale żeby nie wprowadzać błędów.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Mam ad blue w Case Puma CVX i na razie nie było z tym żadnych problemów. Zainteresowanych zużyciem paliwa w poszczególnych technologiach redukcji spalin odsyłam do strony dlg i testów powermix. Bardzo ciekawe jest zestawienie zużycia paliwa np. Fendt-ów z SCR i nowych JD 6R i 7R na DPF. Zresztą nawet Case taki jak mój pali sporo mniej od tych JD. Moim zdaniem główna zaleta SCR w porównaniu do DPF jest taka, że SCR zwraca swoją cenę w oszczędności paliwa, a DPF nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj