Zaloguj się, aby obserwować  
Mateusz1999

Ciągnik z AD-Blue

Polecane posty

Rolnik1973    15347

Nie, lepiej kupić 3 używane w idealnym stanie i dłużej pochodzą niż 1 nowy, a i nowy potrafi się popsuć a wtedy robota stoi. A te wynalazki to tylko pokarm dla serwisów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes1352    14

Hah pierdzielenie :D. Masz kolego ciągnik z AdBlue? :D czy tylko tak słyszałeś. Jeżeli nie posiadasz takiego ciągnika to sie nie wypowiadaj. Ja posiadam ciągnik z adblue dokładnie New Holland t7.270 i na razie nie narzekam. Powiem że o wiele ciszej pracuje silnik.


Moje sprzęciki: New holland t7.270 , t6090pc, t5060 edc, t6020plus, t6050plus, Fendt 410 vario , Claas Arion 640 cebis oraz Massey Fergusson 255, Ursus c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MKrajes    133

śmieszne jest takie gadanie jak to stare ciagniki są super i się nie psują a jak już to można je młotkiem naprawić ale z własnego przekonania wiem że tak mówią ci którzy nie mieli do czynienia z nowymi ciagnikami.

Ad Blue to dodatek mocznikowy w postaci płynu jak się nie mylę i nie bierze on bezpośredniego udziału w procesie spalania tylko dozowany jest do gorących spalin gdzie łącząc się ze spalinami tworzy proste nieszkodliwe związki chemiczne pozwalając spełnić takiej maszynie normy emisji spalin. Jedynym minusem jest to że ponosimy dodatkowe koszty zaupu ad blue. Jeżeli nie chcesz ciągnika z ad blue to chyba tylko John Deere nie będzie wprowadzał tego systemu do swoich ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondziu1832    202

Nie, lepiej kupić 3 używane w idealnym stanie i dłużej pochodzą niż 1 nowy, a i nowy potrafi się popsuć a wtedy robota stoi. A te wynalazki to tylko pokarm dla serwisów.

 

 

heh ciekawa teoria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

Jedynym minusem jest to że ponosimy dodatkowe koszty zaupu ad blue. Jeżeli nie chcesz ciągnika z ad blue to chyba tylko John Deere nie będzie wprowadzał tego systemu do swoich ciągników

 

tylko koszt adblue zwraca sie i to z nawiązką w spalaniu a raczej jego oszczędności tak ze to raczej plus a nie minus, minusem może być to że trzeba pamiętać tylko o dalaniu go co też nie sprawia problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    1

A jak wygląda sprawa awaryjności takej instalacji AdBlue ? Bo znajomy zastanawia się nad kupnem nowego ciągnika i musi wybrać między Valtrą N113 (z AdBlue) a JD 6330 (bez AdBlue). Czytaliśmy że te instalacje nie są jeszcze na tyle dopracowane i generują dość sporo błędów przez co maszyna traci około 50% mocy po złapaniu takiego błędu bądź wystąpieniu awarii. Proszę o opinie użytkowników ciągników z ową instalacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marlik20    4

z ad blue w ciągnikach rolniczych, nie mam doświadczenia, jednak w ciężarówkach tak, i wiem że ten system to lipa, w silnikach każdej marki były/ są z tym problemy, a to nie pobiera ad blue odcina moc, a to wyświetla błąd , generalnie naprawy tego systemu w ciężarówkach mają chore ceny, to w traktorach pewnie będzie nie inaczej.

Co mi po tym że silnik ciszej pracuje, kiedy system nawali będziesz musiał władować kupę kasy bo Ciągnik bez tego działał nie będzie, wyższe normy spalin wymagają wyższej temperatury w komorze spalania i dodatkowych pierdół które się psują i obniżają żywotność silnika.

Kupujecie takie traktory bo nie macie wyboru, jeśli miałbym wybór to na pewno nie kupił bym z ad blue, CR, i innymi ustrojstwami. tylko zwykły turbodiesel na pompie wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes1352    14

Mój NH to świży nabytek ma zaledwie 100mth ale jeszcze mocy mu nie brakowało. Idzie jak burza. Ale powiem szczerze że pali dużo mniej podkreślam dużo mniej. A NH daje 1000 litrów AdBlue gratis. Poza tym chodź byście mu dawali jak najwięcej za przeproszeniem w piz** to dymka chodź by nie wiem co nie puści. I jak mówiłem wcześniej chodzi o wiele ciszej niż ciągniki bez AdBlue.


Moje sprzęciki: New holland t7.270 , t6090pc, t5060 edc, t6020plus, t6050plus, Fendt 410 vario , Claas Arion 640 cebis oraz Massey Fergusson 255, Ursus c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@prezes koledzy prawdę piszą, adblue to wymysł jakiegoś idioty który wie że jest buum na eko i bedzie miał z tego kase, tj. scr,dpf itp. systemy dopalania spalin, odzysku nie wiadomo czego itp. bzdety, to kosztuje majątek, siedze w tym i psuje się to cholernie, poczekaj z resztą do zimy :D

Silnik wcale mniej nie pali, ale jego utrzymanie jest droższe, z resztą gdyby palił 5% mniej to nie jest to adekwatne do kilkukrotnie wyższego utrzymania w porównaniu do 10letniego turbodiesla.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mój NH to świży nabytek ma zaledwie 100mth ale jeszcze mocy mu nie brakowało. Idzie jak burza. Ale powiem szczerze że pali dużo mniej podkreślam dużo mniej. A NH daje 1000 litrów AdBlue gratis. Poza tym chodź byście mu dawali jak najwięcej za przeproszeniem w piz** to dymka chodź by nie wiem co nie puści. I jak mówiłem wcześniej chodzi o wiele ciszej niż ciągniki bez AdBlue.

 

Jak może brakować mocy w nowym traktorze?? to byłby bubel a nie ciągnk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel97    4

Z tego co czytałem w czsopismie rolniczym to i konstruktorzy JD pracują też nad zastosowaniem AdBlue.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adas323    2

Mam w kombajnie Ad Blue i na razie nie sprawiło żadnych problemów wszystko okej jakiś wielkich kosztów też nie poniosłem. I zdecydowanie system SCR jest wiele lepszy od EGR, silnik jest wiele żwawszy ten ich EGR strasznie zamula traktor, ogólnie te ich wymysły w sprzętach rolniczych to paranoja. Ile te maszyny pracują, ciężarówki rozumiem. Szukają już kasy wszędzie. Ale i tak jak bym miał możliwość to bym te wszystkie systemy emisji spalin wypierdzielił!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

adblue będzie można spokojnie "wyłączyc" firma zajmująca się tuningowaniem maszyn rolniczych ( i nie tylko) już nad tym pracuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MKrajes    133

Zastanawia mnie w jaki sposób ad blue zmniejsza spalanie skoro nie bierze udziału w procesie spalania ?

 

Kwestia czasu aż ktoś dopracuje jak "wyłączać" lub pozbywać się tych wszystkich systemów. Co do JD to zarzekali się na konferencjach że nie wprowadzą Ad Blue

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torture    0

lepiej kupić 3 używane w idealnym stanie i dłużej pochodzą niż 1 nowy, a i nowy potrafi się popsuć a wtedy robota stoi. A te wynalazki to tylko pokarm dla serwisów.

 

i do każego z trójki oddzielne maszyny + dwóch operatorów :) bądź pracować na zasadzie że jak się ciągnik nr 1 popsuje to siadam na ciągnik nr . 2 jak tamten to siadam na ciągnik nr 3 prace wykonam na pewno ekonomiczniej i szybciej

 

 

tylko koszt adblue zwraca sie i to z nawiązką w spalaniu a raczej jego oszczędności tak ze to raczej plus a nie minus, minusem może być to że trzeba pamiętać tylko o dalaniu go co też nie sprawia problemu

 

nie jestem rolnikiem , nie siędzę w tematyce maszyn ale z tego co wiem poniżej -10 C ad blue zamarza. czyi poddaje się procesowi krystalizacji. po ponownym zmianie stanu nie nadaje się do użycia. Chyba że jakoś to konstruktorzy obeszli.

@prezes koledzy prawdę piszą, adblue to wymysł jakiegoś idioty który wie że jest buum na eko i bedzie miał z tego kase, tj. scr,dpf itp. systemy dopalania spalin, odzysku nie wiadomo czego itp. bzdety, to kosztuje majątek, siedze w tym i psuje się to cholernie, poczekaj z resztą do zimy :D

Silnik wcale mniej nie pali, ale jego utrzymanie jest droższe, z resztą gdyby palił 5% mniej to nie jest to adekwatne do kilkukrotnie wyższego utrzymania w porównaniu do 10letniego turbodiesla.

 

być może zarabiać trzeba. ale czy jest on idiotą? troszeczkę rozumu trzeba mieć aby coś wymyślić, udoskonalić opatentować , wprowadzić. Osądzać łatwo. Ponadto ad blue wykazuje jakieś zalety, prawda?

 

 

Ad blue jest bardzo fajna sprawa. Jest to nowość więc nie ma co się dziwić że jest nieidealne. Więc na dzień dzisiejszy strach kupować ale jak nikt nie kupi to nie będzie "królików doświadczalnych" koniecznych do udoskonalenia. Więc kupujcie z ad blue niech technologia się rozwija : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

O jakich ty zaletch kolego mowisz? Że niby co? powietrze bedzie czystsze? żartujesz chyba....W Chinach i w Rosji nie ma czegoś takiego jak Ad-blue,wiec ciekaw jestem po co to jest nam potrzebne? Może wiesz?


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CaseIHPOWER    10

Ja mam NH T6.175 na Ad blue i jestem bardzo zadowolony i dzięki temu mało pali ma więcej mocy niż stara seria t6070 i przy ciężkich pracach nie puszcza czarnego dymku :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil040193    31

byłem na pokazach nh i były testy dwóch ciągników o jednakowej mocy i z takimi samymi maszynami z tym ze jeden był z ad-blue a drugi tradycyjnie na ON i spalanie w tym pierwszym było dużo mniejsze niż w tym drugim. Więc traktor z ad-blue jest oszczedniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacentylog    0

to dobrze, że takie ciągniki mniej palą, ale dlatego właśnie wsadzili Ad blue by taniej nie było:) Życzę by te ciągniki chodziły jak najlepiej, ale sam takiego nie chcę. No i proszę nie być naiwnym myśląc, że NH daje ad blue gratis. Za darmo to boli gardło...


Porządek musi być!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ludzie adblue to system oczyszczania spalin, prawnuk katalizatora i wnuk egr, to nie ma nic wspólnego ze wzrostem mocy !!

Moc w tych silnikach zależy od ustawienia turbiny, commonrail i jednostki ecu sterującej silnikiem.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam NH T6.175 na Ad blue i jestem bardzo zadowolony i dzięki temu mało pali ma więcej mocy niż stara seria t6070 i przy ciężkich pracach nie puszcza czarnego dymku :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

Bo oni poprostu podrasowali silnik na większa moc.

 

Ludzie adblue to system oczyszczania spalin, prawnuk katalizatora i wnuk egr, to nie ma nic wspólnego ze wzrostem mocy !!

Moc w tych silnikach zależy od ustawienia turbiny, commonrail i jednostki ecu sterującej silnikiem.

 

Są ludzie co myślą że 4x4 daje więcej mocy ale jak piszesz Ad Blue nie daje mocy tylko czyści spaliny, moc zalezy tylko od turbiny i dawki w pompie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torture    0

W Chinach i w Rosji nie ma czegoś takiego jak Ad-blue,wiec ciekaw jestem po co to jest nam potrzebne?

 

teraz to dowaliłeś. Masz racje dobrze będzie jak będziemy się wzorować na wymienionych państwach i starać się do nich upodobnić.

 

 

O jakich ty zaletch kolego mowisz? Że niby co? powietrze bedzie czystsze? żartujesz chyba

 

jedną już wymieniłeś nieświadomie. czystsze powietrze :)

Edytowano przez torture

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

niższe spalanie i wieksza moc bierze się z tąd że silnik oddycha czystym powietrzem a nie spalinami ponownie wtłaczanymi na cylindry jak to ma miejsce w egr, co do JD i tego że nie ma scr to z dwojga złego wolę scr jak filtr cząstek stałych i co za tym idzie jeszcze wieksze spalanie

 

z doświadczenia maxxum 110EP na ad blue zuzywa u mnie ok 0.5l/h bo zbiornik 37l spokajnie wystarczyl na 80h czyli koszt to 0.5zł/h a spalanie w porównaniu ze starą 110 jest sporo niższe a mocy jest więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj