kat181

Zetor Forterra Ciężko Chodzące Sprzęgło

Polecane posty

kat181    5

Witam,

 

Do zeszłego tygodnia zyłem sobie sielankowo sądzac że w moim ciagniku jest wszystko ok. Znajomy poprosił mnie żeby mu ustawić plug na polu, ma forterre z tego samego roku co mój tylko jego były znaczone 10641 a mój jest 105, wsiadam wciskam sprzegło a tu dosłownie wpada w podłoge tak lekko chodzi. Znaczy się z moim jest coś nie tak, bo muszę 3-4 razy większa siłę włożyć żeby je wcisnąć. Sprzęgło działa poprawnie ale konfort w moim a kolegi to niebo a ziemia. Sam bym tego nie zauważył bo z kolei jak wsiadam do mojego ursusa C-360 to chodzi jeszcze ciężej. Czy mozna coś w moim zetorze samemu zrobic żeby to dobrze chodziło bo serwis to raz że drogi a dwa że ostatnia pierdołę jak mi naprawili to chcieli pół ciągnika rozebrać a okazało się że poszedł elektrozawór za 250 złotych a oni mi remont kapitalny skrzyni biegów przez 2 miesiace proponowali.

 

Pozdrawiam,

Karol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markus    27

U mnie w proximie plus 90 tez sprzeglo ciezko chodzi ciagnik ma 6 miesiecy od nowosci , myslalem ze jak pojezdze troche to sie to zmieni ale jakos poprawy nie widzac. Wczesniej mialem zetora 7245 i tam sprzeglo o wiele lzej chodzilo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

to dziwne,bo u mnie sprzęgło lekko chodzi :) a u kolegi to może płyn uciekł czy coś,że "wpada" samo


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że u autora tematu pompka od sprzęgła padła. U mnie w tamtym roku miałem taki przypadek, sprzęgło ciężko chodziło i słabo brało.


Jak rolnictwo daje zdrowym ludziom pożywienie, tak medycyna rokuje chorym zdrowie. - Aulus Cornelius Celsus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

to dziwne,bo u mnie sprzęgło lekko chodzi :) a u kolegi to może płyn uciekł czy coś,że "wpada" samo

 

U kolegi jest wszystko w pożądku, uzyłem takiego sformułowania ze względu na pierwsze odczucie po jeździe jego ciągnikiem.

 

Wydaje mi się że u autora tematu pompka od sprzęgła padła. U mnie w tamtym roku miałem taki przypadek, sprzęgło ciężko chodziło i słabo brało.

 

U mnie 'bierze' dobrze, tylko ciężko chodzi, można jakoś tę popkę sprawdzić bez wielkich kosztów?

 

Dodam jeszcze że nie ma żadnych wycieków płynu hamulcowego, że to jest od dawna lub (całkiem mozliwe, ale niekoniecznie) nowości, nie zwracałem na to uwagi bo nie miałem porównania, Zetor jest z 2009 roku.

Edytowano przez kat181

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nie sprawdzałem, bo wiedziałem że jest słaba. Koszt jej wymiany to ok. 130 zł.


Jak rolnictwo daje zdrowym ludziom pożywienie, tak medycyna rokuje chorym zdrowie. - Aulus Cornelius Celsus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

ew. może mu się tarcze kończą... ma tura?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

ew. może mu się tarcze kończą... ma tura?

 

Kolego, ile razy mam pisać że u niego działa dobrze, u mnie jest problem i nie sądze żeby w takim ciagniku na 30 hektarach po 3 latach się sprzegło kończyło, nawet z turem.

Edytowano przez kat181

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwiatek    3

U mnie w Proximie 85 Plus z Turem . Co 1000 Mth sprzegło wysiada teraz dochodzi mi 3000 mth i sprzegło już zaczyna szwankować ciężko chodzi i słabo odbija. Proponuje wymienić sprzegło .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

U mnie w Proximie 85 Plus z Turem . Co 1000 Mth sprzegło wysiada teraz dochodzi mi 3000 mth i sprzegło już zaczyna szwankować ciężko chodzi i słabo odbija. Proponuje wymienić sprzegło .

 

 

I co wymieniasz tarcz i chodzi lekko i odbija. U mnie odbija raczej dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj