Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpalaniem Belarusa.


16 odpowiedzi na ten temat

#1 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 26 sierpień 2012 - 19:45

Problem z odpalaniem Belarusa. Witam. Mamy czasami problem z odpalaniem Belarusa. Otóż kiedy chcemy odpalić ciągnik to z tyłu tam gdzie są akumulatory zaczyna coś pykać.Podejrzewamy że jest to tzw."klepak"(który z resztą był wymieniany rok temu kiedy pojawił się problem z odpalaniem). Rozrusznik nie ma wtedy aż takiej mocy żeby zakręcić i odpalić ciągnik. Dodam że instalacja jest 12V a rozrusznik jest 24V. Po podłączeniu akumulatorów pod prostownik traktor odpala ale czasami się zdarza że trzeba niestety pociągnąć. Co śmieszniejsze kiedy podładowanie akumulatorów nic nie daje a za godzinkę pójdzie się go odpalić to czasami staje się cud i odpala :). Tak więc czego to może być problem? Proszę o porady.
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem Belarusa. Dzisiaj, 21:47
  •  

#2 Share marcin1609211

marcin1609211

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2012 - 20:17

Problem z odpalaniem Belarusa. a może szczotki w rozruszniku się kończą

#3 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 26 sierpień 2012 - 20:20

Problem z odpalaniem Belarusa. prąd na rozrusznik idzie stycznik 24V musisz sprawdzić bo lubi się zacinać też tak miałem wiesz sprawdż wyłącznik główny lub masz luz pomiędzy klemą bolcem akumulatora

#4 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 sierpień 2012 - 20:22

Problem z odpalaniem Belarusa. Ogólnie przeleć jeszcze rozrusznik. Jak komutator jest oblepiony syfem z wytartych szczotek dzieje się podobnie. Oprócz tykania przełącznika 12/24.

Edytowany przez seweryn20, 26 sierpień 2012 - 20:27.

KPK Kumurun Team

#5 Share max9931

max9931

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie, pow.łaski

Napisany 26 sierpień 2012 - 20:24

Problem z odpalaniem Belarusa. może też być luźna masa albo dobrze nie łączyć i wtedy nici z odpaleniem

#6 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 26 sierpień 2012 - 20:54

Problem z odpalaniem Belarusa. Rozrusznik był sprawdzany i jest dobry,klemy na akumulatorach też były za każdym razem poprawiane,z masą tata też coś kombinował. Tate najbardziej zastanawiają takie przekaźniki z lewej strony pod deską rozdzielczą.
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 sierpień 2012 - 09:20

Problem z odpalaniem Belarusa. Standardowa usterka do opanowania w 10 minut. Przyczyną jest nieprawidłowa regulacja przełącznika 12V/24V. Nawet fabrycznie nowe przełączniki są źle wyregulowane. Piszę tu o przełącznikach polskiej produkcji. Niemieckie są dużo lepsze. Napisz jaki masz zamontowany.

#8 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 sierpień 2012 - 09:41

Problem z odpalaniem Belarusa. W swoim mtz-cie mam przełącznik ktory wyglada idento jak ruski ale opis podłączenia jest po niemiecku. Jeśli tylko tym różni się niemiecki od ruskiego to nie ma różnicy. Ciągnik to białoruska wysyłka do niemiec więc zakładam że tylko sam opis to różnica. Jeśli po przekręceniu kluczyka tylko tyka to prawdopodobnie przełącza na 24V. Tam jest duża zwora ze zdaje się ośmioma stykami. Wyczyść je bo jeśli są przypalone stawiają za duży opór żeby zakręcić rozrusznikiem. Mysiał bym popatrzyć ale nie pamiętam żeby tam była jakaś regulacja. Przekaźniki pod deską rozdzielczą są cztery ale tylko dwa to rozrusznik. jeden przełącza przełącznik 12/24 i wącza tym rozrusznik a drugi blokuje rozrusznik gdy jest na biegu. Dwa pozostałe to wentylatory kabiny i świeca płomieniowa. Ale to raczej nie ich wina bo nie reagował by przekaźnik 12/24.

Edytowany przez seweryn20, 27 sierpień 2012 - 09:43.

KPK Kumurun Team

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 sierpień 2012 - 11:39

Problem z odpalaniem Belarusa. Nie ma ruskich przełączników rozruchu. Sowieci oryginalnie montują właśnie niemieckie. Jest tam regulacja. W 99% przypadków wadliwe działanie wynika z niewłaściwej regulacji...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem Belarusa. Dzisiaj, 21:47
  •  

#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 sierpień 2012 - 12:01

Problem z odpalaniem Belarusa. Tego nie wiem. Przypuszczałem że ruski robia swoje. Za jakiś czas będe swój rozbierał. Wykruszony jest plastik pod stykiem przełaczającym na 12V, styk się wygina, nie łaczy i ładuje tylko jeden akumulator. Na razie chodzi ale przed zima muszę to skontrolować to zobaczę czy jest regulacja.

Patrzyłem z ciekawości na allegro i faktycznie schemat jest opisany po polsku lub niemiecku. Po rosyjsku nie znalazłem.

Edytowany przez seweryn20, 27 sierpień 2012 - 12:09.

KPK Kumurun Team

#11 Share czaro

czaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAZOWIECKIE okolice Płońska
  • Zainteresowania:Sport,muzyka,MASZYNY ROLNICZE i ogólnie rolnictwo.:)

Napisany 27 sierpień 2012 - 17:24

Problem z odpalaniem Belarusa. Więc tak. Dzisiaj rano po cało nocnym ładowaniu akumulatorów tata chciał odpalić MTZ. I znów zaczęło pykać z tyłu oraz jeden z przekaźników pod deską. Tata pojechał do miasta i za jakieś 2-3 godziny znów chciał odpalić ciągnik. Tyle ze wtedy zginęło wszystko. Nie było nigdzie prądu. Dopiero tata zaczął szukać po kablach gdzie w tym traktorze może być masa. Bo jakoś u innych włącznik masy był a u nas go nie było widać. Po kablach doszliśmy że nie było u nas takiego włącznika. Kable były przykręcone do takiej blachy i masa była na stałe włączona. Pojechaliśmy do Rolmechu kupiliśmy przełącznik masy i wszystko działa ładnie. Narazie ;). Przy okazji zapytaliśmy o ten przekaźnik ale niestety trzeba go sprowadzać na zamówienie i nie wiadomo jaka byłaby jego cena. Dodam że podczas pracy silnika ładowanie jest na poziomie 13 a kiedy przy chodzącym silniku wyłączymy to ładowanie jest na poziomie 15 ;). Zobaczymy dalej czy nic nie będzie odbijało "Kumurunowi" ;)
MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

#12 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 sierpień 2012 - 22:57

Problem z odpalaniem Belarusa. Dziwne masa jest masą i jak coś jest przykręcone bezpośrednio tym lepiej, bez żadnych heblów naprzykład.
U mnie jest taki problem że przy odpalaniu zimnego silnika strasznie kopci, raczej na czarno, szczególnie po nocnym przestoju, jak Kiroviec przy pełnym obciążeniu, czasami aż go nawet przydusi i zgaśnie, z początku było dobrze, teraz to ndopiero po 10 sek. chodzi normalnie nie kopcąc, na ciepłym też przykopci ale chodzi normalnie od razu. Ciągnik ma dopiero 40mth (jest w mojej galerii) jest na gwarancji ale sam chciałbym się dowiedzieć co mu jest, podono może to być winny wtryskiwacz albo któraś sekcja pompy. O cięknących wszystkich simmeringach na przednik moście 'Ccaarraarroo' już nie wspominam.
?? Jak będę w domu to zamieszczę filmik.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#13 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 sierpień 2012 - 23:02

Problem z odpalaniem Belarusa. Spróbuj palic nie wciskając gazu na maxa. Mi swojego czasu tak paliła 4011. Na niecałe pół gazu palił fajnie a na maksymalnym jak by mu ropu nalał z wiaderka do cylindra. Menczył jakiś czas zanim zaczął chodzić normalnie.
KPK Kumurun Team

#14 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 sierpień 2012 - 23:07

Problem z odpalaniem Belarusa. Wszystkiego próbowalem, nawet nie dotykając gazu tak się dzieje, a jak wcisnę powyżej 1/4 gazu to raczej na 100% się zadusi.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#15 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 31 sierpień 2012 - 08:50

Problem z odpalaniem Belarusa. Jeszcze jeden post nie na temat i polecą ostrzeżenia.

#16 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 01 wrzesień 2012 - 22:56

Problem z odpalaniem Belarusa. Chyba chodziło o mnie, ale korzystając z tego że autor rozwiązał problem postanowiłem nie zaśmiecać forum nowym tematem gdyż to też jest problem z odpalaniem, bo często jest tak, że zaraz gaśnie. Tutaj zamieszczam linki do dwóch filmików obrazujących co mu jest ->


Nieraz przy ok 1000-1100obr. słyszalne jest też dzwonienie, podobno to napinacz paska wielo-klinowego ale ciężko to zlokalizować.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem Belarusa. Dzisiaj, 21:47
  •  

#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 wrzesień 2012 - 11:02

Problem z odpalaniem Belarusa. Tak wygląda niemieckiej produkcji przełącznik 12/24. Proste ale jakość wykonania nie poraża. Mimo wszystko urządzenie sprawiające problemy. Jeśli ktoś posiada polski niech napisze czy są z nim jakieś problemy. Tego w przyszłości muszę wymienić.


https://picasaweb.go...598926828626930

https://picasaweb.go...599017659618962

https://picasaweb.go...599087778458178

https://picasaweb.go...599176531001330

Edytowany przez seweryn20, 13 wrzesień 2012 - 13:48.

KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy