Zaloguj się, aby obserwować  
pawelsax

Jakie wartości cisnienia oleju powinien posiadać jumz z silnikiem d65

Polecane posty

seweryn20    825

D-240 z mtz-ta ma na wolnych na wolnych 0.8 a na nominalnych 1-4 bara. szykałem coś na ten temat ale prawdopodobnie w d-64 jest to samo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

witam pytam dlatego ponieważ zalozylem czujnikm cisnienia mechaniczny i kontrolkę, na zimnym silniku pokazuje okolo 2,5 moze ciut wiecej na max obrotach okoo 3 , kontrolka oczywiscie gasnie ale na gorącym juz 1, ale ze mam zegar uniwersalny to wskazówka wacha sie miedzy czerwonym a białym polem, natomiast kontrolka na wolych obrotach zaczyna jazyć na czerwono.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    32

Jak ja kupiłem swojego jumza chyba z siedem lat temu to też się trochę przeraziłem, że mi na wolnych takie słabe ciśnienie pokazuje. Ale jak napisałem tyle lat pracuje z tym ciśnieniem i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam-bardzo często przyczyną spadku ciśnienia w silnikach gdzie filtr oleju jest wirnikowy, jest zbyt duży luz osiowy wirnika, i tam właśnie traci ciśnienie, wystarczy podkładkami wyregulować luz odpowiedni i ciśnienie wzrośnie, w moim JUMZIE na wolnych obrotach spadało do 1 atm. po likwidacji nadmiernego luzu przy obrotach takich że ledwie nie zgaśnie trzyma na 1,5 i to przy temperaturze silnika 80 st.to samo miałem w małym IWANIE i też to podniosło ciśnienie, a, do odpalania w mrozy opalarka i nie ma mrozu aby nie odpalił :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam -co do wskazań czujnika czy manometru też trzeba podchodzić z dystansem i ostrożnością, albowiem zawsze istnieje tolerancja błędu jego wskazań ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

U mnie przed i po remoncie wskaźnik oscylował w granicach 2-4 atm ;) Ciśnienie nigdy nie przekraczało krytycznych granic B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam- do Luc 826421 jeżeli tak to czegoś ja tu nie rozumiem ,czyli tak- te same wartości ciśnienia były przed remontem jak i po, to znaczy że wał był dobry przed remontem jeśli miał takie same wskazania ciśnienia jak i po remoncie :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

@wieslaw16: z moim jumzem była taka historia, że stał 5 lat w krzakach bez tłumika (woda na tłokach), kupiło się go jako koparko-spycharka i przerobiło na ciągnik rolniczy, oczywiście zdjęło się głowicę, wyczyściło rdzę i chodził tak przez ok 2 lata na starym komplecie tłoków i tulei, następnie zrobiło mu się kapitalkę (tłoki i tuleje) bo spod głowicy i z wlewu oleju szedł biały dym, ale wał korbowy nie był ruszany (stan bdb) :) Przed i po remoncie miał takie samo ciśnienie i taka samą moc ;) Na starym zestawie tłoków i tulei było znać zużycie, ale nie było aż tak straszne.

Edytowano przez Luc826421

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam- nie no teraz rozumiem, jednak wymiana zestawu góry przecież nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju w silniku, ale powiem że to twarde i trwałe maszyny ,tak że jeszcze długo powinien Ci posłużyć :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Najwidoczniej wał w Jumzie był w bdb stanie, o czym świadczą wartości ciśnienia. Zestaw górny może jedynie wpłynąć na sprężanie, kompresję i te sprawy. Białorusa sprzedałem kilka lat temu, ale kolejny nabywca jest zadowolony, czasami go widuję :)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj