MATIS

datatronic

Polecane posty

mirasek    13

Datatronic... dodam jeszcze Electronic i Autotronic, jak ktoś dokładnie wyjaśni jakimi bajerami różnią sie te kabiny to będziemy wdzięczni... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473
Jeśli dobrze rozumiem to są swego rodzaju pokładowe komp.?

dobrze zrozumiałeś. ze swojej strony posiadam tylko ogólny zarys wiadomości i spostrzeżeń odnośnie systemu autotronic. niestety nie miałem styczności z dwoma pozostałymi systemami więc nie wiem jakie są między nimi różnice. :D

Edytowano przez robertbara
Ort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    2

W nowych wersiach np. 6480 jest zamontowany po prawej stronie z przodu za "biegami" tak, że nie sposób wyjść z kabiny prawymi drzwiami. :D W starszych wersiach był montowany na prawym słupku kabiny.- Jeśli jeszcze dobrze pamiętam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

witam. z mojej wiedzy:

datatroni to poprostu komputer montowany z prawej strony w słupku kabiny, były 2 wersje:

1 pokazywał predkośc/ obroty wom (z przełacznikiem 540/1000)/ czas pracy? mozna ustawic szerokośc maszyny i wtedy pokazywał mniejwiecej wydajnośc na godz (głównie spotykana w ciagnikach z niemiec) w moim niestety zaraz po przywozie się spalił:D( i nie wiem jak go naprawic...

2) lepsza wersja (francuska???) dodatkowo posiadała radar który korygował poślizg kół, pokazywał dodatkowo spalanie na godz/ha i chyba cos tam jeszcze

 

autotronic jest to system zarzadzajacy m in napędem (wyłacza 4x4 powyzej ok 15km/h,) blokada wyłacza przy podniesieniu podnośnika i chyba coś jeszcze ale nie pamietam.

te określenia dotycza mf 36xx ale podobnie miały serie 30xx i 31xx. jak na lata 90te to był juz bardzo zaawansowany system

 

jesli sie gdzies pomyliłem to mnie poprawcie:)


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tego co wiem to jest to rodzaj komputera pokladowego:) Ale wiecej nie pomoge:|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

datatronic to jest komp pokładowy jak koledzy wspomnieli, pokazuje różne ciekawe parametry. Wymienie po kolei: obroty silnika, obr. WOM, obr.silnika, paliwo/godz, paliw/ha, ha/godz, całkowity koszt, stopień poślizgu kół, ustawienie poślizgu kół, szerokość robcza, powierzchnia całkowita, paliwo całkowite, autonomia, dystans w metrach, komputer, rozmwa (ilość mtg do rozmowy z servisantem :P ) Tyle udało nam się rozpracować


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

czy może ktoś wie jeszcze coś na temat datatronica???

mam pytanie... który jest lepszy autotronic czy datatronic???

 

proszę o odpowiedź ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    2

Nie jestem pewien do końca, ale datatronic jest nowszą wersją. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

"System elektroniczny był oferowany w dwóch wersjach : standardowa Autotronic , podczas gdy nowocześniejsze ciągniki Datatronic otrzynywały udoskonaloną wersję ....." " Oba systemy polegały nadanych gromadzonych przez czujniki umieszczone w newralgicznych miejscach ciągnika i przekazywanych elektronicznie do mini komputera pod podłogą kabiny..."


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

i teraz czym się różnie data od auto??? czy ktoś wie i mógłby napisać w jednym poście???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te systemy różnią się tym iż datatronic ma na prawym słupku w kabinie wyświetlacz i różne przyciski (jeśli ktoś nie widział to tu jest link do zdjęcia datatronica http://www.agrofoto.pl/forum/post-a1291-.html ). Niekoniecznie komputer datatronic wygląda tak samo we wszystkich ciągnikach ale jest bardzo podobny.

Zaś autotronic nie posiada takiego wyświetlacza ani przycisków po prostu na słupku kabiny nie ma nic.

Datatronic to komputer który umożliwia nam odczytanie różnych informacji m.in. spalania, prędkości, obroty silnika, obr. WOM, obr.silnika, paliwo/godz, paliw/ha, ha/godz, całkowity koszt, stopień poślizgu kół, ustawienie poślizgu kół, szerokość robcza, powierzchnia całkowita, paliwo całkowite, autonomia, dystans w metrach, rozmowa (ilość mtg do rozmowy z serwisantem (nie wszystkie wersje oczywiście takowe funkcje posiadają najwięcej funkcji posiadają ciągniki wysyłane na eksport do Francji, Niemiec).

Zaś autotronic to komputer znajdujący się pod podłogą z prawej strony dokładnie pod gazem w podłodze. Jest to komp który wyłącza napęd 4x4 powyżej prędkości 15 km/h oraz wyłącza blokadę mostów przy podnoszeniu podnośnikiem i coś jeszcze ale dokładnie nie wiem co.

Jeżeli mamy w ciągniku datatronic to funkcje które autotronic obsługuje też są dostępne.

Lepszy jest oczywiście datatronic ponieważ posiada więcej funkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

my mamy taki komp jak podałeś w linku, wyprodukowany był we francji i chyba ma te dodatkowe opcje, a na drzwiach pisze AUTOTRONIC... czemu tak jest??? ze na jednym pisze auto a na drugim data???

mysle że twoja "teoria" jest troche jednak błędna :)

 

rozważajmy dalej inne opcje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Wiesz co moze twój cos ma kombinowane lub cos takiego inny napis przyklejony/namalowany.

 

Ja jestem prawie pewien ze jednak te napisy na drzwiach datatronik autotronik to jednak rodzaj komputera w wiekszosci egzemplarzy sie to zgadza z prawda pisze datatronik i ma kompa autotronik i nie ma kompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

my mamy autotronic i jest komp pod gazem, bo patrzyłem i jest taki jak jest podany w linku powyżej, czyli że co??? bo wychodze z założenia że w jednym ciągniku jest i data i auto z tego co piszecie... jak to w końcu jest???

 

jak wy macie w swoich???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam jeden tylko pod gazem autotronic zaś na drzwiach pisze electronic. Sądzę że chodzi tu też o kabinę i dlatego electronic, lecz nie jestem pewien. Ale kiedy prztłumaczę instrukcję to napisze dokładnie jak z tym jest.

 

edit; dokończenie odpowiedzi

 

Właśnie przetłumaczyłem co nieco. Więc tak. W serii 30XX oraz 31XX występuje komputer autotronic który steruje następującymi elementami automatytcznie:

1 włącza biegi zając i żółw

2 Zapfwelle (nie mogę przetłumaczyć) ale to chodzi o wałek przekaźnika wom

3 blokadą mostów

4 napędem przednim

Zaś datatronic jest z nim połączony i pokazuje za pomocą czujników dane które podałem w poprzednim poście.

Do serii 36XX ma to się inaczej a mianowicie autotronic;

ma te same funkcje co wyżej a dodatkowo steruje dynashift-em

Co do datatronic w tej serii jest tak jak wyżej napisałem.

Wszystkie informacje podałem opierając się o instrukcje którą posiadam. Więc nie pisze wymyślonych rzeczy. Jeśli jednak się mylę to proszę mnie poprawić ale nie sądzę żebym się mylił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

czy jesteście w stanie przyjąć taką teorię że autotronic to jest coś zupełnie innego niż datatronic?? wałkowane jest to już od dobrej chwili. Tak jak to

 

napisał @Przemek62432 aututronic odpowiada za jazdę napęd i takie tam różne funkcje jak padnie to mamy przechlapane, a datartonic to są tylko

 

cyferki na wyświetlaczu od prędkości i innych w zależności od rodzaju tego pseudo komputerka a widziałem coś ok 4 różnych wersji. może być ale jak

 

go nie ma to też będzie jeździło.Nie chce nikogo zmylić ale autotronic chyba powszechnie występowało razem ze skrzynią dynashift i ciągnikach tych z

 

trochę późniejszych lat w serii 30xx a na pewno 36x5.

 

Ciekawe ile jeszcze będzie postów wynikających z braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. jeśli ktoś ma więcej pytań odsyłam do instrukcji obsługi.

 

ps elektronic to najprawdopodobniej oznaczenie elektronicznego obrotomierza później zastąpione napisem autotronic


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Zgadzam się z @at horses autortoic pełni oreslona role w prawidłwym funkcjonowaniu ciagnika i posiada go KAŻDY ciagnik z serii 30xx oraz wyzej. Datatronic to tylko dodatkowe informacje czy jak to juz zostało napisane kilka czasami istotnych cyferek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Przemek62432@ dzięki za sensowną odp...

jeśli "padnie" autotronic, czy ciągnik bedzie normalnie jeździł???

bo bez datatronica wnioskuje że tak...

 

teraz mam takie pytanie...czym sie różnią wersje datatronica na prawym słupku, ten z pokrętłami od tego który ma cyferki i który lepszy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

Datatronic z pokrętłami był bardziej zaawansowany miał więcej funkcji np spalanie na h lub ha. Dodatkowo był wyposażony w radar uślizgu kół (pod kabiną z lewej strony za schodkami).

U mnie jest ten z cyferkami gdzie było tylko kilka podstawowych funkcji jak: prędkość, obroty wałka z przełącznikiem 540/1000, powiedzmy że wydajność (ustawiało się szerokość roboczą maszyny) i chyba czas pracy. Były również wersje troche bardziej rozbudowane o jakieś parametry. (w sumie chyba 3 rodzaje)

pozdrawiam,


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj