Zaloguj się, aby obserwować  
sznajdik

Czy warto wstawić szersze opony?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sznajdik    573

Jestem zmuszony do kupna nowych kapci do mego MF-a i zastanawiam się czy kupić takie co mam 16.9 R34 czy może szersze podpowie ktoś i jakiej marki opony są dobre a jakich unikać mam na myśli średnią półkę cenową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28702

napisz może jakiego masz MF, będzie łatwiej podpowiedzieć

a przy okazji jeśli masz 4x4 to jeśli kupisz szersze koła to może ci się napęd nie zgrywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Opony aby nie Hinskie, te na niższym profilu będą dużo droższe, można założyć o rozmiar większe i na przednią oś też o rozmiar większe i będzie się zgrywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Tylko jest ten problem że tylko tył wchodzi w grę przód też wymieniać to już za drogo będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

jeśli masz zamiar wstawić szersze opony z tyłu to i z przodu musisz wymienić na szersze. A poza tym po co Ci szersze opony?


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Jeśli tylko tylne chcesz szersze to muszą być na niskim profilu żeby wysokość była taka sama, np. 420/85R34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ju oponki kupione i założone rozmiar taki sam a mimo to są węższe o ok 5 cm oryginał micheline a te co kupiłem to czeskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

a moze zrob tak

kup sobie te szersze i nie wlanczaj napedy na drogach i szosie tylko na polu a na polu wszystko bedzie git ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a moze zrob tak

kup sobie te szersze i nie wlanczaj napedy na drogach i szosie tylko na polu a na polu wszystko bedzie git ;)

Ja na drodze nie używam przedniego napędu szkoda opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Przecież ciągnik sam rozłącza napęd przy pewnej prędkości więc tak czy inaczej było by ok ale już po fakcie robota nie pozwoliła mi czekać z kupnem opon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

kravter nie pisz glupot, nawet na polu jak sie naped nie bedzie zgrywał to po jakims czasie rozpieprzy naped!

a jak chcesz znienic opony na szersze to tylko komplet przód tył i to najlepiej zgodnie z tabela rozmiarów opon z instrukcji obsługi ciagnika (poszukaj pdf-a na necie pelno, do serii 30XX tabela jest taka sama jak do nowych serii 54XX, bierz dane z modelu o zblizonej mocy)

np. ja zmieniałem opony wmoim 3085 z 13,6 r28 przód 16,9 r38 tył na 420/70 r28, 520/70 r38 rozmiary wzielem z tabeli i wszystko git.

a i nie ma co isc w niestandardowe rzadkospotykane rozmiary bo sa drogie i w razie czego ciezko dostac.

standardowych rozmiarow to nawet urzywane w dobrym stanie łatwo znalesc i za rozsadna cene

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

na polu w ciazkich pracach sie zgrywa :P u sb mam z przodu opony na 0 a z tylu nowe i czyc ze na drodze naped chamuje a na polu jak wlacze to przyspiesza i nie widac zeby go "hamowalo" w orce czy agregacie scierniskowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

kravter jesli z przodu masz opony łyse a z tyłu nowe (zakladajac ze masz prawidłowe rozmiary opon tylko w różnym stopniu zuzycia) to przednie opony na asfalcie czy w polu zawsze bedą przyhamowywały, z tą różnicą ze na asfalcie gdzie nie masz praktycznie poślizgu tylne koła z racji lepszej przyczepności będą pchały ciągnik a przednie koła bądą go chamowały. Na polu zaś gdy tylne koła złapią poślizg i wartość poślizgu kół tylnich zniweluje różnice prędkości obwodowych kół tylnich z przednimi to sprawi że obie osię będą ciągneły równo aż do momentu gdy koła tylne (te o wiekszej prędkości obwodowej) straca poślizg i znowu będa chamowane przez koła przednie.

ufff profesorski wykład mi wyszedł, ale co tam :)

generalnie jak napędy nie beda sie zgrywały i będzie to mała róznica to moze się nic nie zepsuje, zwiekszy sie moze tylko spalanie w pracy na polu przy napedzie na 4 koła jesli na drodze naped przedni bedzie wyłączony będzie git. no i tylko że nie bedzie w 100% wykorzystany efekt napędu na 4 koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

w agregacie scierniskowym 7 lap tylko z gory i to dobrej gory traci poslizg :D a opony przod 480/70 r28 a z tylu 580/?? (nie pamietam) r28 i sie slizga :D ale duzo zależy tez od ziemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

Reasumując do tematu SZEROKIE OPONY TAK!!! :)

w tym roku na moich mokrych polach jak mam szesze kapcie to nie mam mowy o zagrzebaniu. w zeszłe lata w tych samych miejscach zapadałęm się po osie a teraz jade bez specjalnego problemu.

zmieniłęm z balonówek 16,9 na 520 i kolosalna róznica, polecam wwszystkim szerokie niskporofilowe opony, warte swojej ceny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

ja zamawiajac drugi ciagnik zamowilem szersze opony 710na 38cali z przodu 600/28cali ten traktor zastapil w pracach polowych poprzedni traktor na oponach 650/42cale 540/30cali traktory o tej samej wadze okolo 10ton

roznica przy moich cieszkich ziemiach i sprzetach jest kolosalna jezeli chodzi o poslizg robienie kolein po kolach i sile uciagu wiedz naprawde warto dozucic przy zakupie pare zlotowek do szerszych gum . PS. do pluga to chyba juz maxymalny rozmiar tylnich kol jezeli chodzi o orke w bruzdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

Może Ty? :)

 

ok moja pomyłka, zerknelem w twoj profil i to nie new holland tylko MF :)

sugerowałem się rozmiarami felg i opon bo NH i MF stosują niemal identyczne. Przynajmniej w tych starszych modelach jak jest w nowych to nie wiem.

Kiedy bedzie nowy Mf wrzucisz fotke?

Edytowano przez sim0n

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj