Zaloguj się, aby obserwować  
piotrb14

Syczenie w hydraulice

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrb14    192

Witajcie dzisiaj pojawił mi się taki problem. Cały czas najbardziej na obrotach 1100 - 1300 obr/min jest słyszalne syczenie ale gdy skręcę kołami to przestaje a po chwili wraca do pierwotnego stanu, tak samo jest gdy użyję blokady tylnego mostu - wtedy też przestaje syczeć, ale gdy używam podnośnika cały czas syczy. Czy macie pomysł co to może być i jak się tego pozbyć? Belarus 1025

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Szukaj w układzie wspomagania kierownicy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

jak używam blokady tylnego mostu gdzie też olej jest potrzebny to też nei syczy podkreślam, dodam że próbowałem wyłączając pompe hydrauliczną ale problem jest nadal nie zależnie czy jest włączona czy wyłączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bo blokadę mostu zasila ta sama pompa... Sprawdź filtr hydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

kurde filtr był niedawno wymieniany tak samo jak olej, jakies pół roku temu. powiedz mi co to może być jesli to nei filtr, podaj mi co mam sprawdzać pokolei to jutro zajmę się tym. tzn na co zwrócic uwagę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Układ kierowniczy i blokada dyferencjału jest zasilana pompą przy rozrządzie silnika. Bardzo możliwe że powrót do zbiornika oleju jest dławiony przez niedrożny filtr.

To że był wymieniany nie znaczy że jeszcze jest czysty. Ale też nie znaczy że to jego wina.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

bo ogólnie mówiąc od dawna miałem taki problem że olej poprostu się tjby zawieszał i nie spływał cały. ok wymienie olej i filtr i zobaczy sie

 

 

mam takie wrażenie że jak olej gdzies idzie i jest potrzebny to nie syczy a jak nie potrzebny to właśnie syczy, jutro odpowiem jak to będzie po wymianie. a jeśli wyjdzie że to nie filtr to co sprawdzać??

 

Czy może mieć to jakieś połączenie z tym że wymianiałem czujnik ten pod panelem ze strony rączek od hydrauliki "? ( czujnik ciśnienia) ?? bo zacząć cieknąć i mi troche pociekło nim. może coś z cisnieniem nie tak.. juz sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zlokalizuj dokładnie gdzie syczy. Zawór od blokady masz pod kabiną. Możliwe że to on wydaje ten dzwięk.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

nie powiem dokładnie bo to słychać dobrze w kabinie na zwenątrz już nie tak dobrze bo silnik zagłusza znacznie. ale gdyby był to zawór ten od blokady to przestawało by syczec gdybym tylko blokady uzywał a nie krecił przednimi kołami

 

wydaje mi się że to z tąd gdzie jest zbiornik oleju hydraulicznego pod maską

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na powrocie z orbitrola do zbiornika jest zawór od blokady. On utrzymuje niewielkie ciśnienie po to by po właczeniu blokady napierało ono na membramę. Możliwe że to ten zaworek brzeczy. Kręcenie kołami może zmieniać tempo przepływu oleju i temu chwilowo cichnie lub to jakiś zaworek w orbitrolu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

możesz mi go jakoś zlokalizować koło czego on jest?

 

chodzi ci tu gdzie wchodzi wajcha od blokady co się nogą naciska?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie nie jestem pewny ale możliwe. A na pewno pedał będzie z tym zaworem a właściwie rozdzielaczem połączony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

http://zapodaj.net/4...0d22c3.jpg.html

 

Tak to u ciebie wygląda. 4 to ten rozdzielacz. Na razie nic nie rób sprawdz tylko filtr oleju. Jak to nie on to zlokalizuj dokładnie to to brzęczy. Chociaż na schemacie olej z układu kierowniczego nie wraca przez filtr oleju. Trudno powiedzieć co to może być.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

pod kabina tylko to jest więc to napewno ten pier**lnik... do niego wchodzi ta stopka od blokady. ok sprawdze filtr jutro i napisze co i jak no nie ale jak nigdzie olej nie jest używany to musi krążyć.. nei może przez filtr to gdzieś przelewem leci... którędy ten olej się przelewa jak nie jest potrzebny nigdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

Trochę odbiegnę od tematu, ale mam pytanie do kolegi @seweryn20. Mianowicie dlaczego z rozdzielacza od blokady są dwa powroty oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

a może zawór przelewowy? kolega mój sugeruje. mozecie mi powiedziec jak sie do zaworu przelewowego dostać? i gdzie on jest :D

 

dodam jeszcze że istnieja momenty że czasami nie syczy..... ale gdy wcisne blokade lub zakrece kołami to spowrotem sie zaczyna problem jesli przez chwile go nei było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie sam sie nad tym zastanawialem. Nie znam tej konstrukcji z realu tylko z tego schematu który nic nie mówi o konstrukcji rozdzielacza. Ciężko coś wydedukować. Bardzo możliwe że jednym wraca olej swobodnie z orbitrola przez rozdzielacz do zbiornika a dopiero po właczeniu blokady drugim ale przez zawór utrzymujący ciśnienie potrzebne do włączenia blokady. To oczywiście przypuszczenie znając tendencję ruskich do komplikowania hydrauliki. W sumie tak samo jest gdy rozdzielacz blokady jest w kolumnie starego serwomechanizmu tyle że tego nie widać. Powrót idzie na zawór utrzymujący ciśnienie i przez otwarty rozdzielacz blokady. Dopiero po włączeniu blokady przepływ przez rozdzielacz do kolumny jest zamknięty i olej wraca tylko przez zaworek utrzymujący ciśnienie.

 

Sam rozdzielacz ma totalnie prosta konstrukcję.

 

http://zapodaj.net/46645e357dcd9.jpg.html

 

 

Patrząc na ten rysunek wygląda na to że jest tak jak pisałem wyżej. 34 to tuleja rozdzielacza obracając sie zamyka lub otwiera kanał. jest sprężyna z kulką to pewnie utrzymuje ciśnienie, chociaż możliwe że robi to trzpień ze stożkiem. Na dole zasilanie, górą przelewa sie do zbiornika. Włączając blokade olej jest kierowany do przyłacza za tym górnym z tyłu a reszta przelewa się przez kulkę i sprężynę do drugiego dolnego przyłącza, powrotu do zbiornika.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a może zawór przelewowy? kolega mój sugeruje. mozecie mi powiedziec jak sie do zaworu przelewowego dostać? i gdzie on jest :D

W orbitrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

wymiana nic nie dałą filtra stawiam na to że jest to zawó przelewowy w orbitrolu bo przykładając ucho do kolumny kierowniczej słyszę znacząco ten dźwięk. prosze teraz o porady i opisanie krok po korku jak rozkręcać ten orbitrol i jak sie do zaworu dostać. z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Krok pierwszy: wymontować orbitrol.

Krok drugi: zawieźć do fachowca regenerującego hydraulikę.

Krok trzeci: zamontować naprawiony orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj