tomek9456

Mtz 82 się grzeje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gelo707    21

To czym Ty orzesz nawet bez termostatu po godzinie tep. powinna podejść pod 90st. tym bardziej że masz chłodnice uszkodzoną i zasłonięta.

 

Co za pytanie? Mtz + pług konny jednoskibowy.

Założyłem nowy termostat i co najważniejsze uszczelkę pod niego grubości ok 3mm. Teraz przy plus 8 i jeździe szosą ok 6km trzyma temp ok 50st. W orce 80- 85, potem przy powrocie do domu temp utrzymuje się w okolicy 50st. Termostat idealnie pasuje od c330, oczywiście do obudowy starego typu. W termostacie tym jest otworek średnicy ok 1,5mm, który chyba zalutuję i zmniejszę otwór w obudowie termostatu przez który przepływa płyn omijając termostat.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

A zobaczcie w sklepie jaka jest średnica otworu w tych nowego typu i doróbcie taki sam,na swoim przykładzie mogę powiedziec że tęp. trzyma ok 90 szybko sie nagrzewa ,tylko na zegarach widac jak co jakis czas spadnie do 80 to znaczy że działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Pytanie czy ten od 30-skti da radę przy wyższych temperaturach latem bo może się okazać, że ma za mały przepływ przy max otwarciu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9103

U mnie temp 80 na wskaźniku łapie latem w orce na siew (bez termostatu) a tak to nie przekracza 70, czyli nawet nie początek zielonego pola (tak +/-).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Panowie czytam wasze wypowiedzi i nasuwa mi sie pytanie czy może z moim coś nie tak skoro tak grzeje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

grzać to się może od tego że może mieć za wczesny zapłon do zabrudzonej chłodnicy tak że przyczyn może być wiele


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Tylko ze on utrzymuje tęp w optymalnych parametrach a koledzy pisza że nie dogrzewają im, stad moje pytanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej masz wszystko ok. Silnik ma się szybko rozgrzać i utrzymywać optymalna temp.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

To mnie uspokoiłeś :)  ,przykład  z dziś wyjazd na pole 300m  ,orka po 20 min. płyn rozgrzał sie do 90 st  roleta spuszczona na sam dół tep. powietrza 4st .(mam termometr w ciągniku i na zewnątrz).

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdyby mój tak trzymał to bym się cieszył.... szczególnie w zimie. A tak roleta zamknięta a silnik jak w palnik nie dostanie to ponad 60 nie wyskoczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@seweryn20 U mnie jest dokładnie tak samo. W lecie przy temp grubo ponad 30 i gruber 2,2 m doszedłem max do 72 stopni. Mam założony pewny nowy elektroniczny termometr i czujnik wprowadzony bezpośrednio do chłodnicy. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

ja cały czas robię na zaciągniętej żaluzji do połowy nawet latem bo inaczej najwyżej 60 stopni by złapał,  termostat nowy, ten temat był już na forum wałkowany  podobno trzeba zalutować otwór w termostacie a wywiercić nowy 1 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Właśnie w oryginalnym mtezetowskim termostacie otworków nie ma, przynajmniej w moim starym. Otworek jest w obudowie termostatu i to ze 6-7mm i przez niego ucieka ciepły płyn do chłodnicy. Otworek jest w termostacie od c330 który doskonale pasuje. Trzeba pamiętać też o podkładce pod termostat, bo bez niej płyn będzie się przedostawał. Kupujesz nowy termostat to zazwyczaj sprzedawca nie pyta czy potrzebujesz uszczelki. Z kolei zmniejszenie otworu do 1mm może sprawiać trudność przy zalewaniu wodą jak ktoś nie stosuje płynu, może się cięzko odpowietrzać


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9103

Kto w dzisiejszych czasach zalewa jeszcze ciągnik wodą ? Grzałka kosztuje 200zł, dobry akumulator i ciągnik na płynie cały rok śmiga. Mój MTZ stoi kawałek drogi od mojego domu, jakbym miał śmigać i sprawdzać, czy przymrozek wody nie złapie albo go zalewać co ranek na jesieni, to chyba by mnie coś trafiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

No jeszcze tylko szczelna chłodnica, magistrala aluminiowa z dobrego aluminium co nie koroduje pod wpływem płynu, dobre przewody gumowe i można lać płyn:)


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9103

A ja tak właśnie mam - nowa chłodnica, nowe przewody, szczelna pompa. Tylko termostatu nie założyłem przy składaniu silnika , trzeba się za to zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Potrzebuję zakupić chłodnicę do MTZ. Ktoś może wymieniał na aluminiową? Co one są warte? 


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Kilka lat temu kupiłem aluminiową na allegro i problemów brak. Podejrzewam, że chodzi o cenę jeśli wybór aluminiowej, zresztą ja kierowałem się podobnym kryterium.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

Nie kupuj aluminiowej!!! Ja kupiłem traktor miał założoną tą aluminiową, gotował się nawet w kosiarce. Moja była z plastikowymi zbiornikami, odstęp między żeberkami jak w osobówce, czyściłem ja często, dołożyłem nawet wentylator dodatkowy i na nic to było. Wkońcu pękła na dole, zmieniłem na blaszana, przy okazji założyłem też wiatrak na 6 łopatek i jest super, teraz go nie zagrzałem nawet w te upały w prasie. Dobrze ci radzę aluminiowa to kasa w błoto...  http://olx.pl/oferta/chlodnica-wody-wentylator-mtz-najtaniej-metalowa-CID757-IDcjbY1.html#d954c2a438 ja kupowałem właśnie w tym sklepie, dokładnie ta chłodnica, 100% lepsza od alu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9103

Oni sprzedają właśnie aluminiowe. Po prostu miałeś badziew i nie dawała rady albo była zabita paprochami na amen. Ja mam chłodnicę z Rolnexu z Lubartowa, aluminiową i nie narzekam. Pracuje u mnie już 4 rok, silnik zalany płynem.

Chłodnica mosiężna kosztuje około 900zł, ta jest o połowę tańsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

U mnie też problemu z grzaniem się nie ma na niej. Jeśli już coś z temperaturą to raczej w drugą stronę,za niska. Nie ważne czy pług kosiarka czy agregat. U mnie w całości metal, zero plastiku. Fakt termostatu brak, ale jeśli MTZ się grzeje to raczej coś nie tak z drożnością układu, bo ludzie borykają się z problemem niedogrzanego silnika. Więc albo chłodnica była zabita z zewnątrz, albo w środku. Jakbym "alumunium" miał kupić drugi raz to kupiłbym bez wahania. Tyle z mojej strony.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

No i tu własnie jest problem że chłodnica alu była z wyglądu jak nówka, czyszczona dosyć często ale bez efektu, nie ważne czy z termostatem czy bez płyn się gotował i wywalało korkiem. Na metalowej jest spokój. Właśnie tam w Parczewie w sklepie też mieli takie same aluminiowe ale polecali metal, że nie mają tyle reklamacji co alu i ludzie sobie chwalą. Jeśli wam na alu chodzi ładnie to ok, pogratulować ale ja osobiście wybrałbym metalową po raz drugi i trzeci :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Dzięki za odpowiedzi. Moja dotychczasowa chłodnica była miedziana, ale ok 15 kanałów jest zaślepionych bo poprzedniemu właścicielowi wiatrak nieco ją zmielił.  Zawsze był problem z dogrzaniem silnika, nawet po uszczelnieniu termostatu


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Ja swój uszczelniłem tak, że zimą przy zwykłej jeździe po około 20-30 minutach mam około 70 stopni więc uważam, że problem został zlikwidowany.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj