Zaloguj się, aby obserwować  
czeski

Zetor proxima 90 (Teagle Tomahowk 505)

Polecane posty

czeski    0

Witam chciałbym się dowiedzieć czy prawidłowo obsługuje maszynę jaką jest rozdrabniacz bel Teagle Tomahowk 505. Mianowicie jak podłączyć węże hydrauliczne i z jaką prędkością używać maszyny 540 czy 1000 obr/min ? Do maszyny nie ma instrukcji, szukałem w internecie ale nie znalazłem wiec przychodzę z pomocą do Was.

post-55315-0-87067200-1345234995_thumb.jpg

Załączyłem obrazek ponieważ kiedy ruszam dźwignią ( STEROWANIA ZEWNĘTRZNEGO UKŁADU HYDRAULIKI) do przodu lub do tylu od razu ją wraca na miejsce i muszę ją trzymać żeby obracać bębnem czy to normalne czy podłączyłem coś źle i wybija specjalnie ? Dźwignia ta ma 4 pozycje (2-N-1-P)

 

 

post-55315-0-12229100-1345235090_thumb.jpg Aha znalazłem jeszcze jedną niepokojąca rzecz w instrukcji cytuje "Przyłączone maszyny korzystające z napełnienia olejowego zewnętrznego układu hydrauliki muszą być napełnione tym samym rodzajem oleju, który jest zalecany dla skrzyni biegów traktora!" mam przez to rozumieć ze olej który płynie w przewodach hydraulicznych maszyny miesza się z olejem w skrzyni biegów, co w tedy z takim przypadkiem kiedy mam nowy ciągnik a kupiłem starą maszynę z nie wiadomo jakim olejem, należy ja przepłukać ?

Ostatnie pytanie na dzisiaj czy to prawda ze podczas pierwszych 10 motogodzin należy dokręcić śruby mocujące i nakrętki kół przednich i tylnych, w tym połączenie starcza i często sprawdzać podczas pierwszych 100 motogodzin ? jeśli tak to producent powinien dodać do ciągnika taki klucz, ponieważ dobry klucz dynamometryczny kosztuje 400zł +, nie wyobrażam sobie rolnika który robi coś takiego codziennie.

Aha jeszcze jak ktoś ma to prosze o instrukcje do Tur'a Tl 220 SLi

 

Pozdrawiam

Edytowano przez czeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

co do oleju w układzie hydraulicznym maszyny to powinieneś go dobrze wypłukać bo chu... go wie co tam może być a jak nowy masz ciągnik to szkoda żebyś popsuł przez taką błachostke a co do reszty nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czeski    0

No dobra ale jak go wypłukać i ponownie go zalać olejem ? Rozumiem że po całej operacji trzeba dolać oleju do skrzyni ? Nikt nie spotkał się z takimi sytuacjami jak ja ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Najlepiej by było wymontować wszystkie siłowniki, poodkręcać węże i spuszczać z nich olej [z węży chyba nie muszę tłumaczyć jak?] a ze siłowników to jak okręcisz węże to nyplami na dół i wsuwasz kilka razy siłownik ręką i powinno być ok.

 

A co do prędkości wałka WOM to jaki frez jest przy maszynie? 6 wpustów cz 21? jak 6 to powinna ona działać na 540obr/min a jak masz 21 wpustów to jest to maszyna przeznaczona na WOM 1000obr/min. Jeżeli dalej masz wątpliwości to spróbuj najpierw z prędkością 540 a jak efekt nie będzie zadowalający to pracuj na 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czeski    0

Taka operacja trwa pewnie parę godzin do tego trzeba by było dolać odpowiedni olej i ilość a to też by zajęło trochę czasu. Ciągnik nie jest mój ponieważ pracuje dorywczo ale powiem o tym właścicielowi i o konsekwencjach jakie mogą z tego wyniknąć sądzę ze właściciel powie żeby to zostawić w spokoju bo są "ważniejsze" rzeczy do roboty. Kris14 zobaczę jutro ile jest wypustów choć nie wiem czy dam rade bo tam chyba wałek jest przymocowany na stałe. Efekt nie był zadowalający ponieważ trochę muliło wał przy obrotach dochodzących do żółtego pola(540obr/min) a na 1000 obr/min jeszcze nie próbowałem ale wkrótce to zrobię.

A co do hydrauliki to powinna tak chodzić jak to opisałem czy nie?

Dziękuję za Pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Co do hydrauliki to jest podłączona prawidłowo.

W Zetorku nie ma chyba zatrzasku na sekcji rozdzielacza i dźwignię trzeba trzymać cały czas bo inaczej odbija- to normalne.

2 olej idzie na szybko-złącze 2 a wraca 1

N pozycja neutralna, olej nie przepływa w żadnym kierunku

1 olej idzie na szybko-złącze 1 a wraca 2

P pozycja pływająca czyli przez obydwa szybko-złącza olej przelewa się swobodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czeski    0

Dobrze wiedzieć że odpowiednio używałem hydrauliki . Dostałem na maila instrukcje obsługi do (Teagle Tomahawk 404, 505 & 606 Straw Shredders) i tam chyba jak dobrze przetłumaczyłem pisze ze można używać 540 jak i 1000 obr/min ale te 2 maja większe zapotrzebowanie na moc, 3 strona po prawej, załączam instrukcje, może komuś się przyda bo nie idzie jej dostać na internecie.

 

Aha a co z tymi śrubami ? dokręcacie je często ?

404_505_606_Issue_04_07.pdf

Edytowano przez czeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do prędkości wałka, Stary Kobinator ma racje! Policz wypusty na wałku. Model teagle TOMAHAWK 505 powinien mieć 6, więć nie zalecam 1000obr.

Pośrednie 750obr. moża spróbować gdy słoma jest wilgotna.

 

Jeśli chodzi o obroty bębna ok 5-8 obr/min


Mechanika Maszyn i Urządzeń Rolniczych "DOZAMECH" Donat Zawidzki
63-430 Odolanów ul. Srzelecka 49,
tel: +48 62 733 2322
fax: +48 62 733 2788

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    716

Co do śrub kół to masz je tylko kontrolowac co ileś tam mth (podane w instrukcjii) czy sie nie poluzowały, szczegolnie po pierwszych 10 mth. U mnie np. się nie poluzowały, a u kolegi w przednich kołach tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj