pawel182

MF 3070 - nie można zmienić z żółwia na zająca

Polecane posty

pawel182    0

Witam!

Mam problem z MF3070 datatronic, podczas jazdy zmienił sam z zająca na zółwia i tak zostało. Przy próbie zmiany lewarkem nie reaguje. Przed zapaleniem świecą kontrolki od oleju, ładowania i skrzyni biegów, po zapaleniu gasną. Po zgaszeniu zapala się kontrolka od skrzyni po czym po upływie kilku sekund gaśnie. Biegi działają, rewers A-R/B-R też, przedni napęd,półbieg podnośnik i WOM działa. Sprawdziłem bezpieczniki z przodu nad akumulatorem i ok. Elekrozawory przeczyściłem i dalej nic. Czujnik uderzeniowy też działa. Po przebiciu siłownika z żółwia na zająca po odpaleniu powrócił na żółwia.

Pomocyyy !!! Z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

pewnie miał na myśli, żeby szybciej próbować zmienić z zająca na zółwia (tą wajchą mocniej szarpnąć)


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

szarpaniem mozesz zlamac wodzik

 

gdzies czytalem ze koles ominal wajche i mial przezucanie na wlacznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Bo sie tak robi:) ja mam tak w dwoch MF zrobione i jest dobrze tylko trzeba uwazac zeby przypadkowo podczas jazdy nie zmienic bo mozna uszkodzic skrzynie i bedzie problem. W skrzyni dynashift jest troche lepiej bo nawet gdy przerzucisz przez przypadek to nic sie nie stanie bo ma jeszcze blokade, przelaczajac przyciskiem trzeba jeszcze wajche popchnac zeby przerzucic na polowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel182    0

hej,miałem tu przy nim mechanika i elektryka i nic ni zrobili,załamują ręce,,nie wiem czy dobrze zrobiłem,ale już brak mi nerwów i zadzwoniłem na serwis mf,mają jutro podjechać,zobaczymy co zdiagnozują! A jakim przełącznikiem zastapić czujnik uderzeniowy, i od czego by się nadawał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Skasuja i to ladnie podejrzewam. Nawet moze byc zwykly przelacznik za 10zl ON/OFF:) i bedzie po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

@paweł szykuj spooooro kasy ;) u mojego znajomego w 3070 nie działał napęd. Przyjechali założyli kostkę za 50gr bo kabel był przetarty i skasowali 2 tyś :wacko:


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel182    0

hej,panowie nie było tak żle!bo wzioł za dojazd tj.1.60 od km i 120zł za robocizne,zapłaciłem 350złotyo zrobił werfikacie elektryki itd.gość był kumaty !wszystko wrociło do normy,a jutro napisze więcej,a teras pędze na grilai coś wiecejhej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel182    0

z pod tarnowa,130km.wczoraj mf pracował w 2.5 agregacie ścierniskowym,i jest ok :) spalanie też wyszło wporządeczku tak odczytując wska żnik paliwa :) ,a jaką on ma norme spalania? a panowie gdzie się sprawdza poziom oleju w przednim napedzie oraz w piastach.wiecie co,jak wczoraj zaczołem działać w polu to podnośnik troszke szarpał,póżniej się uspokoiło,ale widzi mi się że troszke za wolno podnosi,czy to może być wina filtra,bo go nie wymieniałem jest orginalny mf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel182    0

z pod tarnowa,130km.wczoraj mf pracował w 2.5 agregacie ścierniskowym,i jest ok :) spalanie też wyszło wporządeczku tak odczytując wska żnik paliwa :) ,a jaką on ma norme spalania? a panowie gdzie się sprawdza poziom oleju w przednim napedzie oraz w piastach.wiecie co,jak wczoraj zaczołem działać w polu to podnośnik troszke szarpał,póżniej się uspokoiło,ale widzi mi się że troszke za wolno podnosi,czy to może być wina filtra,bo go nie wymieniałem jest orginalny mf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

w moście masz korek na bocznej ściance, i zalewasz pod sam korek, w piastach również...przynajmniej ja tak robię ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel182    0

hej,dzięki,a mam takie pytanko,zostało mi troche kiszonki zkukurydzy w silosie,a tu nową tżeba zbierać,czy da się jedną zdrugą połoczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pokorny    5

hej,panowie nie było tak żle!bo wzioł za dojazd tj.1.60 od km i 120zł za robocizne,zapłaciłem 350złotyo zrobił werfikacie elektryki itd.gość był kumaty !wszystko wrociło do normy,a jutro napisze więcej,a teras pędze na grilai coś wiecejhej

To zeczywiscie nie drogo, jak masz nr tel do tego serwisu to wrzuc na forum. Skoro gosc jest kumaty to dobrze miec namiar do niego.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek95    0

Cześć mam pytanie zmieniłem olej i filtr w moim MF 3070 i jak pojeżdżę długo i jak się zagrzeje to nie mogę przełożyć z biegów szybkich na wolne albo z wolnych na szybkie co to może być

Edytowano przez Grzesiek95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    6

Cześć mam pytanie zmieniłem olej i filtr w moim MF 3070 i jak pojeżdżę długo i jak się zagrzeje to nie mogę przełożyć z biegów szybkich na wolne albo z wolnych na szybkie co to może być

 

Też jestem ciekaw co to może być bo mam to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1992mf    9

Nie jestem pewny ale to nie jest odpowiedni olej, ja zalałem orlen agro stou 10w30 i wszystko działa pięknie.

Edytowano przez Pawel1992mf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    6

Olej jest dobry. To nie to jest przyczyną. Myślałem o zaworze trójdzielnym, ale nie wiem czy to dobry kierunek myślenia i nie wiem jak go sprawdzić. Może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów coś podpowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmostkuj czujnik pod wajchą od przełączania biegów ten od zolwia i zajaca , gdy sie rozgrzeje i nie mozna przelaczyc , pozniej podlacz czujnik i napisz co sie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj